Joe´s Corner


JohnJohnson
 Share

Recommended Posts

Skoda Amager løbet

Igår gik det løs på amager ude ved Englandsvej/Ugandavej. Der skulle køres 7 omgange og ialt 103,6 km. Ruten var flad, noget af det fladeste jeg længe har set med én knold og det var når man kørte ned i tunnellen og under landingsbanen ved kastrup lufthavn! Men fedt at køre igennem tunnellen, og i øvrigt flot kulisse med flyene over hovederne og sidst men ikke mindst, rigtigt lækkert målområde. Det var noget af det flotteste jeg har set længe og det tiltrak ganske mange mennesker!

post-22151-0-76831300-1346666074.jpg

Som i kan se var der et flot podie, en grillbar, og et opholdssted, telte med en kiosk og et "VIP" område (til ACR´s folk). Det var et af de løb hvor man med rette kunne have taget familien med.

post-22151-0-07287000-1346666163.jpg

Starten gik kl 1020, og der var en rimelig blæst men ikke noget vildt. Folk prøvede at komme afsted og jeg forsøgte også at gå med men ramte ikke dagens udbrud endnu engang. Udbruddet lå så man kunne se dem i lang tid, men pludselig stoppede feltet op og de forsvandt. Det gav panik og folk forsøgte at komme afsted igen og flere gange var feltet splittet pga elastikken.

Jeg selv var ret aktiv og prøvede også at komme afsted og én gang var det ved at lykkedes. Det var efter ca 50 km hvor fire mand fik et hul der så holdbart ud og de udbyggede forspringet til ca 20 sekunder. Feltet var passivt så først forsøgte jeg at accelerere inden et sving og kom først ind i det, hvorefter jeg kørte fuld gas og fik to mand med men det blev straks lukket og så gik det i stå igen. Så kørte jeg endnu engang og denne gang kiggede folk på hinanden og jeg fik hullet, desværre kørte ingen med så jeg måtte selv køre op og kom så op efter ca 2 kilometer. Det var hårdt og da jeg kom op kunne jeg se at feltet havde igangsat en forfølgelse. Så jeg sprang en føring over og fik en puster og så kørte vi rulleskift for fuld gas. Men efter en 4 km kom feltet op og så var vores kræfter spildt. Man kunne ikke komme væk så jeg opgav mit foretagende og tænkte at nu måtte jeg spare kræfterne til spurten.

Herefter satte jeg mig ned i feltet og sparede på kræfterne samtidig med at jeg ærgrede mig over at jeg ikke bare havde spillet helt kold og ventet til spurten. Jeg havde samtidig fået et sidestik pga jeg havde spist inden jeg begav mig ud på mit solotogt så jeg måtte lige komme til mig selv. Udbruddet var stadig ude foran men de sidste 10 km havde taget en stor bid af deres forspring og man kunne nu ane kommissærens bil. Så feltet optog forfølgelsen men det var kun halvdelen der ville og den gik tit i stå. Jeg tog også selv en enkelt goodwill-føring men det var bare for at vise flaget.

På næstsidste omgang så havde feltet efterhånden kørt udbruddet så meget ind at da vi kørte ud på sidste omgang så var næsten kontakt. Det var status quo og da de blev halet ind angreb en FBL rytter alene og sad ude meget lang tid, det var flot fordi vi kørte i modvind og han lå alene derude! Han blev dog hentet ind og langsomt nærmede vi os mål. Jeg holdt mig helt fremme blandt de 10 første hele tiden og kunne mærke adrenalinen pumpe. Jeg var tændt og var kommet mig over mit sidestik, og nu skulle der spurtes men så ca 3 km før mål kommer der tre ryttere afsted og jeg ligger i feltet i 3 position, da den forreste mand slår ud og så er der ingen der tager over. Instinktivt bevarer jeg farten i cyklen og bruger momentum til at få hullet og så kører jeg efter dem. Jeg kørte alt hvad jeg kunne for jeg skulle bare op til dem hurtigst muligt, det værste ville være at jeg kom på mellemhånd så det var all-or-nothing. Jeg kunne mærke kramperne banke på i lårene men heldigvis nåede jeg op til og lagde mig på hjul. Desværre gik der ikke mere end 30 sekunder og så kom feltet endnu engang. Satans! Nu havde jeg brugt en masse energi på ingenting men i det mindste lå jeg stadig forrest.

Da vi kørte ind på opløbet med 400 meter igen blev der åbnet op i medvinden og det gik meget stærkt, jeg holdt på men jeg var godt mør og så vidt jeg kan se kom to ryttere væk og afgjorde løbet mellem dem.

post-22151-0-28996700-1346667724_thumb.j

De havde åbnet langt ude og fået hullet i medvinden. Nede bag dem lå jeg lå og spurtede så godt jeg kunne og kom ind på en 12-plads. Ikke lige det resultat jeg havde håbet på men jeg syntes selv at jeg var aktiv og kørte et godt løb og det er jeg sådan set meget godt tilfreds med.

post-22151-0-50212400-1346667887.jpg

En lille bonus info: Nr.5 yderst til venstre havde dagen inden kørt Århus-København, det er altså flot klaret at blive femmer dagen efter!

Alt i alt blev det til 103,6 km med et snit på 39,3km/t. Min snitpuls var 161 og makspulsen som jeg satte i spurten var 189.

Link to comment
Share on other sites

Lyder alligevel som et flot løb ude på det flade Amager :bigsmile: Og flot indsats alt andet lige. Du har forsøgt at animere løbet, men har bare ikke haft det fornødne held til at gøre forskellen. Det skal nok komme, og formen skal jo også først peake om 2 ugers tid :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Søndagens løb gav en siver på forhjulet. Det er godt nok også det dæk der sad på fælgen da jeg købte den, så en udskiftning er også på sin plads men én ting er sikker. No more Vittoria dæk! Nu skal der købes et continental dæk og limes inden lørdagens grand prix...

Du har ikke overvejet almindelige dæk og fælge?

Fyssen

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke overvejet almindelige dæk og fælge?

Fyssen

JJ har et sæt Dura Ace C24 hjul til dæk/slange og et sæt C50 til lukkede ringe. Det er første sæson han kører med lukkede ringe, og det giver eftersigende en anden fornemmelse end dæk/slange som han hidtil har kørt med. Vægtmæssigt er der ikke den store forskel mellem de to hjulsæt når man indregner hjulsæt, dæk og slange, men aerodynamisk er der kæmpe forskel.

Når det så er sagt så er Vittorias dæk, specielt Open Corsa serien, kendt for at være noget nær det ypperste, men samtidig absolut mindst punkteringsresistente.

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke overvejet almindelige dæk og fælge?

Fyssen

JJ har et sæt Dura Ace C24 hjul til dæk/slange og et sæt C50 til lukkede ringe. Det er første sæson han kører med lukkede ringe, og det giver eftersigende en anden fornemmelse end dæk/slange som han hidtil har kørt med. Vægtmæssigt er der ikke den store forskel mellem de to hjulsæt når man indregner hjulsæt, dæk og slange, men aerodynamisk er der kæmpe forskel.

Når det så er sagt så er Vittorias dæk, specielt Open Corsa serien, kendt for at være noget nær det ypperste, men samtidig absolut mindst punkteringsresistente.

Lige præcis! Dog skal det lige tilføjes at lukket ring konstellationen gør cyklen 200 gram lettere men dette kan mest af alt tilskrives at ringen vejer mindre end dæk og slange.

Link to comment
Share on other sites

Mr. Rim Cement

Så er forhjulet endelig limet færdig. Jeg er sgu ved at blive rimelig haj til det der limning og er faktisk begyndt at synes om det! Bortset fra når limen skal tages af fælgen...

Så nu er der continental dæk både for og bag, i 22mm! Det at det er contidæk, som jeg har sværget til i 12 år, giver en vis tryghed og forhåbning om at jeg nu ikke punkterer mere i år. Jeg har simpelthen mere tiltro til det tyske firma. F.eks sådan en ting som at nørkle dækket på plads efter det er sat på med lim og det hele er langt nemmere med continental dæk ift vittoria! Men nu er det limet på, så kan det tørre indtil i morgen og så står der ræs på menuen!

Edited by JohnJohnson
Link to comment
Share on other sites

Du har ikke overvejet Tufo tape? Jeg går selv og lurer på det, men da jeg alligevel ikke har knasterne til at indkøbe 2 nye Continental Competition ringe bliver det nok først næste år.

Jo da men jeg er mere old school anlagt på det område, og så er en limning nu altid bedre end en hæftning ved hjælp af tape :4smartass: Jeg har faktisk også læst at det også er ret besværligt at rense en fælg der har været tapet. Men det er kun påstande...

Ellers har jeg en vittoria ring du kan få ganske gratis, den skal bare lappes hehe...

Link to comment
Share on other sites

CKK løbet.

Idag der kørte jeg CKK løbet i Tikøb, en gammel klassiker som jeg har set frem til. Optakten var dog ikke optimal da jeg var til en halvvåd middag i aftes (man skal vel leve) og også fik mig en dårlig nats søvn der mundede ud i en gang hold i nakken.

Vi skulle køre 105 km og starten gik dejlig sent, 1152. De første omgange var præget af de sædvanlige ryk og anarki. Jeg ville holde mig i skindet og være konservativ fordi ruten er så hård som den er. Enten går det op, ellers går det ned og det suger kræfterne ud af en. Jeg kom dog selv med i nogle fremstød men alle blev hentet ind, og den sidste gang var lovende, otte mand og vi arbejdede godt sammen men da vi så blev hentet ind kørte et par stykker kontra og vupti, må jeg præsentere dagens udbrud.

Her døde løbet, vi var måske 4 der tog føringer og når vi ikke gjorde gik det i stå, hver gang jeg pønsede på noget havde jeg en FBL rytter i nakken ( de havde to ude foran), han vågede over mig som en ørn. Udbruddet kom måske afsted på tredje eller fjerde omgang og efterfølgende var feltet helt dødt. Det var meget frustrerende, man er bare statist i et spil der er præget af tilfældigheder og lige meget hvad kan man ikke hente folk ude foran igen medmindre flertallet kører med rundt, og det var ikke tilfældet idag.

Langsomt faldt folk fra udbruddet af og vi hentede dem til min egen store overraskelse, men de kan jo have kørt cykelløb ude foran, modsat os i feltet. på 8´ende omgang og på ud på 9´ende blev der ringet med klokken!? Vi manglede ellers to omgange, men det havde vi selv styr på. Heldigvis, dog så spurtede jeg da vi kørte ud på sidste, bare for at være sikker....

Omkring 5 km fra mål er der begyndt at ske noget med folk, det går stærkere, folk er fokuserede. Vi rammer et skarpt venstresving efterfulgt af en lille bakke, jeg kører ind som nr.2 på bakken og pludselig rykker den forreste og jeg går med. Men vinden får fat i mit forhjul da jeg skal hive i styret og det er som det letter en smule og jeg styrter ned på min venstre side og rammer asfalten ret hårdt. Jeg dækker mit hoved mens jeg ligger på jorden men heldigvis undviger folk. Jeg rejser mig op, sætter kæden på igen og hopper op og kører videre mens jeg tager en status, min skulder gør ondt, min røv gør ondt, mit knæ bløder af ht og mit skinneben ser ikke for godt ud! Pis og lort... Jeg prøver at få kontakt igen men har tabt rimelig meget tid på mit stunt og når ikke op og kommer hjem på en sidsteplads knap et minut efter min gruppe og hele 8 minutter efter vinderen.

post-22151-0-48557700-1347140227_thumb.j

Da jeg nåede i mål fik jeg hilst på samaritten der lappede mig sammen og herefter var det bare hjem og slappe af. Min cykel er heldigvis sluppet uden de store skrammer, være er det dog med tøjet men det kan godt bruges til de sidste to løb næste weekend.

Det var nok een af de dage man bare skulle have blevet hjemme....

Link to comment
Share on other sites

Jo tak skal i have allesammen :happy:

Nu viste jeg godt nok kun billedet af mit underben, men jeg har tilsvarende sår på venstre balle, skulder og albuen, dog ikke ligeså store. Mine sår har heldigvis fået dannet sig en skorpe (mmm) men det har godt nok også været smertefuldt. Især om natten når man lige vender sig. Hele min venstre side er totalt øm fra slaget og mit skinneben er hævet op til Skipper Skræk´ske proportioner. Jeg havde ellers lidt ambitioner om at se om jeg kunne få gang i cyklen idag men det kan godt være det bliver udskudt.

Jeg har endnu ikke luret hvordan jeg styrtede, tror det var en freak accident ellers også har mit forhjul snittet hans baghjul for det gik så stærkt at jeg ikke nåede at tage af med hånden. "SLAM" så lå jeg der! Det eneste jeg husker er at vi kom fint igennem svinget og ind på bakken, pludselig angriber han og trækker fra højre mod venstre, jeg går med og vupti pludselig så lå jeg der. Det bliver jeg nok ikke klogere på.

Link to comment
Share on other sites

Så er det onsdag og det er nu fire dage siden jeg kyssede asfalten. Mine sår har det en smule bedre, men det er også det. Jeg har haft ret ondt og mit venstre underben har også været meget hævet, faktisk flere centimeter i omkreds omkring anklen. Når jeg rejser mig, føles mit ben som om det skal eksplodere og jeg kan ikke støtte på det i omkring 30 sekunder, og eller så dunker mit knæ i takt med mit hjerteslag. Af samme årsager har jeg endnu ikke været på cyklen endnu. I aftes der fjernede jeg forbindingen fra min røv og det så ikke godt ud, det så lidt betændt ud og der sad faktisk hundehår og andet skidt i, så det blev renset og der kom ny forbinding på. Samme tur har mit skinneben fået idag, en god rensning og så ny forbinding. Men det er ikke helet som jeg havde håbet på, desværre.

Med andre ord så ser det ikke alt for godt ud mht til weekendens to løb. Jeg vil dog prøve at se om jeg kan komme ud på cyklen idag og så se hvordan det reagerer på en gang cykling.

Link to comment
Share on other sites

Op på hesten igen

Lyder fandme nitten. Specielt når det nu også var gået hen og blevet lidt af et sæsonmål. Ellers må du være med til enkeltstarten ude i Ganløse i næste weekend, som så godt nok ikke er et licens løb :laugh:

Ja det er sgu lidt skod, det var netop et sæsonmål som du selv påpeger, men nu må jeg nok neddrosle mine forventninger lidt. Jeg tror jeg springer over Ganløse, ellers er der jo TT i kalundborg snart hvis du skal have luftet den nye hest?

Efter sidste indlæg tog jeg chancen og tog tøjet på og kridtede skoene og kørte stille og roligt ud. Først var benet lidt stift men egentligt gik det fint, man skulle lige igang men da jeg havde kørt et kvarters tid så var benet faktisk løsnet op og mit tråd føltes normalt igen. Så jeg kørte glad videre og da jeg efter 40 minutters tid ramte skælskørvej og et skilt der sagde 12km til Skælskør i modvind, tog jeg kampen op med elementerne og kørte et medium interval på tyve minutter indtil skælskør. Desværre begyndte det så at regne og jeg kunne ikke holde i bukningen fordi min tape om hoften skar ind i benet så måtte lige af og justere lidt inden jeg kunne køre videre men det gik fint og gav mig gode forhåbninger om at jeg nok godt kan stille op lørdag og søndag. Vel fremme ved skælskør drejede jeg sydpå og rullede hjemad.

Det var godt at komme ud på cyklen igen og selvom det ikke var nogen hård træning var det en god tur.

Da jeg nåede hjem smuttede jeg i bad og rensede sår, og så kom kærestens sygeplejerske veninde over og gav mig nogle ordentlige forbindinger på :alright:

Angående weekendens løb så stiller jeg op men det er med lidt andre forventninger end tidligere. Jeg vil stadigvæk se om jeg kan vinde men det bliver en lidt mere defensiv og afventende "pozatto-skygge" agtig kørsel.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er sgu lidt skod, det var netop et sæsonmål som du selv påpeger, men nu må jeg nok neddrosle mine forventninger lidt. Jeg tror jeg springer over Ganløse, ellers er der jo TT i kalundborg snart hvis du skal have luftet den nye hest?

Angående weekendens løb så stiller jeg op men det er med lidt andre forventninger end tidligere. Jeg vil stadigvæk se om jeg kan vinde men det bliver en lidt mere defensiv og afventende "pozatto-skygge" agtig kørsel.

Først og fremmest så er det fandme i orden at du kom ud i går. Håber det gav lidt ekstra moral, og forhåbentlig hjælper det også en smule med helingen af det hele. Jeg ville gerne have kørt enkeltstarten i Kalundborg, men i den uge ligger jeg og drøner rundt nede på Mallorca med familien :laugh:

Sådan som jeg ser weekendens løb så er der 3 muligheder:

- Et tidligt udbrud hvor du forhåbentlig ikke skal alt for højt op i det røde felt, men derimod kan slå hullet, og så ellers slække lidt på kræfterne fordi der er langt hjem. På den måde kan du måske spare lidt på dine kræfter hvilket måske er din fordel med de skader du har.

- Ét forsøg undervejs i løbet. Måske med en 20-30 km til mål. Fuld gas, se om hullet kan slås, og så ellers bare æde det i sig. Her forestiller jeg mig dog at du måske vil få problemer med de sår du har. Men modsat er det en koncentreret indsats.

- Hvis alt andet fejler så er der spurten. Det er jo selvfølgelig ikke din stærke side, men hele opløbet er ned af bakke, så hvis du kan lave et ryk på den sidste km og måske holde den kørende, så kan det måske lade sig gøre. Alt afhængig af hvor mål er på vejen, så er der jo det sidste "90 graders" sving hvor man måske kan være heldig at komme forrest igennem inden alle hellerne kommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gerne have kørt enkeltstarten i Kalundborg, men i den uge ligger jeg og drøner rundt nede på Mallorca med familien :laugh:

Sweet!

Så er cyklen vasket og klar og kæden skinner som den var ny. Tøjet hænger klart og skoene er pudset. Med andre ord så er alt materiellet parat. Sårene er nogenlunde men onsdagens tur gav gode forhåbninger om at jeg kan køre relativt uden de store gener, skal bare pakke sårene godt ind. Jeg har ikke fået trænet bortset fra de to timer i onsdags men det bekymrer mig ikke da mine ben så er udhvilede og med løb lørdag og søndag er det nok meget godt.

Taktikken er ikke helt fastlagt endnu. Kermit kom med nogle gode scenarier og især den første med det tidlige udbrud er nok den der trækker mest men så på den anden side har jeg jo forsøgt at komme med i det tidlige udbrud i næsten alle starter i år. Men det ville nu være optimalt fordi man kan køre jævnt rundt uden at gå helt dybt. Jeg vil ihvertfald ikke se passivt til hvis der kører folk afsted. Det bliver en gyser!

Stay tuned!

Link to comment
Share on other sites

Sorgenfriløbet

Som proklameret stod den på Sorgenfriløbet i Holte. Et løb jeg havde sat kryds ved i kalenderen. Starten gik 1410 hvilket betød at man for en gangs skyld kunne tage den helt med ro fra morgenstunden af, lige som jeg kan lide det. Jeg kunne endda nå en fremvisning på en lejlighed i skodsborg inden og efterfølgende kørte jeg damen hjem til sin far og klokken 13 stod jeg ved indskrivningen. Her så jeg der heldigvis var kommet flere eftertilmeldinger således at der var 24 ryttere til start.

Jeg fik varmet godt op men syntes godt nok at benene var lidt tunge, de var ikke trætte men bare lang tid om at komme igang, men det gik og da jeg stillede til start var stemningen munter og min kæde blev da også kåret til dagens flotteste af et par af de andre ryttere :4smartass:

Starten gik og i starten lå jeg helt bagerst og forsøgte at få benene igang. Om jeg lå forrest, bagerst eller i midten betød ikke så meget i et så lille felt, andet end at jeg ikke havde ligeså gode muligheder for at komme afsted i et udbrud. Der kom et lille fremstød afsted godt hjulpet af en bil der pludselig kom på mellemhånd mellem felt og udbrud, men en koncentreret indsats fra fronten i feltet op ad sandbjergvej betød status quo på toppen af Sandbjergvej. Jeg var samtidig langsomt kommet frem i feltet og da vi kørte under motorvejsbroen kørte en hvidovre rytter, to FBL ryttere, og en JCC rytter afsted og dét at der var to FBL´ere afsted betød at det var et seriøst fremstød. En ordrup mand kørte afsted op til dem og lidt efter tog jeg chancen og kørte efter dem i medvinden. Farten var ekstremt høj og jeg måtte æde mig selv for at komme op og efter nogle minutter og megen besvær fik jeg endelig kontakt, tog en kort puster og så stod den ellers på rulleskift. Her kunne jeg godt mærke at rulleskift ikke er noget jeg har trænet siden Maj, jeg var mildest talt på grænsen konstant og anden gang op ad sandbjergvej måtte jeg springe et par føringer over fordi jeg var ved at eksplodere, samtidig var mit højreben meget hårdt belastet og syret til fordi jeg ikke kunne træde ordentligt med mit skadede venstreben der også var begyndt at stikke i knæet hvor mit dybe sår er. Ikke særlig godt.

Vi fik knækket feltet og slået et afgørende hul men det kostede desværre også min deltagelse i udbruddet fordi jeg måtte slippe i medvinden kort inden vi kørte ud på tredje omgang. Jeg kunne ikke sidde med, mit højreben var helt og aldeles syret til af at overkompensere for mit svage venstreben og jeg havde med andre ord simpelthen ikke niveauet til at eksekvere den taktik jeg havde lagt for dagen. Jeg fik ro på et kort stykke tid og prøvede at køre tilbage til udbruddet men da jeg jeg kom ud i modvinden gik jeg helt ned, især mentalt. Jeg var dødhamrende skuffet over mig selv og ked af at når jeg endelig rammer udbruddet så har jeg bare ikke havde styrken til at køre med og må slippe. Jeg kørte resten af omgangen færdig og inden feltet overhalede mig kørte jeg ind til siden og stod af...

Så jeg stod på sidelinien og var vidne til at mit udbrud holdt hjem med flere minutter til feltet. Jeg fik så heldigvis en god snak med min nabo på parkeringsplads hvilket hjalp gevaldigt på humøret og pludselig kom Kermit også forbi på sin nye TT´er som er hamrende lækker!

Jeg fik også noget tid i aftes til at resonere over mit løb og min dag, og er kommet frem til at jeg nok ikke skulle have stillet op, hvilket også betyder at jeg ikke er til start i dagens løb i næstved. Mit bens tilstand er blevet sat flere dage tilbage, jeg har fået en rød kant omkring såret hvilket er tegn på betændelse og nok værst af alt er der noget inde i knæet der klikker så jeg har besluttet mig for ikke at køre før det er helet og jeg kan bruge mit ben fuldt ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share