Kulhydrater + protein efter træning


Mayol
 Share

Recommended Posts

Efter træning er det let nok at lave en proteinshake ....men kulhydraterne "irriterere" mig...er der nogle forslag til hvad man kan indtage for at få tilstrækkelig med kulhydrater som supplement til indtagelse af valle-p. efter træning...er efterhånden træt af bananer ;0)

Link to comment
Share on other sites

hmmm.... ok tak for svar :0) , men jeg har formuleret mig lidt upræcist kan jeg se....hvad jeg mener er at jeg mangler input til hvad jeg let kan medbringe til at indtage efter træning sammen med proteintilskud. Her har jeg tidligere snuppet en håndfuld bananer, da det jo er rimeligt let at transportere og ikke behøver nogen "tilberedning" men jeg er trææææt af bananer ....så hvad jeg mangler er forslag til kulhydrater som ikke behøver tilberedning, ikke behøver at være på køl (i længere tid...) og som "går godt" med en shake.......

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gode erfaringer med en shake bestående af valleprotein og maltodextrin.

De fleste undersøgelser/forsøg har brugt ratioen 0,8 g kulhydrat & 0,4g protein pr. kg. kropsvægt.

Jeg finder denne mængde passende hvis du har trænet intensivt i ca. 60 min.

Træner du i længere tid så indtag ovenstående drik/mængde under træning (meget fortyndet) og så igen lige efter træning.

En ny undersøgelse har vist at protein+KH lige før træning giver den "største" positive nitrogenbalnce, så du kan også vælge at drikke en shake lige før træning.

Min erfaring er, at det dog kræver lidt tilvænning, især hvis du træner kredsløbstræning. Det går fint, hvis du træner styrketræning.

-MultiCoach.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share