Løbeskade(r)


Pythoner
 Share

Recommended Posts

Hej MOL!

Jeg er en dreng på 18, snart 19, der igennem en længere periode har haft, hvad min læge kalder 'indvendig skinnebensbetændelse'.

Jeg fik at vide, at årsagen hertil er, at musklerne i skinnebenet vokser langt hurtigere en selve vævet/senerne (kan ikke nøjagtig huske) og at dette var årsagen. Tjekkede op på nettet og fandt frem til, at det også kan skyldes en høj fodbue.

Mit spørgsmål er blot, hvad jeg umiddelbart bør gøre? Jeg har tænkt mig at få lavet en løbetest for at finde de helt korrekte løbesko. Men er der andet når det er 'indvendig skinnebensbetændelse'?

Ligeledes styrketræner jeg og er den sidste periode begyndt at have lidt ondt (den følelse hvor musklen trækker sig sammen) i venstre side af lænden. Kan dette skyldes at jeg har overbelastet/udført en rygøvelse forkert - eller ville det ikke sætte spor under løbetræning?

Håber nogle kan hjælpe :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Prøv søg på nettet efter det, men der er mange ting man kan gøre. Indvendig betyder bare du har smerter på indersiden af benet, istedet for ydersiden - det er reelt det samme.

Men løbestils test, kompressions løbestr., løb på blødt underlag og hvis det kommer tilbage, så tag til fys og få ham til at undersøge en mulig grund til det tilbagevendende problem. Det vigtigste er at du ikke ignorerer det. Men søg på emnet herinde :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share