Sign in to follow this  
Followers 0
Kaspertg

2split program inkl. spinning og kettlecross (i FW)

2 posts in this topic

Hej

Mange af jer kender måske følelsen. Jeg synes jeg ved præcis, hvad jeg skal gøre og hvordan det skal gøres. Men jeg ser ikke de resultater jeg gerne vil. Måske fordi jeg ikke gør det nok. Så nu skal det være, nu vil jeg gå all in med både kost og træning. Indtil videre vil jeg prøve et 3 mdr. forløb, for at se, hvordan det går.

Jeg har været i FitnessWorld i et stykke tid og er blevet bidt af deres spinninghold samt deres KettleCross hold, så dem vil jeg gerne inkludere i min træning. Burde det ikke være muligt? Slut resultatet skulle gerne være "some lean muscle" - i mangel på bedre udtryk.

Som jeg ser det, er det en slags 2split program med en aktiv pause i form af spinning, hvor de muskelgrupper jo netop ikke bruges så meget. Dette er også grunden til at ben som sådan ikke er at finde.

Jeg har forestillet mig noget ala det her: (jeg tager forebehold for at jeg ik lige har et navn på alle øvelserne)

Mandag: Bryst (bænkpres, incline DB press), triceps (Fransk pres, rope pull down)

Tirsdag Skulder (Military press), biceps (EZ Curl og regulære DB), ryg (dødløft, lat pull down)

Onsdag: Spinning

Torsdag: Bryst, triceps

Fredag: Skulder, biceps, ryg

Lørdag Spinning

Søndag: KettleCross

Som I kan se, så kunne jeg måske godt bruge lidt flere øvelser ved alle muskelgrupperne (jeg plejer at sige 3 pr. muskelgruppe?) og også lidt input omkring gentagelser? Sædvanligvis kører jeg 3x8 eller 3x12.

Håber I kan hjælpe en frustreret ung mand! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Mange af jer kender måske følelsen. Jeg synes jeg ved præcis, hvad jeg skal gøre og hvordan det skal gøres. Men jeg ser ikke de resultater jeg gerne vil. Måske fordi jeg ikke gør det nok. Så nu skal det være, nu vil jeg gå all in med både kost og træning. Indtil videre vil jeg prøve et 3 mdr. forløb, for at se, hvordan det går.

Jeg har været i FitnessWorld i et stykke tid og er blevet bidt af deres spinninghold samt deres KettleCross hold, så dem vil jeg gerne inkludere i min træning. Burde det ikke være muligt? Slut resultatet skulle gerne være "some lean muscle" - i mangel på bedre udtryk.

Som jeg ser det, er det en slags 2split program med en aktiv pause i form af spinning, hvor de muskelgrupper jo netop ikke bruges så meget. Dette er også grunden til at ben som sådan ikke er at finde.

Jeg har forestillet mig noget ala det her: (jeg tager forebehold for at jeg ik lige har et navn på alle øvelserne)

Mandag: Bryst (bænkpres, incline DB press), triceps (Fransk pres, rope pull down)

Tirsdag Skulder (Military press), biceps (EZ Curl og regulære DB), ryg (dødløft, lat pull down)

Onsdag: Spinning

Torsdag: Bryst, triceps

Fredag: Skulder, biceps, ryg

Lørdag Spinning

Søndag: KettleCross

Som I kan se, så kunne jeg måske godt bruge lidt flere øvelser ved alle muskelgrupperne (jeg plejer at sige 3 pr. muskelgruppe?) og også lidt input omkring gentagelser? Sædvanligvis kører jeg 3x8 eller 3x12.

Håber I kan hjælpe en frustreret ung mand! :)

altså, jeg synes det ser fornuftigt ud.

Hvis jeg skulle komme med et basalt splitprogram ville jeg sige:

A:

Bænkpres

Inkline

Military pres

Triceps pull down,

eller triceps overhead extension

Og noget mave af en art. Planken er rigtig god. 3x 60 sek

B:

Pulldown

Bend over row

Biceps curls

Squat

Dødløft

Og så sige 3x 8 RM ved alle øvelsere.

-

God træning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0