Dr. Strangelove, or how I learned to stop Worrying......


mm86
 Share

Recommended Posts

Fredag - Træning

OPvarmning

20 ARmbøjninger

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

MillitsPress

5 gange fra 40 til 70 med pause.

2 x 2 x 80kg

1 x 1 x 80kg

Fint!

 

HammerUps

5 x 4 x mig

OK

 

Dødsløftet

10 x 60kg

5 x 100kg

5 x 120kg

5 x 140kg

5 x 160kg

5 x 180kg

Overhånd til 140. Fedt! Jeg har forøgelse i pause mellem sæt der lyder 2:10, 2:20... Den skal nok forøges til 2:20, 2:40, 3:00 ... osv.

 

Rotator

Std.

Fint!

 

 - Udstrækning

 

Sen træning, derfor aftensmad i stedet for shake. Fin træning!

Link to comment
Share on other sites

Mandag - TRæning

Opvarmning

20 ARmbøjninger

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

Bænkpress

5 x 60kg

5 x 70kg

5 x 80kg

5 x 90kg

5 x 100kg

5 x 110kg

Alle m. pause inden hver af sidste... Fint! Det bliver hver gang lidt bedre.

 

BOR

Samme som bænk

Fint!

 

MaveBænk

1 x 20 x mig

4 x 20 x +20kg

Fint!

 

Rotator

3 x 10 x 12,5/6,25kg

Fint!

 

 - Shake

 

Fin kort træning. Jeg har været lidt ør i benene, nærmest feber kun i benene, men det er begyndt at blive lidt bedre. Det er nok af de pludselige lange cykelture.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - Træning

Opvarmning

20 HinduSquat

 

Bænkpress

10 x 70kg

10 x 80kg

9 + 1 x 100kg

M. pause inden hver af sidste... Altså sidste sæt ved 100. Fint!

 

BOR

10 x 60,80,100kg

Fint!

 

Squat

10 x stangen

3 x 10 x 60kg

Fint. Mit knæ brokker sig lidt når det er koldt. Her gik det fint.

 

 - Shake

 

40min meget kort træning. Men udmærket.

Link to comment
Share on other sites

Fredag - Træning

OPvarmning

20 ARmbøjninger

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

Millits

5 x 40kg

5 x 50kg

5 x 60kg

5 x 70kg

2 x 2 x 80kg

1 x 1 x 80kg

Fint!

 

HammerUps

4 x 4 x mig

 

Dødsløftet

10 x 60kg

5 x 100kg

5 x 110kg

5 x 120kg

5 x 130kg

5 x 140kg

Overhånd og fint!

 

Rotator

3 x 10 x 12,5/6,25kg

Fint!

 

 - Udstrækning

 - Shake

 

Fin træning. Benene trængte til ikke tungere dødløft. Og så skal jeg måske holde en millipresspause. Evt. ertatte det med bænk i en uges tid eller to.

Link to comment
Share on other sites

Søndag - Løbetur

8-ruten normal

Endomondo:

Km: 5.11

Tid: 25:57

gns: 11.82 km/t / 5:04 min/km

Lyskryds: intet

 

Fedt! Nu kan jeg ikke blot tage tid med min mobil, men jeg kan faktisk også analysere distancen. Rimeligt jævn, dog, jeg løb selvfølgelig hurtigst første og sidste km.

Link to comment
Share on other sites

Mandag - Træning

 

Opvarming

20 Armbøjninger

20 HinduSquat

 

Squat

10 x 60kg

10 x 70kg

10 x 80kg

Fint!

 

Dips

3 x 10 x mig

1 x 8 + 2 x mig

1 x 10 x mig

Sidste efter BOR. Egentligt fint!

 

BOR

10 x 70kg

10 x 80kg

10 x 90kg

Fint!

 

MaveBænk

1 x 20 x mig

3 x 20 x +20kg

Fint!

 

OK træning. Jeg var og er ret smadret. Jeg ved ikke om det er varmen, men jeg sover lidt mærkeligt for tiden. Mit knæ er lidt on/off, hvis det forstsætter, må jeg have fat i en læge.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - Træning

Opvarmning

20 Armbøjninger

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

Bænkpress

5 x 80kg

10 x 5 x 100kg

M. pause inden hver... Fint!

 

BOR

Fra 5 gange 70 til 110kg

Fint!

 

Rotator

3 x 10 x 12,5/6,25kg

Fint!

 

 - Shake

 

Fin træning og godt med workload på bænken. Jeg prøver at lade være at lave så meget med mine ben da de hele tiden værker. Jeg gir dem en uge.

Link to comment
Share on other sites

Fredag - Træning

 

Opvarmning

3 min på cykel (450watt)

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

Dips

5 x 10 x mig

Fint!

 

HammerUps

4 x 4 x mig

OK

 

MaveBænk

1 x 20 x mig

3 x 20 x +20kg

Fint!

 

 - 4min cykel (350watt)

 - SHake

 

Lidt alternativ træning. Deload måske. Jeg starter normalt på mandag, og så skal jeg forhåbentligt ud at cykle i weekenden. De første 3 min på kondicykel var deciderede ubehagelige. Det er meget lang tid siden jeg sidst har prøvet den slags, og min puls blev meget hurtig tårnhøj. Jeg vil i hvert fald til at varme op inden træning, måske nok med en løbetur derhen for fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Mandag - Træning

Opvarming

Løbe hen til center

20 Armbøjninger

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

MillitsPress

5 x 40kg

5 x 50kg

5 x 60kg

5 x 70kg

3 x 80kg

2 x 80kg

Bliver bedre og bedre!

 

Squat

10 x 60kg

10 x 70kg

10 x 80kg

Lidt vakkelvornt efter weekenden.

 

Træk til Bryst

8 x 80kg

8 x 90kg

8 x 100kg

Fint!

 

 - Shake

 

Fin træning. Jeg var ude at løbe lørdag, 8-ruten på omkring 26 min. Derudover var jeg ude at cykle i går, 40 km, men det begyndte at vælte ned så jeg måtte holde pauser. Det er første gang jeg cykler i regnvejr af den kaliber på min racer. Jeg må nok hellere lige give den et eftersyn med en olie inden næste tur. Nu skal jeg træne trommer som er lidt det samme som styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - Træning

Opvarmning

Løbe hen til center

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

Dips

5 x 10 x mig

Fint!

 

BOR

6 x 60kg

5 x 5 x 100kg

Fint!

 

MaveBænk

1 x 20 x mig

3 x 20 x +20kg

Fint!

 

 - Shake

 

Fin kort træning. Rotatoren blev forsømt, den husker jeg på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Fredag - Træning

Opvarning

Cykle til center (5km)

20 armbøjninger

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

MillitsPress

5 x 40kg

5 x 50kg

5 x 60kg

5 x 70kg

3 x 80kg

2 x 80kg

Lidt tungt men fint!

 

PullUps (Normale)

2 x 3 x mig

2 x 2 x mig

Jeg tror jeg vil lave dem her for fremtiden. De to sidste sæt med fuld ROM.

 

Dødsløftet

10 x 60kg

5 x 100kg

5 x 120kg

5 x 140kg

5 x 160kg

5 x 180kg

Pause mellem sæt varede hhv. 2:20, 2:40, 3:00, 4:00. Ved en fejl tog jeg 160 med overhånd. Det gik fint!

 

Rotator

3 x 10 x 15/7,5kg

Tror jeg. Ny maskine.

 

 - Udstrækning

 - Shake

 

Fin træning. Jeg trænede i et andet træningscenter der ikke er lige så godt som det jeg plejer at træne i. Men altså en vægtstang er en vægtstang. Desværre bare ikke Leoko.

Link to comment
Share on other sites

Hey Gregers. Godt spørgsmål. Det vil jeg også gøre for fremtiden.  Jeg har ikke taget normale pullUps meget længe, så jeg skulle lige justere. Kender du en måde at træne dem på? Øvelsen er klart mit svageste led. Det skal lige siges at jeg vejer 120-130kg så jeg har noget at slæbe på, jeg synes dog ikke jeg er tyk.

Link to comment
Share on other sites

Mandag - Træning

OPvarmning

20 ARmbøjninger

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

Bænkpress

5 x 70kg

5 x 80kg

5 x 90kg

5 x 100kg

5 x 110kg

Jeg kogte lidt rundt, jeg så film til kl. 2 igår, men det gik helt fint!

 

BOR

Samme som bænk. Fint!

 

Squat

5 x 60kg

5 x 70kg

5 x 80kg

5 x 90kg

5 x 100kg

Nogle gode, nogle ikke helt så gode.

 

Rotator

3 x 10 x 12,5/6,25kg

Fint!

 

 - Shake

 

Fin træning. Jeg sidder lige og undersøger endnu mere simple programmer. Øvepad nu.

Link to comment
Share on other sites

Pullups for +120 kg er sgu i orden.

Jeg har ikke rigtigt nogen tips til dem og det er nok også for længe siden jeg har styrketrænet rigtigt seriøst, til at jeg skal kloge-Åge den. Dengang jeg kunne tage +20 reps lavede jeg bare nogen jævnligt hele tiden - havde en stang hjemme og lavede nogle stykker når jeg gik under den. Ellers 3 set nogle reps fra fail et par gange om ugen sammen med resten af styrketræningen. 3-4 gange om måneden gik jeg amok i fail på fail og trænede mig helt i hegnet. Men det kunne sikkert gøres smartere med det rigtige viden.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg fandt noget om eksplosiv træning, tror jeg. Det gik ud på at lave én gentagelse og så vente 1 min før man laver den næste. Det er jeg begyndt på. På den måde kan jeg lave 5 pullups på 5 min feks. - altså et slags sæt. Jeg ser om det dur.

Link to comment
Share on other sites

Træning de sidste to uger.

JEg har været på SAmsø, den første uge trænede jeg i det lokale center, jeg lavede helt ens dage med følgende: 5 x 5 x 60kg milli, 5 x 5 x 80kg squat, 2 x 5 x single-pullUps, 2 x 20 x +20kg mave

Den eneste variation var fredag hvor squat blev til normal dødløft, altså fra 100 til 180kg. Jeg tror jeg vil fortsætte hele næste måned på den måde. Det er simpelt og giver en stor workload. Og så er det ikke så hårdt. Opvarmning på Samsø bestod i at gå hen til centeret (8km). Derudover gik jeg en masse ture af lignende længde og løb nogle 4km ture.

Link to comment
Share on other sites

Fredag -  Træning (Skippet man+ons)

 

Opvarmning

20 armbøjninger

20 HinduSquat

Stræk og Bøj

 

Milli

fra 30 til 70 gange 5.

2 x 2 x 80kg

1 x 1 x 80kg

Fint!

 

PullUps

2 x 5 x mig i singles

3min mellem sæt, Fint!

 

Dødløft

10 x 60kg

fra 100 til 160 med overhånd (minus 110)

Fint!

 

Rotator

3 x 10 x 12,5/6,25kg

Fint!

 

 - Udstrækning

 - Shake

 

Fin træning. Dødløft bliver hele tiden lidt bedre og mere ekplosivt. Det er godt. Resten  står hurtigt i stampe når jeg holder pause, men pullUps synes jeg er blevet en lille smule bedre. Næste uge køres det ensformige samsøprogram, nok med variation fra uge til uge mellem milli+pullUps og bænk+BOR.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag + Mandag - TRæning (2 ens dage)

OPvarmning + strækogbøj

 

Squat

5 x 5 x 80kg

Fint!

 

Bænk

5 x 5 x 100kg

Fint!

 

BOR

5 x 5 x 100kg

Fint

 

MAve

2 x 20 x +20kg

Fint!

 

Rotator

2 x 10 x 12,5/6,25kg

Fint

 

 - Shake

 

Fin træning. Sidste gang, altså i går (onsdag) besluttede jeg mig simpelthen for at kikke lidt på min vejrtrækning. Normalt ved feks bænk har jeg suget luft ind i løbet af den koncentriske del af løftet, altså fulde lunger når jeg er i bund. Jeg har nu i stedet prøvet på at suge luft ind, foretage et helt løft, pustet ud, suget ind foretaget et løft osv. Hvilket vist er den rigtige måde at gøre det på. Det gør at jeg kan hold min teknik under bænkpress, altså er det direkte dumt at jeg ikke har set på det noget før. JEg har besluttet mig for at det er vejen frem, derfor er BOR blevet med meget lavt bundstop. Jeg tror det bliver godt. Og fedt! Til pauserne mellem sættene (3min) har jeg lært en klappeøvelse der styrker udholdenhed med trommespil. Også fedt!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Søndag - Løbetur

8-ruten normal 2mod

Tid: 25:05

Dist: 5,06

Gns. tempo: 4:57 min/km.

 

Fed løbetur. Jeg pausede 10-15 sek i lyskryds. Ellers bliver min tid for kedelig :-S. Plus genvej i dag, altså minus 100m, og min form er ikke super god. Det kommer nok. Jeg har trænet i de sidste to uger, jeg har bare ikke logget det. Min venstre arm/miose er begyndt at brokke sig lidt. Jeg har spillet en del øvepad, måske er det pga. den, måske er det pga. 3 ugentlige rotatoromgange. Jeg er ikke helt sikker. Jeg har i hvert fald sat øvelsen ned til 10/5kg, og så er jeg OBS på øvepad. Ellers er alt som det plejer, så jeg må nok hellere få logget fra næste uge.

 

Link to comment
Share on other sites

Mandag - TRæning

Opvarmning

20 ARmbøjninger

Stræk og Bøj

 

Squat

10 x 20kg

5 x 5 x 85kg

Fint!

 

MilliPress

10 x 20kg

5 x 5 x 60kg

Fint!

 

PullUps

2 x 5 x mig (I singles)

Fint!

 

MaveBænk

2 x 20 x +20kg

Fint!

 

Rotator

2 x 10 x 10/5kg

Fint!

 

 - Shake

 

Samme som sidste uge. Altså to uger med hver del. Fin træning. Lidt bøvl i venstre skulder, men det gik over med noget kosteskaft mellem millipresssættene. Når man træner så ensformigt, er der plads til at fokusere på teknik. Det er meget fedt. Ingen skavanker denne gang. I mellem nogle af sættene lavede jeg klappeøvelse. Disse skal helst passe til rytmen i det musik der kører i baggrunden. Så nogle af dem er langsomme, nogle i 6/8-dele. Men jeg lavede blandt andet 60x6 i et ok tempo. Målet er 100x8. Og så fortsætter jeg med den nye måde at trække vejret på som vist er den rigtige måde.
 

Link to comment
Share on other sites

Onsdag - Træning

Samme som mandag.

Fint. Min venstre skulder/arm brokker sig stadig. Det hjælper med kosteskaft. Det virker som om at det strømmer fra en knude eller noget på bagsiden af skulderen. Det kan altså sikkert skyldes alt muligt - lige fra dårlige siddevaner til træning eller trommespil. Jeg har fået lidt mere styr på øvespillet, men hvis min skulder ikke bliver bedre efter en uge eller to, må jeg nok hellere smutte til lægen.

Link to comment
Share on other sites

Søndag - Løbetur

8-ruten med genvej

km: 4,99

tid: 24:27

gns: 4:53 min/km

 

Jeg skippede træning i fredags da jeg skulle spille. Fed tur. Af en eller anden grund stoppede Endomonde efter 4,99 km. Men jeg løb altså 5,03. Jeg ved ikke om tiden også stoppede. Det håber jeg. Derudover har jeg sat rekord på én mil hvad jeg ikke rigtigt ved hvad er eller hvad kan bruges til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share