Kalorieafbrænding - alternativ?


Pythoner
 Share

Recommended Posts

Jeg har fået skinnebensbetændelse og skal i noget tid undgå det stød benet får under løb/spring and so on.

Men jeg ønsker stadig at kunne forbrænde noget energi ved en alternativ sportsudøvelse. Umiddelbart tænker jeg:

- Crosstraining maskine (Tror jeg det hedder. Ellers 'stepmaskine med håndtag')

- Svømning

- Roning (maskine)

Cykling er ikke lige umiddelbart mig :)

Hvor tror i kalorieafbrændingen er størst ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil sige at det kommer lidt an på hvor lang tid du har til det. Svømning er nok det mest skånsomme, men nok også der du forbrænder mindst. Så hvis du har tid nok så kan sådan et par friske timer i svømmehallen være skønne.

Crosstraineren er den jeg ville vælge, da den også er meget skånsom og du kan forbrænde en helvedes masse kalorier på 1 time på sådan en. Om man gør det i intervaller eller ud i en køre har jeg ikke begreb om, men det er i min verden bare at slå hjernen fra og så bare derudaf.

Romaskinen ville jeg sige er bedst som opvarming, da jeg ville mene at den lægger det størst pres på ben/knæ og kræver mest øvelse for at kunne blive ved i længere tid. 2000 meter (ca. 8-10 min) som opvarmning tror jeg dog ville være perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Guest J.A.-Træning

Hej,

Som sådan, kan du forbrænde præcis lige meget ved de forskellige discipliner, det hele gælder som sådan bare om at få pulsen så langt op og så lang tid som muligt. :-)

Til det formål er roning nok nemmest, men den er rigtig hård at holde i længere tid.

Hvis jeg skulle vælge 1 ting, ville jeg sige crosstrainer, da man sagtens kan få pulsen op, og holde den i lang tid, men det mest optimale ville være at varierer din træning så ikke kroppen bliver forvandt. :-)

- God træning.

Link to comment
Share on other sites

Nu er vi nede på de små marginaler, når vi taler om forskelle mellem roning og crosstrainer, men man forbrænder mere på crosstraineren. I roning er man begrænset af andre ting end aktiv Muskelmasse og det betyder at selv de bedste roere i verden opnår højere tal på løbebånd (de fleste kan yde det samme på en crosstrainer) og kondicykel, end de gør på roergometere. Forskellen vi taler om er ca 5% for de bedre roere og lidt mere for os andre. Den højere puls man ofte ser ved roning skyldes ikke større cardiac output, men snarere at den statiske spænding er ret stor og bevægelses tempoet ret lavt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share