Proteiner og misforståelser


Kronborgknight
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Her er et indlæg til debatten om kosttilskud:

Der er findes ligeså mange meninger om træning og træningsprincipper som der findes bodybuildere. Det samme er gældende for kostilskud.

Her er min mening suppleret med det jeg ved.

1: Producenter af kosttilskud vildleder ofte mere end de vejlleder.

F. eks. læste jeg her på siden at der var en der bemærkede at man skulle holde sig til proteinpulvere med over 80% indhold af protein...

De fleste producenter af kosttilskud opgiver andelen af protein i tørstoffet (drybasis).

Vi tager udgangspunkt i et proteinpulver der angivet til 85%:

Da alle typer proteinpulver indeholder mellem 10 - 20 % vand, giver det efter lidt hurtig hovedregning ;) et faktisk proteinindhold på mellem 76,5 % og 68 % i det færdige produkt. Husk at det også indeholder smags og sødestoffer!!!

Den højst opnåelige proteinandel i tørstoffet for whey er ca. 93 % uanset filtreringen. Så er det også uden smag eller sødestof . Faktisk indhold: 86,5 %!!!

Så der er altså en forklaring på hvorfor nogen producenter kan tilbyde proteinpulver på 85 %, mens andre må nøjes med 60-70%.

Det er blot et spørgsmål om metode til at opgøre indholdet. I princippet kan det produkt der er angivet til 80 % indeholde mindre protein end det der er angivet til at indeholde 65 %.

2: Biologisk værdi.

Der er ikke noget protein-produkt der kan have en højere biologisk værdi end 100.

Alt andet er noget vrøvl og kommer af at der sidder nogen producenter rundt omkring og prøver at få et smart markedsføringsredskab.

Det vil være for meget at gå i detaljer her, men du kan få en forklaring og læse mere om emnet og proteiner i det hele taget på: Protein link (engelsk)

Jeg mener at man bør se sig for og passe på at man ikke bliver ført bag lyset på den ene eller anden måde. Tjeck Workoutshop, de forhandler samtlige af Danlabs produkter, der efter min mening er der hvor man får mest for pengene.

Keep it simple...

Venlig hilsen

Knight

Link to comment
Share on other sites

Hey Knægt

er der ikke også noget med mængden af visse typer af proteiner er bedre end andre og hvordan ser produkterne på workoutshop så ud?

vil lige bemærke at jeg selv har købt der og er temmelig glad for produkterne, men syntes at jeg har hørt noget om det med de forskellige proteiner...

Tell

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg heldigvis et rart og naivt menneske. Men mindre naive mennesker kunne undre sig over hem tell mon er - og for nogen vil mistanken om, at vi her er udsat for et lille smart reklamefremstød sikkert nu være genoplivet. Hvad ved jeg - brug jeres sunde fornuft alle sammen - så går det sikkert ikke helt galt! :)

MVH

Arne

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Og til jer der endnu ikke har smagt Danlabs produkter endnu.

Spørg for guds skyld om en smagsprøve først :retard:

Hvis i så stadig vil købe danlab, så er det ganske rigtigt billigt. Spørgsmålet er blot om du nogensinde får tømt bøtten :lol: .

Og her er så resultatet af at alle gemmer sig bag et eler andet "fantasi-logo". Men aner jo ikke hvem folk er???

Link to comment
Share on other sites

Danlab har meget tilgode endnu, bl.a. smagen..... Intentionerne er helt sikkert de bedste, men det er desværre ikke nok. Et billigt produkt......... ja! Og engang hvis jeg virkelig skulle komme på r.... så kan det måske købes, i mangel på finanser, men også kun måske... Endtil da holder jeg mig til det bedste!!!!!!! :D :) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hov hov, hvad sker der lige her?

eet sølle indlæg med min mening og et spørgsmål og straks bliver man haglet ned...udråbt til sælger, nå ja det er jeg da også, men det er sku ikke sådan noget jeg sælger.

og det var ikke en gang mig der startede denne tråd. :devil:

Om man kan lide smagen eller ej, er vel op til den enkelte og jeg har prøvet et hav af produkter og syntes det var det der passede mig bedst, til prisen.

og hvad angår smag er jeg vist egentlig lidt ligeglad når det kommer til det, sidder ikke og nipper til min shake....

Link to comment
Share on other sites

Nu er kosttilskud jo IKKE automatisk geniale blot fordi de kommer fra USA, - nærmest tværtimod!

Danlabs produkter er ganske glimrende, - og virkeligt value for money!!

Især ULTRAWHEY II og CFM-whey er fremragende for de misforstået kulhydratforskrækkede.

Selv har jeg i mange år anvendt standard ULTRAWHEY, - resultaterne taler for sig selv, - chokoladen er god, vaniljen ligeså, -. jordbær er IKKE min stil, men generelt kan jeg IKKE lide nogen syntetisk frugtsmag fra nogen producent!

ULTRAWHEY indeholder ca. 60% protein, - II-e`ren ca. 80%!

Religion er noget underligt noget........................... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hallo Arne - det her spiller da vist ikke helt eller er der noget vi andre ikke ved. Og Carina (alias Morten Danlab) det tror da pokker du synes at Danlab smager godt hmmm - det er altså lidt af en grinertråd denne her :blink: :retard:

eller er der noget vi andre ikke ved
nææ - egentligt ikke - jeg spiller generelt ikke med fordægte kort. Jeg synes også den er ret morsom. Hvis man har fulgt emnet nogle dage er det endnu mere morsomt.
Link to comment
Share on other sites

Hold nu op med det hø JS vedr. de amerikanske produkter. Jeg stoler til enhver tid mere på dem end det der bliver lanceret her i Europa og sådan kan vi blive ved - ikke. Og hvis vi endelig skal snakke om resultater kontra de produkter men bruger, så må Some Dog have brugt noget der et nummer bedre end det du hælde i løgneren JS - da han har vist scoret et par titler eller flere!! Men jeg ved også så meget, at hvis de store "over there" begynder at "fikse" med varedeklaration, så er det med store lussinger til følge. Så ingen tvivl om produkter som MetRx, Prolab og Twinlab - der får du den højste kvalitet for pengene og de er til at stole på.

Men nu går denne tråd altså også mere på om der er skjult reklame lagt ind her og alt andet end lige så er det vist rimeligt indlysende - bare ikke for MOL's moderator!!

Link to comment
Share on other sites

Har du selv smagt alle Danlab´s produkter og smagsvarianter ?

Generalt er jeg mest til jordbær, der synes jeg at Danlab er fint for mine smagsløg, jeg har engang smagt vanille fra Maxim og Prolab, men der må jeg sige, at det ikke lige var mig.

Det kan du ikke mene!!! Da jeg smagte Danlabs Whey Protein med jordbærsmag var je bogstaveligt talt ved at kaste op! Det er det klammeste protein jeg til dato har nedsvælget! Prolabs jordbær er den bedste jordbær jeg har smagt, men stadig kvalm som bare!

Link to comment
Share on other sites

DSBHARRY:

"Hold nu op med det hø JS vedr. de amerikanske produkter."

Tror du selv på det?

"Jeg stoler til enhver tid mere på dem end det der bliver lanceret her i Europa og sådan kan vi blive ved - ikke."

Det kan vi sagtens!

"Og hvis vi endelig skal snakke om resultater kontra de produkter men bruger, så må Some Dog have brugt noget der et nummer bedre end det du hælde i løgneren JS - da han har vist scoret et par titler eller flere!!"

????????????????????????????????????

"Men jeg ved også så meget, at hvis de store "over there" begynder at "fikse" med varedeklaration, så er det med store lussinger til følge. Så ingen tvivl om produkter som MetRx, Prolab og Twinlab - der får du den højste kvalitet for pengene og de er til at stole på."

Det har jeg jo selv pointeret igen og igen, - men i dit mærkværdigt unuancerede forsvar for amerikanske produkter generelt overser du tilsyneladende, at der eksisterer nogle hundrede rene platforetagender "overthere" samt at kontrollen med kosttilskudsindustrien er nærmest IKKE eksisterende i USA!

Det er bare IKKE det det handler om, - det det handler om er, at "den højeste kvalitet" som du fabler om, forefindes i masser af billigere produkter!

Hvis man tror proteinen i Prolab, Twinlab eller - gud forbyde det - MetRx resulterer i større styrke eller muskelmasse end tilsvarende typer fra f.eks. Viking eller Danlab, er man mere naiv og godtroende end godt er!

Men man er selvfølgelig alt andet end alene...........................

Link to comment
Share on other sites

Vi bestemmer heldigvis hver især hvilke produkter vi vil bruge.

Som JS tidligere har været inde på, så findes der utallige produkter der ingen eller meget ringe virkning har,

og hvor kommer disse produkter så fra...selvfølgelig USA !! markedet er så stort i USA, så alle firmaer gør alt at at vinde markedsandele.

Mange af jer har sikkert stiftet bekendskab med produkter som HMB, Methoxy, Vanadyl og Tribulus Terrestris

o.s.v. produkterne er stort set uden virkning for den veltrænede atlet.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share