har døjet med det alt for længe!


jfm0997
 Share

Recommended Posts

hej jeg er en

dreng på 14 år ca 158-162 cm. og vejer 43,5

jeg har det problem, at min bmi. siger jo at jeg er nede i den lave ende af normal.

for 2-3 år siden besluttede jeg mig for at tabe mig, det gjorde jeg så og kom ned i normal-skalaen!

men har stadig det problem med at jeg stadig har meget mave der buler ud og hofter, hvilket gør at jeg

altid for dårlig samvittighed når jeg kigger i spjlet.

der er jo bare det at jeg jo faktisk ikke må tabe mig, mere før at jeg næsten kommer ned i undervægtig-skalaen

så vis der var en måde at tabe sig på, faktisk uden at tabe sig (misforstå mig nu ikke) altså at maven

og hofterne kunne blive mindre

på forhånd tak

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Det kan jo være ligemeget om man taber sig hvis man nærmest kun taber muskelmasse og det man har tilbage er fedt på fedt.

Man kan sagtens være lav i BMI og være ganske sund..

Det lyder dog ikke sundt i dit tilfælde og her tænker jeg at du nok ikke skal tænke på at tabe dig yderligere før du lige får dyrket lidt styrketræning evt.

Erstat noget fedt med muskelmasse eller byg noget muskelmasse op selv om du ikke taber noget fedt.

Det vigtigste er at have noget at arbejde med og man skal helst få sin krop hen til at sundt niveau først.

Step. 1 - Få styr på din kost, sæt dig ind i tingene - læs om det! viden er nøglen.

Step. 2 - Styrketræning, det giver kroppen et fingerpeg om hvor den skal bevæge sig hen, men for langt de fleste er en korrekt balanceret kost et must før man lander der hvor man vil.

Step. 3 - Når du er blevet bedre til ovenstående og du har fået lidt flere muskler på kroppen, så er der noget at arbejde med - og først her ville jeg rigtig fokusere på at tabe mig yderligere.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

jeg styrketræner også har snart været i gang i 6 måneder synes bare ikke der sker noget så

har hoppet lidt fra det en gang

som jeg skrev i mit første indlæg, så er styrketræning mere et fingerpeg til kroppen om hvor den skal hen, men for at den kan nå sit mål kræver det at din kost er korrekt.

Link to comment
Share on other sites

som jeg skrev i mit første indlæg, så er styrketræning mere et fingerpeg til kroppen om hvor den skal hen, men for at den kan nå sit mål kræver det at din kost er korrekt.

Hejsa,

Der er nogle, der påstår, at den sukker vi spiser sætter sig som fedt på især mave og sideben. Så i en periode kan du forsøge med helt at undgå sukker, sirup, glykose og alle andre sødestoffer, der er naturligt i frugt og grøntsager, for at se om det holder stik for dig. Der er rigtig mange fødevare, der indeholder sukker, så det er en udfordring. Held og lykke med det :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Mikkel

Som jeg læser dit indlæg, så er du inde på om du kan tabe dig på maven og hofterne, uden at tabe dig på resten af kroppen. Det kan du ikke. Når man er i kalorieunderskud og taber sig bestemmer man ikke selv, hvilke fedtdepoter som ryger først.

Som flere er inde på, så fokuser i stedet på at tage nogle kilo på via sund kost samtidig med at du træner. Lur mig om du ikke også begynder at vokse i højden inden længe - her vil det også være gavnligt at give kroppen nogle kalorier at arbejde med. Hvis du sørger for at hive tilstrækkeligt med kalorier indenbords, styrketræner regelmæssigt og er tålmodig er jeg sikker på at du vil se resultater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share