Hjælp til første cuttingfase


Pythoner
 Share

Recommended Posts

Hey MOL!

Jeg har i snart 8 måneder så småt bulket en hel del op og taget nogle kilo på i vægt. Jeg er ca. 174 cm. høj og vejer 81 kg. Derfor er det ved at være tid til min første cuttingfase.

Jeg har primært trænet til muskelmasse og styrke (hypertrofi hvis jeg ikke er forkert på den) og på den måde trænet 4 sæt med 8-10 reps.

Under min cuttingfase er det jo meningen at gå ned i vægt, primært fedt. Men jeg har læst diverse indlæg om, at folk samtidig har mistet en stor del af det, som har taget måneder at opbygge. Mit spørgsmål er bare om I har nogle gode tips til hvordan man primært taber fedt og undgår at miste en masse muskelmasse.

Jeg tænkte at styrketræne en gang mindre hver uge og samtidig skrue lidt op for crossfit + løbeture. Samtidig vil jeg begynde at spise en smule mindre og mindre fedtholdig mad.

Men bør man stadig fortsætte med at træne til muskelmasse eller skal man også lægge sit træningsprogram om?

Og ellers ville jeg være meget åben for eventuelle forslag til cutting :)

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Ganske kort:

1. træn som du har gjort, mens du bulkede (altså ikke mindre)

2. sørg for at ligge i et kalorieunderskud på 400-500 kalorier (og ikke mere)

3. sørg for at få dækket protein med 1,5-2 gram per kilo kropsvægt og få noget sundt fedt også.

Link to comment
Share on other sites

Okay, så hvis jeg måske spiser en smule mindre, men samtidig sørger for at holde mit proteinindtag på de 1,5-2g/kg/dag (evt. igennem proteintilskud) vil jeg overvejende gå ned i fedtprocent? Lyder måske lidt som en nybegynder, men har aldrig før været igennem cutting før :)

Link to comment
Share on other sites

Cool. Tak skal du have :)

Du kan overveje, at lade dig inspirere lidt af Paleo-diæeten. Jeg har kørt et rimelig stort kcal-underskud på den, men uden at tabe nævneværdigt muskelmasse. Derudover er intervaltræning/hiit træning vejen frem! Læs gerne denne artikel:

http://www.simplyshredded.com/fit-with-hiit-science-is-dropping-the-hammer-on-endless-bouts-of-steady-state-cardio.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste med stor interesse den linkede artikel - og tak for den :)

Men. Jeg læste, at den bedste måde at forbrænde fedt på var igennem intensiv intervaltræning af den ene eller anden art. Men ligeledes at det gerne skulle være på tom mave. Jeg har bare før hørt, at man burde undgå hård konditionstræning på tom mave, da dette ville nedbryde muskelmasse for at skaffe energi til kroppen - thats not true or ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share