Træningshandsker jeres erfaringer?


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej :D

Jeg skal ud og have et par nye Træningshandsker, ved bare ikke hvilke..

har kigget lidt på:

* Harbinger

* Schiek

* Danutrition

* Grip grap

Hvilke er efter jeres erfaringer de bedste?

er personligt ligeglad om jeg skal give 99 eller 399 for handskerne, så længe at jeg får noget der er pisse godt.... For træner 5-6 X om ugen så kvaliteten tæller højst

Link to comment
Share on other sites

synes at mine fingre bliver for svedige og så svigter grebet, samt får fantastisk mange vabler i håndfladerne uden.

De mest problematiske øvelser for hænderne er ryg (træk-øvelser) grundet belastningen som skal låses alene ved fingrene. Derfor kan man let føle man glider og derved mister de sidste par reps. Jeg har et par Harbinger til 350,- som jeg købte for netop at kunne holde bedre fast ved diverse "rows" og "deadlift" øvelser - problemet er dog at de ikke virker. De dyre handsker er ofte polstret så voldsomt at man ikke kan nå at få et ordentligt greb.. De er derimod velegnede til presøvelser såsom bænkpres. Hvis det er ryg øvelserne som driller pga. dine fingre glider skal du have nogle forholdsvis billige uden støtte eller kraftig polstring. De skal kun have den egenskab at holde sved væk fra stangen.

Mvh

Edited by Mathias Skovbo
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg var dig og ikke måtte bruge kalk/magnesium og kun havde problemer med træk øvelser, så ville jeg forsøge at få fat på dem her:

https://www.againfaster.com/en/shop/products/again-faster-grips/

Jeg bruger ikke selv handsker eller andet på trods af manglen på kalk, men har kun hørt om netop disse fine grips. de er også ret tynde så du stadig har så meget "kontakt" med stangen som muligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share