Datter, job, studie og træning


mr.fit
 Share

Recommended Posts

Jeg har været medlem af siden i mange år, uden rigtig at bruge den.

Dette fremgår måske af det lidt tåbelige navn. Fra den gang man troede at man var en rigtig Rambo. Har forsøgt at ændre det, men ved ikke hvor og om det kan lade sig gøre?

Jeg er i mellemtiden blevet 7 år ældre og har i dag en masse andre værdier i livet, end udelukkende træning.

Jeg har tidligere haft en logbog på bodybuilding.dk et par år tilbage, men fik ikke rigtig passet den. MEn jeg savner dog at have et sted, hvor jeg kan holde lidt styr på min træning. Dette er både for at kunne få lidt overblik, men også for at gøre brug af dette værktøj som motivation, for de dage hvor energien og lysten er på et minimum.

Kort om mig selv:

Jeg er en på 27 somre. Jeg har en dejlig datter, på snart 4 år(1/3-08).

Jeg bor i mit lille hus i udkanten af Frederikssund kommune. (Skibby).

Jeg har min datter hver anden uge, så det er ikke altid at træningen kører 100% i denne uge.

Jeg arbejder som personlig træner på en af landets sikrede institutioner for unge i varetægtsurrogat.

Jeg læser til skolelærer ved siden af mit fuldtidsjob, med liniefagene Idræt og Materiel Design, så jeg keder mig ikke :smile:

Lidt om min træning:

I morgen er det 10 år siden jeg første gang satte mine fødder i et motionscenter.

Som 21 årig, deltog jeg DM i athletic fitness +180 cm. og fik en 6 plads.

ikke nogen pragt præstation, men jeg lærte fantastisk meget om miig selv. Jeg havde drømmen om at fortsætte, men har desværre ikke haft muligheden siden, grundet skader mm.

året efter, i 2006 og fik jeg reddet mig en diskusprolaps, som jeg efterfølgende døjede en del med.

2008 fik jeg efter min sidste operation i højre knæ konstateret, at min brusk degeneration i knæene var blevet så udtalt, at jeg blev frarådet alle former for tung vægtbelastning på mine ben.

Siden, har jeg så bare forsøgt at holde mig i en fornuftig form og gør hvad jeg kan for at bevare drømmen om, at når min datter i børnehaver siger. "min far er stærkere end din far", så er der sandhed bag ordene.

Jeg går dog stadig med en lille drøm om at prøve at stå på scenen igen en dag. Dog ikke foreløbigt, da livet med datter, job, studie og ny kæreste fylder for meget, men man ved jo ikke hvad morgendagen bringer af muligheder.

Mine stats pt.

!87 cm høj.

93 kg.

fedtprocent. ca 11. (forhåbentlig lidt under).

Har fornyligt været på diæt. (november december). Gik fra en vægt på 97, til 91 og fra en fedtprocent på 14,9 til 9. Men jeg valgte så at spise igennem mellem jul og nytår, som resulterede i en fedtprocent på 11,9 2 januar.

er grundet tidspres, hoppet tilbage på min 5 x 5 fullbody opbygning 3 gange i ugen. Denne har egentlig fungerede som base for mig de sidste par år, men har fornyligt gjort brug af store split (4-5 split).

JEg gør ikke brug af nogen progressions cyklus. Træner på dagsformen, men ændre til tiden min rep range i en uge eller to, for at chokke kroppen lidt. Dette fungere udemærket for mig. Synes ikke min hverdag tillader planlagt progression, da jeg relativt tit løber ind i afvigelser af forskellig art.

Har den senere tid, brugt meget tid på at revurdere min teknik og har nu ikke længere fokus på belastningen, men på tempoet i mine løft. Dette har vist sig at være rigtig gavnligt, bla. for mine dårlige knæ og ryg qua den store reducering i vægtbelastning.

Nå nu til det, det handler om.

Dagens træning:

A. Sguat. tempo 402.

1 x 10 x 50 kg.

5 x 5 x 110 kg.

B. Standing bb. Behind the neck press. tempo 402.

10 x 10 kg.

1 x 5 x 40 kg.

4 x 5 x 45 kg.

C1.Bent over bb. row. tempo 402.

10 x 50 kg.

5 x 5 x 80 kg.

C2.BB. Bench press. tempo 402.

10 x 50 kg.

5 x 5 x 90 kg. (benene hængende frit).

D1.BB curl. tempo 402.

2 x 5 x 50 kg.

D2.Pushdown i træktårn. tempo 402.

2 x 5 x 40 kg.

Ok omgang.

træningstid. 58 min.

Næste omgang, bliver i weekenden. Lærdag eller søndag vides ikke endnu, da jeg har en r*vfuld lektier også, så vælger nok at bruge det som en pause fra dem på et tidspunkt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fedt med en ny log :smile: Held og lykke med den. Jeg kører selv full body nu, så kunne godt tænke mig at høre, hvordan du har sat dit op. Kører du de samme øvelser igennem hver gang? Hvorfor kører du behind the neck istedet for military press? Hvordan har du det med at både køre tung pres over hovedet og bænkpres samme dag?

Link to comment
Share on other sites

Fedt med en ny log :smile: Held og lykke med den. Jeg kører selv full body nu, så kunne godt tænke mig at høre, hvordan du har sat dit op. Kører du de samme øvelser igennem hver gang? Hvorfor kører du behind the neck istedet for military press? Hvordan har du det med at både køre tung pres over hovedet og bænkpres samme dag?

Hey Hulck.

Mange tak. Jamen cool. som grundprincip, veksler mellem 2 forskellige pass, men er ikke mere låst, end hvis lysten er derfor en anden øvelse en dag, så kaster jeg mig over den :bigsmile:.

Men i øjeblikket er modellen som følgende.

Dag 1.

Squat. 5 x 5.

Behind the neck press. 5 x 5.

Bench press. 5 x 5.

Bent over rows. 5 x 5.

Barbell curl. 2 x 5.

Pushdown. 2 x 5.

Dag 2.

Deadlift. 5 x 5.

Upright row wide grip. 5 x 5.

incline bench press. 5 x 5.

Pulldown back. 5 x 5.

Hammer curl. 2 x 5.

french press. 2 x 5.

Mavetræning bliver når lysten og tiden er til det.

Jeg har altid tidligere kørt military press, pullups front, pulldown osv, men synes jeg trængte til at præve noget nyt, og nu hvor jeg har valgt at fokusere på tempoet i mine løft, mener jeg at risikoen for at komme galt afsted er minimal. Til gengæld synes jeg at der er sket en del med mine skuldre efter jeg er begyndt at kører bag nakken i stedet.:-)

jeg har ingen problemer med at kører 2 presseøvelser i samme pas. gør det jo også kun hver anden gang, men det nye er at jeg er begyndt at kører min skulder før bryst. Dette er for at prøve at trætte skulderen lidt og derved opnå bedre kontakt til brystet:-)

Edited by mr.fit
Link to comment
Share on other sites

Fedt med en ny log :smile: Held og lykke med den. Jeg kører selv full body nu, så kunne godt tænke mig at høre, hvordan du har sat dit op. Kører du de samme øvelser igennem hver gang? Hvorfor kører du behind the neck istedet for military press? Hvordan har du det med at både køre tung pres over hovedet og bænkpres samme dag?

Jeg har overvejet lidt at lave stående pres bag nakke i stedet for military, ganske enkelt fordi jeg synes der er større sandsynlighed for at holde dårlig lændeposition (læne sig bagud) i military.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Lavede lige pres fra nakken og under træning og lidt efter virkede det som en god udskiftning af military, men her til aften er jeg blevet ret øm i den ene skulder, så læste lidt rundt på internetland og det lader ikke til at den øvelse bliver vildt positivt omtalt.

Det er vist noget med at skulderen er ret kraftigt udadroteret og kan give en kedelig indvirkning i rotatoren. det er hvertfald det var har fået at vide og har læst mig til.

jeg har personligt aldrig kørt andet fra nakken end Split Jerks, og der er ikke ret meget pres i forhold til et hurtigt lockout og jeg har aldrig haft problemer deraf. så jeg tror det er startpositionen i skulderen som ikke er så god for den.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til! Fedt at se en endnu en som kører fullbody 3 gange om ugen. Det er simpelthen bare vejen til en super fysik med minimalt tidsforbrug :cool:

Ser frem til at følge din log. Din 5x5 approach er interessant.

Mambo << Jeg ville holde mig fra pres bag nakken. Som Martin siger er dit skulderled kraftigt udadroteret under pres bag nakken. Da dit skulderled i modsætning til de fleste andre led ikke har nogen ledkapsel "hænger" dit led uden særlig meget støtte i denne position. Nogen kan dog få det til at fungere og har aldrig problemer.

Link to comment
Share on other sites

Mambo << Jeg ville holde mig fra pres bag nakken. Som Martin siger er dit skulderled kraftigt udadroteret under pres bag nakken. Da dit skulderled i modsætning til de fleste andre led ikke har nogen ledkapsel "hænger" dit led uden særlig meget støtte i denne position. Nogen kan dog få det til at fungere og har aldrig problemer.

Det er da noget vrøvl, at skulderleddet ingen ledkapsel har. Skulderleddets ledkapsel er bare slap, således at det er rotatormancheten, der primært står for stabilitet i leddet.

Link to comment
Share on other sites

Lavede lige pres fra nakken og under træning og lidt efter virkede det som en god udskiftning af military, men her til aften er jeg blevet ret øm i den ene skulder, så læste lidt rundt på internetland og det lader ikke til at den øvelse bliver vildt positivt omtalt.

Det er fuldstændig korrekt. Skulderen bringes ud i en uvant yderstilling, hvor risikoen for skader er større, hvis ikke teknikken sidder lige i skabet. Kører som nævnt kun øvelsen som lidt adspredelse fra mine mange år med military, og med en for mig relativ lav belastning og fokuserer i stedet på teknikken og tempotet. Kører pt alle mine øvelser i tempoet 402, for at få lidt af vægtbelastningen af og skåne min slidte krop lidt.

Det kræver også at du er ret så fleksibel i skulderen, for at kunne køre øvelsen korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til! Fedt at se en endnu en som kører fullbody 3 gange om ugen. Det er simpelthen bare vejen til en super fysik med minimalt tidsforbrug :cool:

Ser frem til at følge din log. Din 5x5 approach er interessant.

Mambo << Jeg ville holde mig fra pres bag nakken. Som Martin siger er dit skulderled kraftigt udadroteret under pres bag nakken. Da dit skulderled i modsætning til de fleste andre led ikke har nogen ledkapsel "hænger" dit led uden særlig meget støtte i denne position. Nogen kan dog få det til at fungere og har aldrig problemer.

MAnge tak for den pæne velkomst.

Ja det er korrekt at skulderleddet, er kraftigt udadroteret, når der presses bag nakke, og dette kan have en rigtig kedelig og uheldig indvirkning på ens rotator cuff.

JEg har altid lavet rigtig meget rotator cuff træning, og har et par temmelig fleksible skulderled og måske derfor ikke haft problemer med det. Kører også kun med ca 65% belastning sammenlignet med min military press, så har fuldt fokus på at passe på mig selv. :bigsmile: .

Link to comment
Share on other sites

Så blev der tid til weekendens pass, som lidt fred og pause fra lektierne:-)

A. Deadlift.

1 x 12 x 70 kg.

1 x 5 x 100 kg.

4 x 5 x 130 kg.

Tempo i de fire første sæt- 402. Sidste sæt, sidste sæt var nok nærmere 302.

B. Wide grip upright rows.

10 x 30 kg.

5 x 5 x 50 kg.

Alle sæt kørt i tempo 402.

C1. incline bb bench press.

10 x 50 kg.

5 x 5 x 80 kg.

Tempo 402 all the way.

C2. Pulldown back.

10 x 60 kg.

5 x 5 x 89 kg.

tempo 402.

D1. Standing db hammer curl.

2 x 5 x 27,5 kgs.(kørt samtidig).

tempo. 302.

D2. Seated 2 arm db overhead extensions.

2 x 5 x 27,5 kg.

Tempo. 502. Mine albuer tillader ikke højere vægt pt, så kører denne øvelse ekstra langsomt i den excentriske fase.

Træningstid. 61 min.

Alt i alt en rigtig fin omgang. Svedte som om jeg havde været på druk igår, men energien var fin.

Link to comment
Share on other sites

foredrag i dag på jobbet af Ditlev madsen og af konsulent fra ADD. Super spændende.

Dagens fullbody omgang.

A. Squat. Tempo 301

1 x 15 x 20 kg.

1 x 5 x 70 kg.

5 x 5 x 120 kg.

B. Standing Behind the neck press. Tempo. 402.

1 x 10 x 20 kg.

1 x 5 x 45 kg.

4 x 5 x 50 kg.

C1. Bench press. Tempo 402

1 x 5 x 50 kg.

5 x 5 x 90 kg.

C2. Bent over rows. Tempo 402

1 x 5 x 50 kg.

5 x 5 x 80 kg.

D1. Standing barbell curl. Tempo 302.

2 x 5 x 50 kg.

D2. Pushdown i træk tårn. Tempo 402.

2 x 5 x 40 kg.

KAnnon træning trod et lavt energi niveau til at starte med. Super pump, og god eksplosivitet:-)

Edited by mr.fit
Link to comment
Share on other sites

Endnu en nedbrydning af hele min krop :bigsmile: .

Super hård dag på jobbet, så havde egentlig forudset et ringe træning, men det gik over forventning.

Deadlift. Tempo 301.

1 x 10 x 70 kg.

1 x 5 x 130 kg.

4 x 5 x 135 kg.

Godt træt i lænden og lårene kune stadig mærkes fra tirsdagen.

Wide grip upright rows. Tempo 401.

1 x 10 x 30 kg.

1 x 5 x 50 kg.

4 x 5 x 55 kg.

Incline bench press. Tempo 501.

Måtte ændre lidt på belastningen og repsene, grundet et irriteret håndled:-(

1 x 10 c 55 kg.

3 x 8 x 60 kg.

Gik ok alligevel, for ændrede også lidt på tempoet, så den gik fint i patværket:-)

Wide grip pullups. Tempo 401.

5 x 5 x bw.

Er du gal det er hårdt, i det tempo. Har ikke kørt øvelsen i et stykke tid og kan normalvis godt bange en 15-16 stk. med bw, men så slow og strict, så bider den sq gdt:-)

One arm overhead db extensions. tempo 401.

1 x 8 x 10 kg.

2 x 8 x 12,5 kg.

Seated concentration curl. Tempo 401.

1 x 8 x 17,5 kg.

2 x 6 x 17,5 kg.

Har ændret lidt på reps og sæt på armene. Synes ikke de respondere så godt på 5 reps og ligeledes synes jeg de kræver et sæt mere opmærksomhed.

Tilsidst en masse blandede crunches.

Super workout.

træningstid: 70 min.

Link to comment
Share on other sites

Weekendens fullbody pass.

Squat.

1 x 15 x 20 kg.

1 x 10 x 70 kg.

4 x 5 x 130 kg.

1 x 8 x 110 kg.

Military press. Tempo 104

1 x 5 x 50 kg.

4 x 5 x 55 kg.

Bench press.

1 x 6 x 60 kg. Tempo 601

1 x 5 x 90 kg. Tempo 402

1 x 5 x 100 kg.

1 x 5 x 110 kg.

1 x 4 x 115 kg.

1 x 5 x 90 kg. Tempo 402

1 x 8 x 60 kg. Tempo 601.

Bent over row. Tempo 204

1 x 10 x 60 kg.

5 x 5 x 90 kg.

Ez barbell curl. Tempo 103

3 x 8 x 40 kg.

Puhdown i træktårn.

# x 8 x 40 kg. Tempo 103.

SLut. Super omgang, men trænede også på et par nutella fyldte thebirkes, så carbloadingen var iorden. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share