For store arme (tab af muskelmasse)


mikkelhansen_kbh
 Share

Recommended Posts

Hej alle på Motion-Online.dk

I 2009 begyndte jeg at styrketræne og trænede i 2 år i en rigtig god rutine og med et pænt proteinindtag. Mine muskler begyndte at vokse meget (var ikke særlig stor før), men i midten af 2010 mistede jeg lysten til at træne, da jeg simpelthen syntes jeg var blevet for stor. (efter egen mening).

Syntes simpelthen ikke det var pænt med så store arme, da det undskyld udtrykket - fik mig til at se ud som en "Brian".

Jeg stoppede derfor med at styrketræne og forventede derfor at min muskelmasse langsomt ville svinde ind. Desværre er jeg her i starten af 2012 stadig for stor til min egen smag, og har næsten ikke tabt noget muskelmasse. Syntes simpelthen ikke det er pænt..

http://gratisupload.dk/vis/671998/

http://gratisupload.dk/vis/671999/

Ønsker ikke kommentarer på at man ikke kan blive for STOR, men konstruktiv feedback hvordan jeg kan tabe muskelmasse.

Mvh. Mikkel

Edited by mikkelhansen_kbh
Link to comment
Share on other sites

Nej.

Fokuser på at spise en masse mad med stor mæthedsfornemmelse, specielt kød og grøntsager.

Men husk nogle kulhydrater efter din træning, uagtet træningsform

Okay, lyder super godt. Har allerede cuttet alle letoptagelige kulhydrater som f.eks. sukker og hvidt brød. Spiser lidt frugt, så får lidt fruktose ind der, men kan eventuelt planlægges så det konsumeres efter endt træningspas (løb)

Link to comment
Share on other sites

Brah, du har ikke for store arme. Du ser sund og lidt veltrænet ud. Jeg synes ærlig talt at brianlooket helt afhænger af personlighed og stil.

Går du i Pitbull, Money over bitches, Karl Kani og bullroth så ligner du en Brian uanset hvor tynd du er. Er du derimod klædt i tøj der blender ind med persongalleriet på RUC, så vil du aldrig ligne en Brian.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mit råd er at tabe noget fedt. Personligt synes jeg ikke dine arme er for store og heller ikke særligt pænt bygget (no offense).

De vil se mere "brian" agtige ud bl.a. grundet fedtlag. Hvis du nu bruger mere tid på konditionstræning/høj intensitetstræning - vil du tabe fedt, blive mere markeret og se mere naturlig samt attraktiv ud.

Link to comment
Share on other sites

Mit råd er at tabe noget fedt. Personligt synes jeg ikke dine arme er for store og heller ikke særligt pænt bygget (no offense).

De vil se mere "brian" agtige ud bl.a. grundet fedtlag. Hvis du nu bruger mere tid på konditionstræning/høj intensitetstræning - vil du tabe fedt, blive mere markeret og se mere naturlig samt attraktiv ud.

Hvad han sagde!

Link to comment
Share on other sites

Det nemmeste i hele verden er da at tabe muskelmasse (Fatter dog ikke det kan være et mål i sig selv :blink: )

Kalorieunderskud og nul træning. Så kommer det helt af sig selv.

Det er jeg uenig i og det kan sagtens være et mål, det er nok bare lidt det samme som at ville punktforbrænde,umuligt. Jeg har det på samme måde som Mikkel med hensyn til mine arme. Men hvis man gerne vil være i god form og være stærk er det bare svært ikke at få store arme,især hvis man synes at pullups er super fedt. Jeg har dog bare accepteret at tingene er som de er. Jeg undgår f.eks. isolationsøvelser for at 'holde dem nede'.

Lars

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg uenig i og det kan sagtens være et mål, det er nok bare lidt det samme som at ville punktforbrænde,umuligt. Jeg har det på samme måde som Mikkel med hensyn til mine arme. Men hvis man gerne vil være i god form og være stærk er det bare svært ikke at få store arme,især hvis man synes at pullups er super fedt. Jeg har dog bare accepteret at tingene er som de er. Jeg undgår f.eks. isolationsøvelser for at 'holde dem nede'.

Lars

Enten er I særdeles heldig/uheldig disponeret for at få store arme eller også har vi bare et helt forskelligt syn på hvad store arme er. Jeg hælder nok mest til det sidste :wink:

Det er klart at man kan have det som mål ligesom nogle fyrer gerne vil ligne Gustav fra 'For lækker til love' eller ha' opereret deres tissemand mindre.

Heldigvis er man heldigvis helt fri til at gøre præcis med sin krop som man vil.

Men at ønske bevidst at miste muskelmasse (Ligegyldigt hvor på kroppen) fremfor først og fremmest at sænke sin fedtprocent er en gåde for mig. Lige på nær hvis man allerede er så langt nede i fedtprocent og dyrker en sport hvor stor muskelmasse ligefrem er en ulempe, kan jeg forstå det. Eksemepelvis tidligere styrkeløfter Per Kyneb der efter en årerække med styrkeløft havde svært ved at få sin vægt nok ned (Herunder også muskelmasse) så han kunne performe optimalt indenfor marathon og iron man.

Link to comment
Share on other sites

Man kan sagtens blive for stor - men det er du bestemt ikke.

Jeg er iøvrigt enig med ham der skrev, at om man er en Brian afhænger meget mere af ens generelle udtryk så som tøjstil og attitude. hvis man er langt nede i fedtprocent og en elegant stil, så kan man have rigtig meget muskelmasse uden at ligne en "brian".

Link to comment
Share on other sites

@ Onkel Troels

Når man ofte får kommentarer om steoider grundet sine overarme vil jeg mene at de ikke er helt små. Er begyndt at interessere mig mere for løb og der er overarme ikke så brugelige,og synes ikke at de er proprtioneret i forhold til resten af min krop,men kan selvfølgelig godt være mig der er emsig :) Og tror næppe jeg kan smide noget fedt af betydning. Og vil på ingen måde ligne typer som Gustav, og hvis du ser på mine stats,så gør jeg det næppe heller ;)

EDIT:

Det er måske også forkert udtrykt at jeg direkte ønsker at tabe muskelmasse,men undgår at træne isoaltionøvelser osv.

Lars

Edited by Mr. Power
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share