VL sko


Kermit
 Share

Recommended Posts

VL-sko er dejlige at squatte i, men hvis det kun er til squat og du ikke har andre VL-ambitioner, så synes jeg det er lidt overkill.

Skal du lave træk, vend, stød eller større mængder squat, så giver det mening, men ellers ville jeg "nøjes" med et par træningssko med hård og flad sål.

Har du da en tusse der ikke ved hvad den ellers skal? :smile:

Link to comment
Share on other sites

VL-sko er dejlige at squatte i, men hvis det kun er til squat og du ikke har andre VL-ambitioner, så synes jeg det er lidt overkill.

Skal du lave træk, vend, stød eller større mængder squat, så giver det mening, men ellers ville jeg "nøjes" med et par træningssko med hård og flad sål.

Har du da en tusse der ikke ved hvad den ellers skal? :smile:

Haha, dog ikke. Men hvis det gav en fordel i styrketræningen var det måske værd at overveje som investering, men holder mig nok bare til Converse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget squatter du?

Sådan både i frekvens, typisk belastning og dit max?

Omkring 2 gange om ugen.

Mandag: 3 sæt a 6x ca. 95 kg

Fredag: 3 sæt a 4x ca. 100 kg

Max er pt. 125 kg, men tror der i hvert fald er til 130 hvis jeg går lidt mere koncentreret til værks mod et max.

Link to comment
Share on other sites

Omkring 2 gange om ugen.

Mandag: 3 sæt a 6x ca. 95 kg

Fredag: 3 sæt a 4x ca. 100 kg

Max er pt. 125 kg, men tror der i hvert fald er til 130 hvis jeg går lidt mere koncentreret til værks mod et max.

Og af det kan du jo så udlede at når du squatter er der ca 50kg ekstra tryk på hver sko, dvs lidt mere end ½ kropsvægt svarende til når du står på ét ben.

Er det din fornemmelse at dine sko er hårde og stabile når du squatter?

Link to comment
Share on other sites

Og af det kan du jo så udlede at når du squatter er der ca 50kg ekstra tryk på hver sko, dvs lidt mere end ½ kropsvægt svarende til når du står på ét ben.

Er det din fornemmelse at dine sko er hårde og stabile når du squatter?

Jeg føler i hvert fald at jeg har langt mere kontrol/balance end da jeg brugte mine løbesko. Så på den måde vil jeg nok mene at skoene er hårde nok. Heldigvis er der et hårdt underlag også.

Link to comment
Share on other sites

Lol, lad os lige bruge de næste 10-15 svar på at vurdere cost-benefit ved at købe et par vægtløftersko. Kermit er typen der køber en mtb til 6000 kr. og smider for 1000 kr. grønt lir på den.

Kermit, køb et par VL-sko, det er en rigtig god "investering".

Link to comment
Share on other sites

Lol, lad os lige bruge de næste 10-15 svar på at vurdere cost-benefit ved at købe et par vægtløftersko. Kermit er typen der køber en mtb til 6000 kr. og smider for 1000 kr. grønt lir på den.

Kermit, køb et par VL-sko, det er en rigtig god "investering".

Du er way off. Den kostede 7500,- og det grønne lir ca. 700,- :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der er i hvert fald ingen i InderkredsenTM der har fortrudt købet af VL sko.

I mange andre sportsgrene er sportsspecifikt fodtøj helt naturligt. Håndbold, fodbold, cykling og karate. Det er også helt normalt at man udsøger en form for træner. Når det gælder styrketræning kan man åbenbart sagtens bare finde et par gamle løbesko i skabet, finde sig et program på nettet og dødløfte sig til en diskusprolaps nede i FitnessDK.

Link to comment
Share on other sites

tjr<< Word :4thumbup:

VL sko er sgu bare en dejlig ting hvis man laver squat eller andre VL øvelser. Og så kan man ha' sådan nogle sko mange år modsat løbesko/fodboldstøvler ect. der skal skiftes jævnligt.

Eneste minus må være at de vejer lidt mere end alm. sko. Så man skal altså være en stærk fyr for at kunne løfte sin sportstaske..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share