Min plan - samt lidt spm....


Bridgeking
 Share

Recommended Posts

Hey

Stats:

184 cm

107 kg

Kraftig bygget - så halvfed, uden at være smækfed :sneaky2:

Jeg har et mål der hedder 90kg og vaskebræt.. hehe

Well - til at starte med skal der selvfølgelig bare smides nogle kilo. I den forbindelse har jeg oprettet mig på madlog.dk - hvilket har været noget af en øjenåbner for mig.

Jeg har stillesiddende arbejde og hvis jeg skal tabe mig et kilo om ugen har jeg "lov" til at indtage ca 1600 kcal om dagen.

Motion indtaster jeg som 100 bonus.

Jeg har dog et par spm jeg håber at få svar på.

Hvis jeg flere dage går under de 1600 kcal - er det så at forstå som en slags opsparing - hvilket så betyder der kan ædes igennem en lørdag aften eller lign ?

Og tilsvarende - lad os sige jeg i en lang periode ligger over 2600 kcal om dagen (feks 2800) så tager jeg på.. Men hvad hvis man generelt har et kalorie indtag på ens normal forbrænding - og så en dag om måneden banker 4000 kcal ind i kroppen ? Er det ligeså "skadende" for vægten ?

Håber at komme med updates i denne tråd en gang om ugen. Både for at få gode råd - og fordi det faktisk kan være en kæmpe motivationsfaktor for mig !!

Link to comment
Share on other sites

Det er et stort regnestykke, 3 dage med hhv 4000, 1150, 1150 kcal kunne lige så godt være 3 dage med 2100 kcal.

Altså, hvis du indtager mere end du forbrænder... så stiger vægten, og det gælder ligemeget om det er én dag du spiser 20000 kcal og resten af måneden holder dit ligevægtsindtag.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg kørt med ca. det samme i et stykke tid på madlog. er gået fra omkring 1700 kalorier til 1526 pr. dag i hvad jeg må få ... men jeg har fundet en løsning du måske kan bruge til noget.

Jeg indser at maden i weekenden er sværere at styre end den mandag til torsdag. Så jeg sørger for at være i ekstra underskud der.

f.eks. en stor æggehvideomelet m. kylling, cheddar og spinat til morgenmad (5 æggehvider, 1 blomme, 50 gr. kylling, 20 gr. cheddar og 5 gr. frisk spinat)

f.eks. to stykker rugbrød med leverpostej og agurk til frokost. (2 skiver rugbrød, 60 gr. leverpostej, 100 gr. agurk)

f.eks. Kylling m. mozzarella, soltørrede tomater og spinat en papilotte til aftensmad (140 gr. kylling, 63 gr. frisk mozzarella, 40 gr. soltørrede tomater, 40 gr. spinat)

Dette holder ca. 1100 kalorier, så jeg kan "tåle" at komme op på 2200-2500 hvis det skulle gå helt galt op til 2 af dagene i weekenden.

Du kan egentligt ikke helt tænke på det som en opsparing i det korte løb, da din vægt i så fald vil komme til at svinge meget. Men i det lange løb holder det.

http://www.madlog.dk/private/BVF3CZ4XYS46 <-- du kan jo kigge der og se hvordan det går mig

Link to comment
Share on other sites

Vær varsom med det med at bruge motionen som bonus da stort set alle maskinerne i fitness centre overestimerer antallet af kcal. Et pulsur er bedre, men stadig er det blot et estimat. Madlogs egen estimater er jeg heller ikke helt sikker på holder, så jeg ville nok max turde bruge det som en 50-75% bonus hvis det var fra mit pulsur og en 25% bonus hvis det var madlog/maskine estimater.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene :-)

Den omelet opskrift var super god - og kan jo bruges på alle tidspunkter af døgnet!

-

Ja er klar over det med motionen. Skriver også generelt mindre tid ind en jeg reelt bruger - og skriver kun decideret træning ind - så håber det går nogenlunde lige op.

Edited by Bridgeking
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share