Den kedelige gamle mands ultra løbe log.


Arcus
 Share

Recommended Posts

Har læst og studeret på Poserunning, og achillessene betændelse osv. Tager det trods alt ret alvorligt, når en hardcore løber som Henrik bliver ramt af dette. Og med den tid det tager at komme over det hvis man ignorere det, er det noget jeg tager alvorligt.

Runners squat og Flexifusser er nu dagligt på programmet. Mine unger kan så drille mig med at de kan gå ned i en unsupportet runners squat med foden helt i jorden.. Møg unger :bigsmile:

jeg er nu meget obs på achilles senenen, og overvejer at skrue lidt ned for træningsmængten i de næste 3 uger, og have fokus på intensiteten.

Jeg har ikke mærket noget udover almindelige muskel træthed i foden.

Desuden stod den idag på lidt løb.

10 km løb.

puls 67-71%: 2 km - 11:34.1 - 5:47

puls 72-78%: 4 km - 22:18.5 - 5:35

Puls 79-85%: 4 km - 21:11.9 - 5:18

2 km afjog.

Ganske okay tur. Før jeg tog afsted blev der strukket ud, og laver løber squats.

Desuden lidt foam rollet, da gårsdagens styrkepas godt kunne mærkes i benbasserne.

De første kilometer var jeg super opmærksom på min krop osv. Ikke specielt aflsappende på den måde, men løbe stilen med forfodsland og hæl i fungerede. For afvekslingens skuld blev der løbet i lunar racers idag. Kan godt mærke der er en smule hæl i dem, frem for mine barefood.

Det var sjovt nok de sidste 4 km hvor tempoet skulle mere op, og pulsen presses, at alt ligesom virkede som om det faldt på plads. Jeg havde valgt en rute der havde både bakker osv, så det var lidt nemmere. Men kan godt optimere den lidt mere. Jeg var rigtigt godt tilfreds med gennemsnits farten so far. Som nybegynder i puls løb er det altid en udfordring at få tingene til at spille.

Imorgen står den på afslapning og rehab. Der vil blive strukket ud og foam rollet. Og desuden lavet step ups for achilles senerne.

Desuden vil de få en omgang ispose, rent forebyggende. Det burde øge blod gennemstræmningen at variere koldt og varmt...

Link to comment
Share on other sites

Hej Arcus.

Mht. løb kan jeg kun anbefale dig at kigge dig lidt omkring inde på loebesiden.dk, hvor der er rigtig meget brugbart læsestof og et forum med mange dedikerede løbere - erfarne som uerfarne -, der kan hjælpe og inspirere. Jeg har i hvert fald haft stor gavn af det og særligt med sådan noget som at finde den optimale træningssammensætning op til konkurrencer, hvor formen skal toppe.

Et godt afsnit at lægge ud med som ny løber kan være det her: http://www.loebesiden.dk/loebetraening.php

Håber du kan bruge det til noget.

Link to comment
Share on other sites

Hej Arcus. Mht. løb kan jeg kun anbefale dig at kigge dig lidt omkring inde på loebesiden.dk, hvor der er rigtig meget brugbart læsestof og et forum med mange dedikerede løbere - erfarne som uerfarne -, der kan hjælpe og inspirere. Jeg har i hvert fald haft stor gavn af det og særligt med sådan noget som at finde den optimale træningssammensætning op til konkurrencer, hvor formen skal toppe. Et godt afsnit at lægge ud med som ny løber kan være det her: http://www.loebesiden.dk/loebetraening.php Håber du kan bruge det til noget.

hehe.. Det er en af mine foretrukne sider, som jeg har læst en hel del, og som også vil komme til at være fundamentet for mit træningsprogram frem mod CPH Marathon.

Link to comment
Share on other sites

For at få lidt afveksling ind i programmet, offer at aflaste eventuelle sener blev det gennemført en omgang interval træning på crosstrainer idag.

Jeg havde faktisk lavet et smukt puls program og smidt det i garmin, men glemte puls bæltet, og kunne ikke få cross trainerens indbyggerne til at virke.

Så det blev et interval program, og så fuld gas. Jeg er overbevist om at pulsen kom godt op.

Kørte godt 10 min opvarmning 20 min interval/ tempo halløj, og 10 min nedvarmning.

Tror det var fint at aflaste specielt venstre akilles sene en smule, da jeg har en god portion respekt for specielt den slags skader, og syntes jeg har været lidt øm der nede omkring, jeg tror nu stadigt der er musklen, men jeg er meget obs.

Jeg skal huske mig selv på at mit mål er CPH i maj, og ikke gå for hastigt frem fordi jeg har tilmeldt mig noget pjat i november.

Efter crosstrainer tog jeg nogle Calf raises for at få lidt excentrisk træning på akilles senen.

4x15 a 90.

En eventuelt ømhed i morgen vil nok være pga. Dette.

Jeg vil nok smide en omgang crosstrainer eller spinning cykel (uden instruktør osv) ind engang om ugen, med noget høj puls, for at få en anden belastning på kroppen, og få en høj puls.

Hvis jeg mistænker nogen form for akilles halløj bliver lægen straks generet.

En ganske okay træning, og muligheden for at træne alternativ kondition er skøn at have, og vil blive udnyttet for at aflaste diverse svage punkter her i starten

Link to comment
Share on other sites

Idag blev der igen trænet lidt.

Jeg har lavet et nyt Fullbody program, med en 5x5 setup, og med fokus på de store øvelser.

Planen er at få styrketrænet 3 gange ugentligt som sædvanligt. Men hvor der bliver brugt korter tid.

Det skulle gerne være omkring de 45 minutter minus opvarmning osv.

Inspirationen er Thomas Jagd fundament program, som er det program jeg startede ud med for godt et år siden. Det er nemt og overskueligt. Og der skal ikke rodes for meget med vægte.

Jeg har mere styr på hvordan jeg smider progression ind hvis det er så der er jeg ikke så usikker.

Idag blev der trænet følgende:

10 min opvarmning på Crosstrainer

Udstrækninger

Back Squat

5x5 a 70

(Jeg smider 80 på næste gang)

Bænkpress

5x5 a 65

(Ikke hårdt, der skal nok lige 2.5 mere på, men min albue er stadigt en anelse øm)

Skulderpress er også på programmet, men jeg vurderede at albuen skulle have en pause.

Den stod også på en omgang ægte puls træning med bælte osv.

10 min opvarmning

3x3 min puls i zone 79% til 95%

2 min imellem

10 min Nedvarmning

Det var en fin træning.

Man sveder som et svin når man træner indendørs. Men når passet ikke er længer og man skal presse pulsen bliver det tilgengæld ikke så kedeligt.

Avg HR: 77% af Max

Max HR. 91% af Max

Det var en fin træning idag. Jeg sprang mave øvelserne over da jeg vurderet de blev aktiverede nok med crosstraineren.

Link to comment
Share on other sites

Mindre morgenløbe tur omkring frederiksdal.

Målet var stille og rolig lunte tur for mærke om at sad som det skulle, og få en smule kardio ind.

7 km på omkring de 44 minutter blev det til, første del i tung regn.

Resten af ugen bliver nok lidt blandet bolcher rent Cardio og styrkemæssigt.

Jeg vil lave excentriske øvelser for akilles senen, og de daglige stræk øvelser for st holde mobilitet.

Nogle armstrækkere og air squats bliver der måske også tid til. Håber stadigt jeg kan få lov til at prøve kajak på furesø.

Link to comment
Share on other sites

Efter crosstrainer tog jeg nogle Calf raises for at få lidt excentrisk træning på akilles senen.

4x15 a 90.

En eventuelt ømhed i morgen vil nok være pga. Dette.

De her calfraises for achilles senen, laver du dem for at forebygge eller fordi du har haft problemer med achilleshælen tidligere?

Sorry hvis du har skrevet det tidligere og jeg har sprunget det over...

Link to comment
Share on other sites

De her calfraises for achilles senen, laver du dem for at forebygge eller fordi du har haft problemer med achilleshælen tidligere?

Sorry hvis du har skrevet det tidligere og jeg har sprunget det over...

Forebyggelse. Og for at få store lægmuskler :bigsmile:

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Hurtig Update:

Lørdag stod på hygge, og en mindre gåtur på 10 kilometer i roligt tempo.

Søndag fik jeg en lille tempo tur smidt ind da jeg kom hjem.

Sko var de "gamle" Adidas, for at teste hvordan de var at løbe i ift. mine Lunars og barefood's. Umiddelbart kan jeg mærke det mere i knæene, men det er muligvis fordi jeg havde lidt ekstra tempo på idag.

Ingen problemer eller ømhed fra akilles sener eller andet.

Kilometer: 7.17

Tid: 38:43.2

Avg Pace: 5:24

I fht. den første kilometer var stille og roligt var tiden og gennemsnits tempo ganske okay. Alt i alt en dejlig tur..Og en herlig weekend..

Link to comment
Share on other sites

En sen update.

Startede dagen med 10 minutter på motions cyklen da der var lagt i ovnen til en hård dag.

Styrkepas idag.

Opvarmning.

10 minutter indendørs cykling

Squat (SSB)

5x5 a 70

SSB er altid en smule tungere, men det var godt anyways

Bænk

5x5 65

Kørte fint, min albue er ikke helt okay, der er stadigt en ømhed og drillen i den, men udstræk og "vindmøller" for udstræk mellem sættene gjorden en kømpe forskel.

Overhead press

5x5 a 30

Samme som Bænk, kunne mærke mine skuldre var en smule brændte, men god med stræk osv i pauserne virkede.

Calf raises - Exentrisk og koncentrisk

4x10 a 30 (for hvert ben)

3x10 a 180 (Begge ben)

Det var dejligt at få aktiveret akilles senen på den gode måde. Har meget fokus på denne øvelse.

Leg Raises - Ecentrisk

5x10 a 2 plates

2 ben op 1 ben langsomt ned i den ecentriske fase. Super træning for baglåret.

En god træning alt i alt. Har mere fokus på de elementer der kan styrke og forebygge de klassike skader, som baglårs forstrækninger og akilles. Så satser jeg på det virker.

Derudover er der stadigt fokus på at bevare en del af muskel styrken og udseende.

Imorgen skulle der gerne være en 6 kilometer rolig tur på programmet.

Den opmærksomme vil se at der bliver skruet lidt ned for distancen lige nu, jeg forsøger at følge et program fra Løbesiden.dk, og har lagt det ret konservativt de første på uger, for ikke at rende ind i noget trælst osv.

Selvom viljen og ånden er rede, skal alle de andre ting også gerne være klar, så hellere starte ud roligt, og så justere hen af vejen.

Jeg har bestemt mig for at det vil være op til formen i slutningen af oktober, om jeg stiller op til 1/2 marathon den 4. november eller ikke. De 150 kroner jeg har brugt på startnummer klare jeg nok hvis er spildt. Men går alt efter planen skulle jeg genre være klar på 21+ kilometer

Ugens prgram lyder lige umiddelbart således.

Tirsdag: 6 km løb Pace 6:47

Torsdag: 2 Km opvarm. 4x800 i pace 5.01 med 3.10 min pause og 2 km afjog

Lørdag: 7-8 Km rolig Tur Pace 6:47

Umiddelbart et program der vil teste min tålmodighed da tempo og længte på turene ikke er overdrevne lange, men på den anden side nok meget godt at lære den ædle deciplin tålmodighed. :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Tjaa..

Løbet blev der, og også den distance jeg havde bestemt.

Dog var mit tempo for højt, og jeg kunne ligesom ikke helt få det ned. Tilgengæld havde jeg ikke spist helt som jeg skulle, og iforhold til hvornår jeg løb, så følte mig en smule sukker kold da jeg joggede af.

Om det var mentalt oven på en lang dag ved jeg ikke, men kan konstatere at 2 1/2 rundstykke med ost, og 2 bananer er ringe mad, og energi fordeling på en dag.

Distance: 6.01

Avg Pace: 5:38

Time: 33:51.4

Avg HR: 75% of Max

Sko: Merrell Vibram (Super sko at løbe i. Nyindkøbte)

Imorgen er igen en lang dag, men jeg satser på at smide en omgang styrke ind.

Link to comment
Share on other sites

Kroppen er god idag, dog er mine lægmuskler en smule stive i det, med en smule DOMs. Men det er nu ret sædvanligt.

Har en let ømhed i fødderne omkring knoglen hvor ben møder fod. Det er nu ikke noget nyt, og bekymre mig ikke. Det er sædvanligt efter en små hurtig tur.

Samtidigt spillede mellemfods landingen rigtigt igår, og der var god afslappede stil, hvilket også normal "aktivere" mere.

Vil se om jeg fremover i loggen også kan huske at skrive de små mængder af diverse kosttilskud jeg tager osv. Dagen igår viser også at jeg skal være obs på hvordan og hvornår jeg indtager min mad.

Intermitting fasting believer stadium praktiserede på den måde at jeg ofte indtager mit første måltid omkring klokken 12 og stopper med at spise omkring 20. Jeg oplever et ret stabilt blodsukk og energi specielt sidst på dagen. Men der bliver indtaget nogle hurtige kulhydrater hvis jeg fx løber en +12 km tur en weekend.

Link to comment
Share on other sites

Hurtig iPad Update. Stupide auto corrects at forvente forude.

Lidt flex tid gjorde det muligt at smide et hurtigt styrke pas ind.

Opvarmning.

10 min indendørs cykling.

Stræk osv.

Dødløft (semi sumo)

5x5 a 75

En smule nemt, men fokus på teknik, smider nok 5 kg mere på næste uge.

Supersættet med

Gorilla crunces

5x10 a BW

nøj den var ond i dag, men godt at få tæsket Abs lidt igennem.

DB rows

5x5 a 26.5

Supersættet med

Dips

3x10 a BW

Og

one leg Calf raises

4x10 a 40

2 leg Calf raises

10 a 180

Færdig

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Rest. tur for at få nogle meget langsomme kilometer i benene og arbejde med løbestilen.

Det kørte som det skulle.

5.30 km

avg pace: 7.35 min/km

avr HR: 66% of Max

Tid: 40:08 (ikke væsentligt)

Dejlig tur. Teknikken osv kørte ret godt efter den første kilometer, og det var godt at have fokus på lav puls og ikke at forcere tempo.

Link to comment
Share on other sites

Idag stod den på lidt interval tempo sjov.

ca 2 km opvarmning (pace 6.20)

3x1500 meter med 1.30 min pause mellem pace mellem 5.16-5.27

Splits.

1: 5:21

2: 5:20

3:5:18

Ca 2 Km nedvarmning (Pace 6.31)

Godt tilfreds med mine splits. Holdt mig på kornet i alle passene. Også selvom det skod regnede og den langærmede løbetrøje ikke helt var nok til at hold mig varm på afjogningen.

Stilen spillede til tider, hvor kadance og landing gik op i en højere enhed. Der var dog ofter hvor det ikke spillede helt, men det går fremad.

Planen imorgen er ikke mejslet i sten. Fredag eller lørdag bliver det en omgang styrke. Og Lørdag/Søndag bliver 8-10 km roligt løb.

Link to comment
Share on other sites

Mejslen blev taget frem og smukt fremstod en tur i jern hulen.

Fullbody core program.

Dag 3

Pass 1

Opvarmning.

10 min cykel.

Stræk

Front squat

5x5 a 50

Ikke specielt udfordrende, men kunne mærkes en smule i baglåret. Interval træning er trods alt nyt.

Skrå bænk

5x5 a 50

Nemt nok, skal have lidt bredere greb næste gang.

Dips

5x5 a BW

Supersættet med

1 leg calf raises

3x10 a 50

2 leg calf raises

2x10 a 150

Weighted situps

3x10 a 16

Færdig.

Tog mig ca 1 time At komme igennem. Det er ganske okay.

Der blev trænet på IF idag, så indtog 10 gram BCAA før træning og 45 gram whey efter træning.

Energien fejlede ikke noget.

Link to comment
Share on other sites

Hurtig Update.

20 kilometer i roligt tempo.

Pace gennemsnit: 6.33 min/km

Sammenlagt 2 timer 11 min

Sko: merril

Baglårenen var en smule trætte efter turen, og fødderne blev trænet godt. Ellers fin energi osv. Havde medbragt 2, 170 ml flasker med halvt juice halvt vand. Var lidt energin hungrende de sidste 2 km. Men det var ikke noget særligt.

I Morgen siger trænings programmet rest løb. Men afhængigt af lidt af hvert bliver det måske en lille tur kondincykel. 1 time ved roligt tråd foran tv er måske hvad der er brug for. Vi får se.

En gang upper Body styrke træning og lidt core træning skulle der også gerne blive tid til.

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

idag blev der styrketrænet lidt.

Opvarmning.

10 minutterCross trainer

Udatrækning

Squat

5x5 a 70

Jeg ville lyve slemt hvis jeg påstod de 20 kilometer fra igår ikke stadigt sad en smule i bentøjet. Det var dog dejligt at få squattet. Valgte igen en meget konservativ vægt, pga. det trætte baglår.

Gorilla crunches

3x10 a BW

Bænk

2x5 60

3x5 a 65

1x5 a 70

Fik et stativ uden saftybar og var ikke sikker på min albue, så var en smule konservativ i starten. Regner med at starte på 67.5 næste gang

Overhead press

5x5 a 30

1 Leg Calf raises - Exentrisk og koncentrisk

3x10 a 50

Supersættet med

DB Curlz

3x10 a 14 (Tøsevægt, men nu er jeg løber så jeg skal have små arme)

Weightet situps

3x10 a 16

Færdig.

Fin træning, og godt lige at få smidt kadaveret igennem maskinen oven på turen igår.

Imorgen står den så vidt jeg husker på lidt tempo sjov. Men kan i skrivende stund ikke huske det.

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Hmm..

Idag har jeg godt nok været træt..

En små langt møde, med en rodet dagsorden hjalp ikke på min generelle følese af manglende energi.

Er tilbage på IF efter 2 dage med en minimal "hygge" morgenmad.. Men følte nu ikke noget stor sult eller noget. Vil dog ikke udelukke at det har spillet ind..

Det tunge vejr kan også sagtens have haft en effekt.. Nå Anyways..

Da jeg kom hjem nappede jeg mig en 1/2 times morfar på sofaen. Jeg vågnede af mig selv og var, om ikke sprudlende af energi, så fast besluttede på at mine planlagte Interval ture skulle køres af.

Specielt fordi jeg ikke havde nogle ubehageligheder i kroppen jeg kunne bruge som undskyldning. Selv vejret gav mig ikke nogel gode muligheder for at springe fra. Blæsende, men tørt.

Så jeg kom i løbetøjet, og selvom jeg gjorde brug af min PhD i Overspingshandlinger, og lige skulle lave en playliste på Spotify til turen, kom jeg dog ud af døren.

Opvarmning

+2 km

3x1500 (5.16-5.27)

1.30 min pause

+2 km afjogning

Det blev til nogel vældigt fine intervaller. Jeg prøvede et nyt stykke vej med en svag stigning. Godt for pulsen, men udfordrende for tempoet..

Spilts: 1.50 km

1: 5.12

2: 5.10

3. 5.07

Gode negative splits. Tempoet er stadigt en lille smule for højt. Men da jeg har beregnet det efter en 10 kilometer der er for nyligt. Men nok ikke konkurence tempo eller maks. Betyder det nok intervallerne kunne være lidt hurtigere. Men lige pt. er de passende tror jeg alligevel. Om 4 ugers tid tager jeg en test tur og retter ind.

Jeg løb igen i mine Merrell sko. Super sko..

Jeg mærkede en smule til en muskel/sene? i låret lige over knæet på ydersiden. Det føltes lidt som at der kunne være sket en forstrækning hvis jeg lige have valgt at strække benet ekstra meget ud eller noget. Så det gjorde jeg ikke.

Fordelen var at jeg fik ekstra fokus på kadancen og de korte skridt.

Nogel løbe Squats i en af mine pauser hjalp gevaldigt, og der blev strukket godt ud efter turen.

Imorgen lure jeg på om der blot skal cykles lidt let, og ellers holdes fri.

Torsdag lyder planen på 12 kilometers roligt løb med de 6.30-6.46 min/km

Link to comment
Share on other sites

Hvad ligger du på kilometermæssigt om ugen? Og løber du efter et program?

Fra søndag den 2. sep til 9. sep lå jeg på 56 kilometer.

Jeg har nogenlunde fulgt et program jeg har lavet på løbesiden.dk med en VDOT på 36.7

Jeg har dog gået en smule konservativt til værks i en periode da jeg lige skulle være sikker på hvordan kroppen fulgte med osv.

Samtidigt er det at finde rundt i løb nyt for mig ift. fx vægte hvor jeg efterhånden er mere på hjemme bane

Planen er at jeg vil ligge omkring de 50-70 kilometer om ugen med 4 ugentlige dage. Muliogtvis med en øgning efter nogle måneder

Jeg modtager selvfølgeligt meget gerne gode råd og pointer ud i langdistance løbets facetter.

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra, du lige er begyndt på programmet og det er dit første marathon(?)

Som udgangspunkt har du fundet et super program. Jeg løb selv mit første marathon efter et program fra løbesiden, og det fungerede super fint. Men husk, at det kun er et program og et program er vejledende. Du skal ikke blive slave af dit program, og hvis du en dag har lyst til at løbe noget andet/længere end hvad der står i programmet, så gør det endelig. Jeg ved ikke, hvor mange timer du tidligere har brugt på træning, men for mange er det at træne op til marathon et tidskrævende projekt, og det skal være lysten som driver det! Som sagt, er programmet ikke mere end en vejledning.

I lyset af det, har jeg nogle kommentarer til programmet:

Min erfaring (både fra mig selv, men også andre jeg har guidet) er at de forskellige tempi, programmet anbefaler ikke passer helt. Jeg synes intervaltiderne er ganske udemærkede estiamter til, hvad du skal løbe, ud fra din VDOT.

Men jeg kan huske, at de LSD pas jeg havde med programmet, blev løbet en del hurtigere end programmet anbefaler.

Når du "kun" (no offence) løber max 70 km/ugen, kan du godt nå at restituere til næste pas. Derfor skal du ikke lægge for meget i LSD tiderne, hvis du synes det er for kedeligt at løbe så langsomt - som sagt, det er lysten som skal drive det!

Jeg har ikke læst hele din log igennem, men er sikker på, du får en mega fed oplevelse med marathon, hvis du kan undgå skader. Hvis du er startet på programmet nu, går jeg ud fra du skal toppe en gang i december? Hvilket marathon skal du løbe?

Jeg vil råde dig til at løbe nogle små motionsløb når muligheden er der. 5, 10 km. Det er super fedt at få et nummer på brystet, og det giver god erfaring til at se, hvordan små løb foregår samt at få konkurrenceerfaring. Så er du måske ikke helt så nervøs på den store dag.

Hvis der er noget du vil have uddybet, eller har flere spørgsmål, står jeg gerne til din hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Planen er faktisk CPH marathon i maj. Da jeg er ret ny ift at planlægge programmer til løb, og det at træne op til en konkurrence/læb har jeg valgt at starte tidligt, og få noget mere struktur på en der har været hidtil.

Skulle jeg rende ind i en skade er der andre marathons derude. Men jeg bar købt nummeret til CPH for at have et fast mål

Jeg løber udelukket for min fornøjelses skyld, så det er fint at vide at jeg kan løbe de lange ture hurtigere. Min sidste 20 kilometer med 6.34 km/min krævede en del tålmodighed. Jeg løber også lange ture nu fordi det er dem jeg nyder aller mest. Det lyder åndssvags men en tur under 15 kilometer føles i øjeblikket lidt kort. Her taler jeg selvfølgeligt ikke en 80-85% tur men en tur omkring de 75% puls.

Ift. Træningsplanen tænkte jeg at tage de første 10 uger eller muligvis de første 4 uger, som grundtræning. Og så fra toppen igen med ny VDOT og muligvis en lidt større distance. Og så køre sådan indtil der er 16 uger til CPH hvor jeg tager programmet fra toppen af og de sidste uger med.

Så er der også mulighed for at lave lidt op undervejs og afhængig af sociale arrangementer og arbejde at file lidt på trænings planen... Giver det mening?

Eller er det for voldsomt for grundtræning?

I første omgang har jeg tilmeldt mig et halv marathon 4. November netop for at prøve at få nummer på. Efter nytår vil jeg se hvad forårs kalenderen byder på

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share