Den kedelige gamle mands ultra løbe log.


Arcus
 Share

Recommended Posts

Igår var en af de 5:2 faste dage, der bare var hård at komme igennem. Tænker det sker når jeg har haft et par dage hvor Kulhydrat indtaget har været begrænset, og jeg samtidigt har fået trænet både løb og styrke. Min krop er ikke omstillet til fedt forbrænding i den grad. Det var ikke såan at jeg følte mig glubende sulten, men blot en generel mangel på energi. Det posetive er så at jeg rent faktisk kan finde energien når det er påkrævet. Min strategi igår var nok lidt fail, da jeg valgte at sætte mig ved computeren og læse, og desuden gloede tv. Burde nok være smuttet i FW og trænet nogle squats.

Under alle omstændigheder gennemførte jeg min 5:2 dag, selvom jeg vågnede nogle gange i nat. Rastløs osv. Men ikke sulten. Nå det er visdom under hjælmen.

Morgenvægten vist:

77.7 kg

15.5% fedt viste impedansen vs. 16.5% ved sidste måling.

Mere vigtigt var omkredsen om maven der viste 82.8 vs 83.6 sidste gang.

Jeg er lidt spænt på at se om vægten jævner ud. So far har jeg set udsving helt op til 82.5 kg, men det har været efter godt indtag af carb. Vægten ser generelt ud til at være mellem 79-80 kg om morgenene nu. Målet er sådan set stadigt en stabil morgenvægt under de 78 kg.

Link to comment
Share on other sites

14 km @ 5.42
HHR%:68.5

En tur der var hårde en jeg regnede med. Var lavt på carbs kunne jeg mærke, så der skulle arbejdes med energien. Pose stilen følte jeg holdt gode hele vejen, og det går fremad med at bygge kilometer på. Tænker jeg carb loader til den langtur der forhåbentligt bliver søndag.
Pulsen og tempoet er dog relativt stabilt, og jeg rammer Maff rent.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

Svømmetur med ungerne. Der blev også tid til at svømme et par baner crawl. Det blev vel til 300-500 meter alt i alt, og en masse vand pjat.

Der blev også tid til en omgang vægte i FW før lukketid.

Wendler. Dag4-short
Wendler 5/3/1
Dag 4
Front Squat
p60-90
5 a 30
5 a 30
3 a 40
(Skulle have startet med 25 men det gad jeg ikke)
5 a 40
5 a 45
5+ a 52.5 (8)
Ganske fint tilfreds med de 8 reps i sidste sæt. Det er længe siden jeg har gjort noget ud af min front squats. Lege lidt med grebet. Men mine håndled er gamle og umobile så det blev en form for krydsgreb. Skal lege lidt med straps greb, men tror det er bedst med lidt vægt på.
--
Big but boring
p60
5x10 a 25
(Egentligt skulle det have været 20 men det var for fesent)
Sprang Leg Curl over da jeg ikke gad idag
--
1h KB Swings
2x10 a 20 - Hver side
--
Færdig

Søndag-

22.33 km @ 5.28 min/km
HHR%:68.50

Skøn tur idag. Lærkerne sang, og det hold tørt.
Tog turen i Pure Connect uden indersål, så det var med 2 mm drop.
Skoen blev valgt da mine fødder havde brug for lige at blive skånet en smule.
Gårsdagens front squats kunne mærkes i glutus hele vejen, god sikkerhed for at jeg træk rigtigt ift pose.
Ugen endte på 72-73 km, hvilket ikke er prangende meget, men med fokus på Pose stilen bliver der langsomt bygget på.
Der blev også tid til alle 4 Wendler øvelserne, selvom 2 blev lavet samme dag.
Næste uge står der en hyggemaraton i Randers på programmet Lørdag. Det er rundeløb af 10 km, så det er muligt jeg hopper af efter 30 km, hvis stilen begynder at halte alt for meget.
Link to comment
Share on other sites

11 km @ 5.20

HHR%: 65

Afstanden er eftermålt med Ruteopmåleren der siger 11.187 bare for lige at være sikker.


Super dejligt tur. Benene var noget trætte efter igår, men efter 2 km begyndte de at åbne op. Tempoet var nemt at holde højt idag, og jeg følte at det bare flød. Der blev 3 korte pauser undervejs. 2 pga. rød lys og en da der lige skulle skiftes musik.

Link to comment
Share on other sites

Morgenløb

5.33 km @ 5.09 min/km /HHR%:66.5


Dejlig tur. Benene var friske og rørige. Eneste gene var en vabel på lilletåen der nu er et sår. Det gør ikke decideret ondt, men jeg skal ikke bruge hvide sokker.

Puls/Pace er begyndt at arte sig ganske fint ved de helt lave pulser.

Da det stadigt bliver bedre er jeg nok lidt i tvivl om jeg skal smide AT træning ind eller bare blive ved med at løbe Maff, og se om jeg stadigt optimere.. jeg tager beslutningen senere :)

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

Okay.

Jeg er på jagt efter en fodformet sko, som ikke er minimalistisk på poserunning måden. Jeg har i forvejen en pureconnect, men den går for højt op og genere i svangen. Noget ala brooks pure-serie bare et andet alternativ.

Har du nogle bud? :-)

Hmmm. Jeg kender Skechers go run, som jeg kender en der løber i. Han er meget tilfreds med dem. Jeg vil lige høre lidt ad og så komme med nogle forslag.

Pureflow går fx ikke så meget op i svangen syntes jeg, og er også en ganske fin sko

Link to comment
Share on other sites

Okay.

Jeg er på jagt efter en fodformet sko, som ikke er minimalistisk på poserunning måden. Jeg har i forvejen en pureconnect, men den går for højt op og genere i svangen. Noget ala brooks pure-serie bare et andet alternativ.

Har du nogle bud? :-)

Det kommer nok an på, hvor bred din fod er, hvis det skal være fodformet. Mine fødder er ikke specielt brede, så jeg har god plads i de (forholdsvis) minimalistiske sko fra fx Inov-8 og New Balance. Inov-8 har en hel masse modeller fra det meget minimale til det traditionelle. Og NB er jeg meget glad for, specielt deres Minimus modeller, der fås både som zero drop og med lidt hældrop.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 4. Marts

Morgenløb.

5.33 km @ 5.09 min/km

HHR%: 66.5

Dejlig morgentræning. Benene var friske og rørige ovenpå gårsdagens tur.

Puls/pace var overraskende god.

Eftermiddagen styrke træning.

Modificeret wendler 5/3/1

Bænk

5 a 30

5 a 37.5

3 a 45

3 a 52.5

3 a 60

3+ a 67.5 (6)

---

Dumbell Row

5x10 a 20

--

Situps

3x10 a krop+5

Link to comment
Share on other sites

13.15 km @ 5.32 min/km

64%HHR

Stille og rolig tur. Fik lidt kolde hænder til sidst dalet havde overvurderet hvor varmt det var. Men super dejlig tur, hvor jeg fik testet mine nye Denon AH-S200 bluetooth hovedtelefoner.

På lørdag skal jeg løbe custom made maraton i Randers, så det er muligt at jeg tager en recovery dag i morgen. Selvom må jeg regner med at løbe en stille og rolig maraton mellem 3.45-3.55 timer.

Link to comment
Share on other sites

42.2 km @ 5.21 min/km
HHR%:72 (Maffetone:145)
---
Stille og roligt Maraton, hvor planen var at løbe Maffetone puls så langt det kunne lade sig gøre. Det kunne det så godt som hele vejen, men som højdekurven også viser var der nogle stigninger på ruten, der pressede pulsen.
Det var canonball og 10 rundter var Maraton. man var inde og runde på Randers atletik stadion, hvilket var fint. God depot, selvom der var hygge fest da 1/2 maraton folket var færdige med at løbe. Der ville det have været fint hvis de lige var blevet bedt om at trække ud til siden. Løb sammen med en løbe makker, hvor vi havde aftalt at løbe i Maffetone puls, og vores tempo passede rigtigt god. Der blev hygge, løbe nørde snakket det meste af vejen.
Vejret startede varmt, men kølede lidt af, men for årstiden var det kanon løbe vejr.
Eneste trælse ting var at jeg testede Brooks som maraton sko, og den er for smal i forfoden, hvilket har skaffet mig nogle vabler. en på siden af foden, og en på lille tåen. Jeg løber i mine kendte minimal sko fremover. Jeg kan ikke mærke meget forskel på om der er meget skum under fødderne, og jeg foretrækker kontakten og fornemmelsen med jorden, og ingen vabler.
Data osv, er postet nedenunder. Lidt sjovt at den 42 km er den hurtigste. Men jeg havde massere af overskud

custommade1.jpg

custommade-tider.jpg

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

WTF?! Endnu et maraton? På vej mod medlemskab af Klub 100? :laugh:

Der er vist lidt vej igen. Men der er da på listen over langsigtede mål.

Jeg kan se på mit diplom at langturs formen er okay. Der er ikke meget forskel på tiderne mellem runderne.

1. omgang: 00:22:34

2. omgang: 00:22:18

3. omgang: 00:22:44

4. omgang: 00:22:41

5. omgang: 00:22:41

6. omgang: 00:22:57

7. omgang: 00:23:04

8. omgang: 00:23:06

9. omgang: 00:23:08

10. omgang: 00:21:56

Link to comment
Share on other sites

Dagen efter Maraton træning.

3.4 km Recovery run til Fitness world.

Vægt træning.

Da benene ligesom har fået træning nok i denne uge, blev der lige smidt det overkrops træning jeg manglede ind i dag.
Nemlig military press.
5 a 20
5 a 22.5
3 a 27.5
3 a 30
3 a 35
3+ a 40 (8)
Dejligt at der var krafter til at tage 8 i et +3 sæt. Hvis jeg havde haft modet til bare at smide stangen havde der nok været til en til.
big but boring
5x10 a 22.5
Godt syret til sidst.
Pull Downs
3x10 a 65
2x10 a 60
Ikke helt godt.
1h KB swings
2x10 a 20 - Hver side
Sit ups
3x10 a Krop
Det var det
2.2 km Løbetur hjem.
Fantastisk vejr. Løb i 2/3 buks og min Blå Adidas Løbe Tshirt. Dæleme dejligt.
Ugen sniger sig op på 82 km løb, og 2 styrkepas. Ganske fint da jeg har været på sjælland, og også holdt Fredagen træningsfri pga Lørdagens maraton.
Link to comment
Share on other sites

Morgen løb:

7.20 km @ 5.15 min/km
HHR%:67
7 km ruten venstre om
Road glove #2
Aften Løb.

7.30 km @ 5.07 min/km HHR%:67
Højre om.
Aftenens stille Maffetone tur. Puls/pace var igen helt i skabet.
Der var en god rygvind på noget af turen, så skulle arbejde lidt med at få pulsen op, men uden at lade mig gribe af stemningen.

Road Glove #1

Link to comment
Share on other sites

11.2 km @ 5.26

HHR%:67

Low carb, så var lidt pressede på energi til sidst. Samtidigt blæste det en del.


Det er muligt at resten af ugen bliver trænings fri, da jeg skal en tur til Sjælland. Med omkring 40 km denne uge er det også 50% reduktion og med Griseløbet næste weekend, kan det være et par hviledag er helt okay.

Link to comment
Share on other sites

sidste uge gjorde jeg ikke meget ud af vægt tab, primært fordi jeg løb maraton lørdag. Jeg har dog været mere konsekvent denne uge.

Morgen vægten stod på.

78.7 kg

Så jeg fortsætter nok med samme strategi.

Denne uge har ikke budt på styrketræning, da jeg har vurderet at det gav for meget belastning på kroppen efter maraton.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share