Paleo


Spartacus
 Share

Recommended Posts

1. det kommer an på dit valg af fødevare under paleo

2. det er svært at vide, fordi det også afhængig af din optagelses evne. I princippet skal der tages en blodprøve

3. skriv evt. din kost ind i madital.dk evt.

4. du kommer til at mangle kulhydrater. Afhængig af dit behov... obs på dit blodsukker

Link to comment
Share on other sites

når jeg skriv min kost ind.. plejer jeg at mangle (low carb diæt):

magnesium

B-2

Zink

jod (medmindre jeg spiser salt med jod)

D-vitamin ( i forhold til de høje dosis forslag 35 umg)

Omega 3

nogen gang andre mineral (f.eks. calcium, jern)... aldrig vitaminer udover D

når jeg skriver mangle er det ikke -100% af ADT

men jeg har ikke understøttet det via blodprøve

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Nej, han kommer ikke til at mangle kulhydrater. Paleo er ikke en decideret low carb diæt. Men det er korrekt, at det ikke er så "nemt" at få tilstrækkeligt med kulhdrater, da det er "lettest" at spise en kombination af grønt/kød...

Læs nedenstående tråd (god side at bookmarke, hvis du er paleo-fan), og du vil givetvis selv have svaret :-)

http://paleohacks.com/questions/91194/what-carbs-are-okay#axzz1l2pTZKyl

Link to comment
Share on other sites

Nej, han kommer ikke til at mangle kulhydrater. Paleo er ikke en decideret low carb diæt. Men det er korrekt, at det ikke er så "nemt" at få tilstrækkeligt med kulhdrater, da det er "lettest" at spise en kombination af grønt/kød...

Læs nedenstående tråd (god side at bookmarke, hvis du er paleo-fan), og du vil givetvis selv have svaret :-)

http://paleohacks.co...y#axzz1l2pTZKyl

præcis

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser ca. 500gram kylling

1 peberfrugt

2 appelsiner

400gram salat (iceberg etc)

400 gram grøntsager (frostpose fra føtex)

80-100 gram nødder (for at få en lille smule carbs)

2 protein shakes.

Men det er en low carb kur

prøver lige at plotte dem ind i maskinen :)

Er det planen for hver eneste dag? I så fald er jeg enig med Rune i at du skal variere meget mere.

Fisk (mix af fed/mager), broccoli, porrer, rodfrugter (god kilde til en smule carbs), champignon, avocado, bananer, oksekød, æg osv osv osv.

Hvad blander du dine prot-shakes med? Vand eller mælk?

Jeg oplever at proteintilskud er blevet overflødigt når så stor en del af mit daglige indtag kommer fra gode proteinkilder. Jeg bruger dog proteinbarer som mellemmåltid hvis jeg har lange dage uden nem adgang til den rigtige mad. Men det er en undtagelse der bekræfter reglen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bregyndt at mikse meget mere rundt i det :) Men prøver at holde mig omkring de 2500 kalorier om dagen.

Jeg mikser min shake med vand, fordi jeg holder mig fuldstændig fra laktose produkter.

Jeg er begyndt at bruge frugt efter træning til at få noget hurtigt naturligt sukker og kulhydrater, men prøver at holde frugt på et minimum.

Jeg har købt vitamin piller med kalk i og tilføjet magnesium + at jeg tager omega3 piller, de dage hvor jeg ikke får fisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share