Gamles Log


JernHenrik
 Share

Recommended Posts

Fik ikke lige med, at jeg iøvrigt har tabt mig 5 kg siden januar og øget en hel del i styrke, så jeg er på vej.

Jeg regner nu også kun at dyrke noget 5 dage om ugen, om det så bliver 3 gange styrke + 2 gange cardio eller omvendt er ikke så vigtigt for mig. Bare jeg laver noget jeg gider, og kan li. Jeg har faktisk brugt din (Arcus) som inspiration, men har nok ikke din vedholdendehed. Men du er jo også kun PhD i overspringshandlinger, hvor jeg derimod, har fået Nobelpris flere gange i denne disciplin.

Delmålene kommer undervejs feks er der 11 måneder og 11 kg til den 1/7, så der er delmålene jo nemme at regne ud!

Link to comment
Share on other sites

Fik ikke lige med, at jeg iøvrigt har tabt mig 5 kg siden januar og øget en hel del i styrke, så jeg er på vej.

Jeg regner nu også kun at dyrke noget 5 dage om ugen, om det så bliver 3 gange styrke + 2 gange cardio eller omvendt er ikke så vigtigt for mig. Bare jeg laver noget jeg gider, og kan li. Jeg har faktisk brugt din (Arcus) som inspiration, men har nok ikke din vedholdendehed. Men du er jo også kun PhD i overspringshandlinger, hvor jeg derimod, har fået Nobelpris flere gange i denne disciplin.

Delmålene kommer undervejs feks er der 11 måneder og 11 kg til den 1/7, så der er delmålene jo nemme at regne ud!

Lyder virkelig til, at din tur henover de glødende kul har haft sat fut de gode idéer. Aj sorry :blush: :hippy: You can do it !!!!!!! Masser af god vind :slut:

Link to comment
Share on other sites

Lyder virkelig til, at din tur henover de glødende kul har haft sat fut de gode idéer. Aj sorry :blush: :hippy:   You can do it !!!!!!! Masser af god vind   :slut:

hehe, ja men det jeg har skrevet minder rigtig meget om det, der har været mine planer siden Kong Vinterstid. Jeg har lagt mærke til at du selv slider meget i det.OpdateringSvømning1200 m på slap line, og i Phelps-stil ca 8 meter.

Edited by JernHenrik
Link to comment
Share on other sites

Stryrketræning

Dødløft

1*10*60 kg

5*5*70 kg meget let

Bend over barbell rows

1*10*40

5*5*50

Mave

1*10*55

2*10*65

Arnold Press

1*5*12

3*6*14 kg

Triceps push down

3*10*10 nok for let

En eller anden ben ting i maskine

3*10*45 kg

Flyvers i maskine

3*10*45

15 min på løbebånd, bare for afvekslingens skyld; 9 km/t

Link to comment
Share on other sites

Svømning

200 m bryst - opvarming

100 m crawl opvarming

6*(50 m crawl + 50 m bryst) fuld fart på crawl, langsom bryst for at få luften igen, 20 sek pause.

200 m bryst

4*100 m crawl med focus på vejrtrækning

Dampbad

200 m lækker lækker crawl afsvøm.

1400m ialt

Styrketræning

http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.html

http://www.eatmoveimprove.com/2009/12/skill-guidelines-for-building-strong-useful-adaptable-athletes/

De to ovenstående links kommer fra en anden tråd, hvor Cloudhands henviste til dem.

Det er utroligt som jeg kan følge dem i styrke, og som jeg vil tro de kan være med til at give motivation til at fortsætte i en længere periode med alt dette styrketræning.

Mine sats pr

1/2-12 BP 60 kg, DL 90 kg, SQ 60 kg -

1/7-12 BP 80 kg, DL 130 kg, SQ 100 kg

BW 90 kg

fantastisk som det stemmer med det første link.

Masser af inspiration i link 2

Jeg vil helt klart se dette som et værktøj til at øge styrke - håber også det gælder for mænd der nærmer sig de 50 :laugh:

Link to comment
Share on other sites

HIlste lige på MOLerne Kousgaard og Sterup inden jeg startede træningen. Det er lidt sjovt sådan at mødes IRL når man kun har læst log på dem her på MOL.

Styrketræning

Skrå bænk

1*10*20

5*5*40 kg - alt for let

Benpress

1*10*105

1*3*125

5*5*145 kg

Arnold Press

1*10*10

2*6*14

1*7*14

Flyvers Maskine

3*10*50 meget let

Seated Rows

3*10*67

Mave maskine

3*10*30 kg

Hammer Curls

1*10*10

1*10*12

2*10*14

En forholdsvis let træning, men der var også noget varmt og lummert i centeret. Skal vist til at træne om morgenen eller sent aften, når nu arbejdet starter kalder fra i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 7/8

Vægt 91.1 kg (-0.2;-0,2)

Træning

Squat - Box

1*20*20

5*5*60 meget let, men er meningen i en større plan!

Bænkpres

1*10*20

1*3*50

1*3*55

5*5*60 halvhårdt og næsten max

Hammer curl

1*10*10

3*10*14 kg

Dumbell pres

1*10*12

2*10*14

Flyvers maskine

3*10*55 kg

Mave

3*10*65 kg

Halvhård men dejlig træning

Link to comment
Share on other sites

Svømning

Århus svømmestadion, dejligt men koldt vand

1*200 m crawl

4*100 m (50 bryst+50 crawlee)

2*200 m bryst

længere snakkepause

afsæt fra kant, 7 m crawl, av av krampe i læg, prøvede at svømme men efter 50 m var smerterne for store. Pis, svækling.

Sauna, dejligt , det fik krampen til at slippe.

Efterfulgt af lidt kaffe og en masse skøn og indsigtsfuld snak.

Link to comment
Share on other sites

Hvor meget er din 1RM i sauna?

Nu skal du ikke være fræk unge mand, ellers tager jeg bare en gang Smolov jr og slår din1RM i bænk.

Men måske jeg skulle tage RM i sauna ud fra placering, 1. 2. 3. 4. bænk og hvor langt er jeg fra ovnen, nej det bliver sgu for kompliceret :happy:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal du ikke være fræk unge mand, ellers tager jeg bare en gang Smolov jr og slår din1RM i bænk.

Men måske jeg skulle tage RM i sauna ud fra placering, 1. 2. 3. 4. bænk og hvor langt er jeg fra ovnen, nej det bliver sgu for kompliceret :happy:

:laugh:

Og nu fik du mig til at kigge sultent på Smolov Jr.... Det kan være jeg tager en tur der snart..

Edited by Arcus
Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Og nu fik du mig til at kigge sultent på Smolov Jr.... Det kan være jeg tager en tur der snart..

Smolov jr er et super program. Sig lige til, hvis du går igang, for så har jeg et endnu bedre excel ark, med en mere præcis udregning af de enkelte vægte i forhold til startvægt, tilgængelige skiver og afrundning. Smolov er jo lavet til løfte af vægte på ca 200 kg, derfor er det vigtigt der ekstrapoleres i forhold til det.

Link to comment
Share on other sites

Smolov jr er et super program. Sig lige til, hvis du går igang, for så har jeg et endnu bedre excel ark, med en mere præcis udregning af de enkelte vægte i forhold til startvægt, tilgængelige skiver og afrundning. Smolov er jo lavet til løfte af vægte på ca 200 kg, derfor er det vigtigt der ekstrapoleres i forhold til det.

Jeg har lidt boldte i luften omkring min træning lige Pt. Skal finde ud af hvad jeg egentligt vil med den.

Styrke træning, lange løbeture. Eller begge dele..

Men Smolov Jr. Er bestemt en mulighed om et par uger. 3 Ugers intens træning er jo ligesom til at overskue...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt boldte i luften omkring min træning lige Pt. Skal finde ud af hvad jeg egentligt vil med den.

Styrke træning, lange løbeture. Eller begge dele..

Men Smolov Jr. Er bestemt en mulighed om et par uger. 3 Ugers intens træning er jo ligesom til at overskue...

Hvis du vil have noget ud af Smolov er der jo også del-disciplinen - ÆD ÆD ÆD ÆD, og det passer jo ikke rigtigt med din tynde, mager, myndehundeagtige vægt og fitte krop!

iøvrigt er 1. uge nem, 2. uge tilpas og 3. uge bare tung - derefter 1-2 uger med alm bænkpres løft før 1 RM-forsøg. Hvis du ikke spiser nok, dør du i uge 3 :bigsmile: . Men hold da op, man har det godt med sig selv når RM kommer på plads!!

Måske du skulle vente til du går død i dine Wendler og Sheiko

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have noget ud af Smolov er der jo også del-disciplinen - ÆD ÆD ÆD ÆD, og det passer jo ikke rigtigt med din tynde, mager, myndehundeagtige vægt og fitte krop!

iøvrigt er 1. uge nem, 2. uge tilpas og 3. uge bare tung - derefter 1-2 uger med alm bænkpres løft før 1 RM-forsøg. Hvis du ikke spiser nok, dør du i uge 3 :bigsmile: . Men hold da op, man har det godt med sig selv når RM kommer på plads!!

Måske du skulle vente til du går død i dine Wendler og Sheiko

Ja det er nok en super ide..

Under alle omstændigheder lyder det som et super godt Vinter projekt.

Link to comment
Share on other sites

Det blev svømning igen idag, for jeg har lang arbejdsdag i morgen, så jeg byttede lige rundt på svømning og styrketræning, så det er menuen i morgen.

Svømning

3*400 m crawl med 1 minuts pause. hhv 7.44, 7.32, 7,54, -

her efter de sidste pas efter 10 minutter i dampbad, og vandet var bare så lækkert at komme i bagefter.

2*200 m crawl 3.33, 3.48

3 pas i saunaen (superset med iskold bruser), hvor der blev diskuteret lokalpolitik til den store guldmedalje, og den chance ville jeg ikke lade passere. :happy:

EDIT:

Morgenvægt: 90,9 (-0,2;-0,4)

Edited by JernHenrik
Link to comment
Share on other sites

Træner i midtbyen og i disse dage med stor byfest, er der fyldt med mennesker, der bare vader ude på vejen, både fulde og ædru mellem hinanden. Det værste er parkering, og frygtede at jeg ikke kunne finde en plads tæt på træningscenter. Ligesom jeg kom til p-pladsen, skulle den bil, der holdt nærmest centeret til at køre. Men vupti, så kørte en anden bilist lige ind foran mig, så gav adrenalinen sig til at pumpe rundt i kroppen. Folk er sgu underlige, men ligesom den første bilist bakkede ud, så så jeg mit snit til at køre ind foran idioten-bilisten og tage pladsen alligevel. YES.

Styrketræning.

Tanket godt op med adrenalin gik træningen som smurt.

Benpres

1*10*105

1*3*135

5*5*150

Skrå bænk

1*10*20

1*3*40

5*5*45

Skulderpres

1*8*25

2*8*35

5*5

Military pres

superset med

Barbell row

superset med

Barbell curls

17,5-20-25-25-25-30kg

crunch skrå bænk

3*10*bw

Ryg øvelse i maskine

3*10*45

Flyvers maskine

3*10*60 kg

Crunch maskine

1*10*30 kg + bw

1*10*35

1*10*40

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg også prøvet det!

Det pisregnede lige til minuttet før min undervisning i idræt i 7. klasse skulle tage sin begyndele. Planlægningen havde forudsagt høj solskin og 23 gr., crossfit (tilpasset elever uden styrke og motivation), og rugby-træning. Græsset var alt alt for vådt med store vandpytter, så der måtte lige laves en lynplanlægning. Det blev løb til Mindeparken, ned langs kystvejen og hjem igen. Ikke nogen lang tur, men dejligt med elever med forskellige skavanker som den tunge lærer med lunger som en blæsebælg skulle vente på!

Svømning

1400 m blandede bolsjer

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Onsdag morgen

Styrketræning

efter 2-3 ugers pause, skal kadaveret lige igang igen

3*8

Bænkpres

Skulderpres

flyvers

Benpres

Pres down

Mave

Biceps curl

Arnold Pres

Seated rowing

rygøvelse maskine

Eftermiddag

1200 m - alt for mange mennesker i vandet, så crawl var næsten umuligt

Edited by JernHenrik
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share