Sign in to follow this  
Followers 0
C.S.T

Protein Pulver

22 posts in this topic

Hej. Jeg er 14 år gammel, og vil gerne have nogle hurtigere resultater når jeg styrketræner (jeg har trænet i 3 år) men mere seriøst her det seneste år. Jeg har brugt skummemælks-kakao, rosiner skummemælk, nødder, og andre ting efter træning. Men nu er jeg så kommet i besiddelse af noget protein pulver der hedder Complan. umiddelbart er det ikke lavet til træning ligesom andre proteinpulver - det er købt på et apotek. Men den eneste forskel er der er lidt mindre protein og mere fedt og mere kulhydrat i det..

Jeg antager jeg skal tage det efter træning ligesom f.eks skummemælk? Men mit egentlige spørgsmål er: hvor meget skal jeg tage??? Jeg er helt ny med hensyn til det er protein-pulver noget og jeg er meget opmærksom op at ikke tage for meget af det osv, for jeg vil nødigt have det feder og gør det modsatte af det det skal..

- Jeg er ca. 180 og vejer ca. 60 kg. (ved jeg er lidt undervægtig og vil derfor også gerne til af have nogle større muskler)

På forhånd tak for hjælpen. Mvh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spørgsmål: Hvorfor ******* køber du dit proteinpulver på apoteket? Er du lavet af penge?

Spis/drik 25-50 gram. I min verden er det ligegyldigt, om du drikker det under eller efter træning. Noget helt andet er... Du er 180 cm høj og vejer 60 kg. Jeg tror ikke at du skal være bange for at blive fed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så 25-50 g. er altså det der passer til mig? Der er langt mellem 25 og 50 så hvor meget skal jeg tage sådan mere præcist?

Skal jeg bare blande det op i vand eller mælk eller hvordan? Er fuldstændig spasser på der emne :).

- det er noget min far havde stående han har købt det på et apotek engang.. Så derfor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proteinpulver er tørret overskudsvalle fra osteproduktion. Drikker du 1 liter mælk får du 35 gram protein (både kasein og valle).

Din daglige kost er langt langt vigtigere, end om du drikker 30 gram proteinpulver i en shake efter træning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Self er den daglige kost vigtigere. Men de 35 g. efter træning betyder vel også end del? Hvad kan jeg tage ind i min daglige kost der indholder gode proteiner osv.. udover mælk. Tager du nogen form for kosttilskud?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

35 gram protein pulver er ca. 140 kcal. Jeg spiser dagligt 3500 kcal. Det betyder ikke det store i det samlede kalorieindtag. Men det er med til at holde mit daglige protein indtag højt.

Grunden til at jeg, og næsten alle andre benytter os af proteinpulver er: Det er en meget billig måde at få proteiner på og det er nemt at have med i træningstasken.

Du skal glemme alt om at det er et vidundermiddel, eller at din træning ikke er noget værd, fordi du ikke har fået din post workout shake.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tager du 35 g. efter træning? For hvis du gør burde jeg så ikke tage meget mindre eftersom du er meget større end mig?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej. Jeg er 14 år gammel, og vil gerne have nogle hurtigere resultater når jeg styrketræner (jeg har trænet i 3 år) men mere seriøst her det seneste år. Jeg har brugt skummemælks-kakao, rosiner skummemælk, nødder, og andre ting efter træning. Men nu er jeg så kommet i besiddelse af noget protein pulver der hedder Complan. umiddelbart er det ikke lavet til træning ligesom andre proteinpulver - det er købt på et apotek. Men den eneste forskel er der er lidt mindre protein og mere fedt og mere kulhydrat i det..

Jeg antager jeg skal tage det efter træning ligesom f.eks skummemælk? Men mit egentlige spørgsmål er: hvor meget skal jeg tage??? Jeg er helt ny med hensyn til det er protein-pulver noget og jeg er meget opmærksom op at ikke tage for meget af det osv, for jeg vil nødigt have det feder og gør det modsatte af det det skal..

- Jeg er ca. 180 og vejer ca. 60 kg. (ved jeg er lidt undervægtig og vil derfor også gerne til af have nogle større muskler)

På forhånd tak for hjælpen. Mvh

Du har trænet 3 år uden nogle nævneværdige resultater, jeg er helt sikkert på at dine muskler vil vokse helt, helt vildt når du starter på det der protein.

Det kan også tænkes at der er andre forhold der gør at du ikke får resultater :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja håber det hjælper. Men hvad kan de "andre forhold" være der gør jeg ikke for de vildeste resultatar?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dårlig træning og for lidt søvn er nogen af tingene.

Nu ved vi intet om din træning, men hvis du har trænet 3 år uden resultater, så træner du højst sandsynligt elendigt. Ud fra din alder, så vil jeg tror at din træning består af armbøjninger og mavebøjninger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De første 2 år var min træning skod, intet i nærheden af seriøst træning. Men det seneste år har det været ok seriøst - og det seneste halve år. Har jeg trænet seriøst. Jeg træner 3 gange om ugen med forskellige trænings programmer der ca. tager en time. Jeg bruger selvfølgelig vægte til min træning.. For omkring 7 timers søvn.

- det er jo heller ikke sådan jeg ingen resultater har fået overhovedet.

vil skyde på min fedtprocent er 6 og min bmi er 18,6

Edited by C.S.T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi har nok forskellige opfattelser af hvad seriøst er.

Når du skriver at du har været okay seriøst det sidste halve år, men samtidigt har skiftet program 3 gange, er det en modsætning.

Hvilke øvelser køre du?

Køre du split eller full body ?

din vægt og højde kunne antyde at du for for lidt kalorier, uden kalorier ingen muskler.

Der findes forresten mange udmærkede artikler her inde og på getbig omkring hvor megt protein man har brug for.

Du kan sagtens drikke 35 gram blandet i vand efter din træning uden problemer. Hvis du tager vild meget på kan du jo bare holde op.

Jeg kender kender nu ikke nogen der er vågent op og har taget 20 kilo på over en weekend.

Hvis du vil være seriøs så læst nogle af de artikler der er i begynder tråden omkring træning, og de normale faldgruber. Der er så meget ammestue snak og løse rygter omkring vægt og styrke træning blandt folk. Jeg har oplevet folk som sidestille protein shakers med doping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi har nok forskellige opfattelser af hvad seriøst er.

Når du skriver at du har været okay seriøst det sidste halve år, men samtidigt har skiftet program 3 gange, er det en modsætning.

Hvilke øvelser køre du?

Køre du split eller full body ?

din vægt og højde kunne antyde at du for for lidt kalorier, uden kalorier ingen muskler.

Der findes forresten mange udmærkede artikler her inde og på getbig omkring hvor megt protein man har brug for.

Du kan sagtens drikke 35 gram blandet i vand efter din træning uden problemer. Hvis du tager vild meget på kan du jo bare holde op.

Jeg kender kender nu ikke nogen der er vågent op og har taget 20 kilo på over en weekend.

Hvis du vil være seriøs så læst nogle af de artikler der er i begynder tråden omkring træning, og de normale faldgruber. Der er så meget ammestue snak og løse rygter omkring vægt og styrke træning blandt folk. Jeg har oplevet folk som sidestille protein shakers med doping.

Altså når jeg mener 3 programmer, er det fordi det er tre forskellige full body programmer de tre dage jeg træner. Jeg synes bare jeg spiser så meget, så det undrer mig hvis det er mangel på kalorier. Men hvis jeg tager en chokolade-bar af og til, ville det egentlig være godt eller skidt for min træning? for jeg hører bare så meget forskelligt :/ det fandme ikke til at finde rundt i..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan du evt. poste dit program? Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener..

Jeg ved ikke hvordan dine kundskaber i engelsk er men denne her artikel siger det meste:

http://madcow.hostzi.com/Topics/Diet.htm

Pointen er egentligt at det først og fremmest drejer sig om at få nok kalorier, hvis man vil have masse.

Ud fra et sundheds synspungt ville en pose nødder eller mandler nok være bedre. Eller en liter mælk. Efter træning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan du evt. poste dit program? Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener..

Jeg ved ikke hvordan dine kundskaber i engelsk er men denne her artikel siger det meste:

http://madcow.hostzi.com/Topics/Diet.htm

Pointen er egentligt at det først og fremmest drejer sig om at få nok kalorier, hvis man vil have masse.

Ud fra et sundheds synspungt ville en pose nødder eller mandler nok være bedre. Eller en liter mælk. Efter træning.

Men man kan vel også få for mange kalorier kan man ikke? Så det begynder af få omvendt effekt og danne fedt, noget i den retning?

- Jeg har ikke læst artiklen endu. Så hvis det står deri så undskyld det dumme spørgsmål;). Tak for hjælpen indtil videre forresten. Bliv endelig ved!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min egen lille filosofi er, at der ikke skal ret meget til for at blive forholdsvis stærk og stor. Alt det kræver er:

- At træningen primært består af øvelser med vægtstænger og håndvægte, og kun i mindre omfang maskiner.

- At man træner min 2-3 gange om ugen.

- At man spiser nok. (herunder lidt protein efter træning, fx en kakaomælk)

Opfylder man ovenstående skal man nok få gode resultater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min egen lille filosofi er, at der ikke skal ret meget til for at blive forholdsvis stærk og stor. Alt det kræver er:

- At træningen primært består af øvelser med vægtstænger og håndvægte, og kun i mindre omfang maskiner.

- At man træner min 2-3 gange om ugen.

- At man spiser nok. (herunder lidt protein efter træning, fx en kakaomælk)

Opfylder man ovenstående skal man nok få gode resultater.

Hvorfor kakaomælk? Det ser jeg tit folk foreslår, og det forstår jeg sq ikk rigtig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min egen lille filosofi er, at der ikke skal ret meget til for at blive forholdsvis stærk og stor. Alt det kræver er:

- At træningen primært består af øvelser med vægtstænger og håndvægte, og kun i mindre omfang maskiner.

- At man træner min 2-3 gange om ugen.

- At man spiser nok. (herunder lidt protein efter træning, fx en kakaomælk)

Opfylder man ovenstående skal man nok få gode resultater.

For det første vil jeg jo ikke lige frem være "stor" jeg vil bare være sådan "mellem" men trænet, og vil have tydeligt six-pack. Og man må jo ikke have en for høj fedtprocent hvis man vil have det hersens six-pack, derfor forvirrer det mig at jeg for af vide jeg skal spise meget.. Jeg for nemlig hele tiden forskellige ting af vide af forskeliige mennesker. Så hvor meget er nok? Skal jeg bare proppe mig eller hvad? Hvor mange kalorier bør jeg indtage om dagen (vokser stadigvæk jo)? det meeeget forvirrende :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er ikke noget at være forvirret over, musklerne skal havde energi (mad) for at vokse.

Med dine 60 kilo, og manglende resultater, tyde alt på at du ikke spiser nok.

Det er ikke raket videnskab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nej det er nemlig ikke raket videnskab.

Hvis man rent faktisk læser den artikel jeg linkede, er det også det der bliver sagt.

Du bliver IKKE store og tyk med en fedt procet over 30 på 1 uge. Hvis du holder øje med din progression. Altså løfter mere. Og ligger en plan for din træning, og samtidigt sørger for at spise nok vil du tage på. Det meste vil være muskler. Og hvis du skulle blive lidt for tyk er det jo egentligt bare at skrue lidt ned for maden i en periode.

Hvis du ikke vil spise mere, må du nok bare finde dig i ikke at se de resultatet du sukker efter.

BTW. En sixpack på en alt for skinny fyr er bare kikset.. Iggypop er et godt eksempel :crazy:

OG der skal rigtigt Rigtigt meget trænign til at blive Buff som du udtrykker det.

Morsomt så mange der sige de ikke vil ligne arnold.. Well selv dem der vil skal arbejde for det.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg giver jer fuldstændig ret. Tak for hjælpen:)

Og tak for artiklen og hjælpen Salt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0