Er fullbody progressioncyklus overkill?


Maretti
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg skal til at køre Brad Gillingham's cycle han vist har brugt til dødløft. (http://news.bodylab.dk/artikler/2009-3-effektive-progressionscyklusser)

Hertil har jeg tænkt mig at lave fullbody 3 gange om ugen, hvor jeg skifter mellem 2 tunge dage og en let i lige uger og i ulige uger tager jeg 2 lette og 1 tung.

Jeg har tænkt mig at køre noget i stil med pull ups (med vægt), squat, bænkpres, dødløft, militær pres og noget mave rotation i maskine. Min bekymring er om det bliver overkill når jeg er i uge 8 og kører 85 % af 1RM+2,5kg med 5x3 reps i hver eneste af disse store øvelser?

PS: jeg har søgt lidt rundt på google samt MT, men kunne ikke finde noget decideret fullbody (3 gange ugentligt) progressioncyklus træningsprogram. Nogen som ligger inde med et som eventuelt kan bruge til inspiration?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser intet problem i det. Du holder det simpelt, med få basisøvelser. Volumen er heller ikke voldsom og det er kun 3 dage om ugen. Du vil med garanti kunne holde til nogle ekstra diskoøvelser eller noget baglår og læg.

Laver du noget ved siden af?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser intet problem i det. Du holder det simpelt, med få basisøvelser. Volumen er heller ikke voldsom og det er kun 3 dage om ugen. Du vil med garanti kunne holde til nogle ekstra diskoøvelser eller noget baglår og læg.

Laver du noget ved siden af?

Tak for svaret,

Nej jeg lavet intet ved siden af. Udover noget cardio med lav intensitet.

Jeg har dog haft en knæskade, som først nu er begyndt at være over. Så er meget bevist om, ikke at starte ud for hårdt.

PS: Igen, hvis nogen ligger inde med nogle 3 dages fullbody progressioncyklus-programmer (med fokus på styrke), så er i velkommen til at linke dem til mig (har desvære ikke kunne finde nogle i opslaget)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej Maretti

Her er lige hvad du har brug for! http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/hst_-_hypertrofi_specifik_traening/ Et fullbody program til 3 gange om ugen i 8 uger, med fokus på hypertrofi (muskelvækst). Det er grundigt videnskabeligt underbygget (uanset hvad diverse coaches og guruer mener) og det starter "blødt" ud med 15 reps i 14 dage så man ikke brænder led og sener af lige fra start! Flere her på MOL har kørt programmet, en har endda kørt det 8 gange i streg mener jeg!

Du kan downloade programmet i bunden af linket.

Jeg har kørt programmet for første gang og er i uge 7 nu og er meget tilfreds, jeg har også haft bøvl med knæet men det har gået rigtig godt i det her program. BTW den her tråd kan forklare lidt nærmere http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=55995&st=0&p=1481499&hl=+hypertrofi%20+specifik%20+tr%E6ning&fromsearch=1entry1481499

VH - Claus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share