JRF health


Waits
 Share

Recommended Posts

Tykke unge går træningsamok

Af JAKOB RUBIN

Offentliggjort 25.02.12 kl. 06:59

Drømmen er en sixpack, men der følger meget mere med. Tidligere computerspillende 'sofakartofler' i flere lande hjælper hinanden til mere selvtillid og selvværd.

De er unge, de er for tykke - eller for tynde - og de drømmer om at komme til at se godt ud og få mere selvtillid.

Men de er først og fremmest græsrødder i et nyt internetbaseret netværk.

Netværket er lille, og medlemmerne er få, men resultaterne er imponerende. I løbet af omkring et år er omkring 300 unge mænd og kvinder i 17 lande begyndt at dyrke JRF, som er et alternativt system af træning og diæt opfundet af den nu 24-årige englænder Josef Ramzi Faddoul, hvis initialer danner navnet.

Bagdelen i sædet

For fire år siden syntes hans tilværelse håbløs. Han var arbejdsløs og gik ikke i skole. Som så mange andre unge havde Josef Ramzi Faddoul besvær med at leve op til omgivelsernes forventninger og slog bagdelen i sædet foran computer. Hvilket den voksede af. Vægten røg på kort tid fra 80 til 102 kilo.

En dag fik Faddoul imidlertid nok. Han nægtede at sumpe længere og besluttede at skifte kurs. Uden råd til redskaber eller fitnesscenter opfandt han en række træningsøvelser, som han begav sig i gang med at dyrke samtidig med en slankende, muskelopbyggende diæt af mager, sund mad.

Et år senere lignede Josef Ramzi Faddoul et græsk ideal. Han overtalte bekendte på nettet til at prøve hans metode og sammensatte personlige træningsprogrammer til dem og individuelle diæter. Sin viden fik han fra bøger om ernæring.

100 aktive i Danmark

Siden spredtes hans entusiamse sig som ringe i vandet. Med knap 100 aktive udgør Danmark nu med England de ukendte hovedcentre for JRF-dyrkere.

Næsten alle har, før de gik i gang, haft besøg af en personlig coach-konsulent og fået sammensat et program. Nogle har brug for at tage på, de fleste for det modsatte, men fælles for dem alle er drømmen om en ungdom med større selvtillid og en krop, de kan lide.

Over internettet ydes på det nærmeste 24 timers rådgivning.

Broderskab

"Vi betragter os som et broderskab," siger 21-årige Frederik Machholdt, der var den første dansker, der begyndte JRF's program, og i dag er Josef Ramzi Faddouls partner og medhjælper.

Assistance er der nok af. Som regel er en eller anden JRF-dyrker online i et eller andet land i selv døgnets skæveste timer og klar med råd eller opmuntring til dem, der har tvivl eller er på nippet til at give op.

»JFR er benhård træning. Vi har den filosofi, at man skal presse sig selv hårdt. Ingen, der gennemfører programmet, kan slippe igennem uden at teste sine yderste grænser. Man skal tænke, når man er helt smadret: Kunne jeg gøre øvelsen færdig, hvis jeg blev tilbudt en million,« siger Frederik Machholdt.

»Og det kan man jo. På den måde får man lige den sidste repetition med.«

Smed 18 kilo

Frederik Machholdt har samme historik som Josef Ramzi Faddoul. Også han blevet tyk.

Frederik Machholdt smed 18 kilo på et år og vejer nu 74 kilo, hvilket må betegnes som ret lidt hans højde på 180 centimeter taget i betragtning.

»Jeg føler en passion for at hjælpe andre i samme situation, som jeg selv var i. Jeg blev hjulpet i en periode, der var svær. Jeg drak mig voldsomt fuld, spiste store mængder junk food og tog på med en uhyggelig fart,« siger han, der bor i et anneks i sin farmors have.

Det koster 500 kr. at få besøg af en JRF-konsulent og få udarbejdet et kompendium med et personligt trænings- og diætprogram, samt et medlemskab af JRF-netværket, der giver døgnåben rådgivning og masser af hyggechat.

http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article2705241.ece

Nogen der har noget kendskab til det?

Er der fup, fint, fedt, eller hjernedødt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er medlem, og er glad for det.. har styrketrænet i lang tid osv, været soldat i 6 år, så er vant til at røre mig, men elsker sku JRF..

Ok, kan du give et eksempel på en uge du træner/spiser, og hvad denne form for træning gør som andre træningsformer du har prøvet ikke gør?

Det er muligt at dette er et emne på MOL der indbyder til FlameWar, hvis det ikke inkluderer dødløft og squat, men jeg er oprigtig interesseret.

Link to comment
Share on other sites

Find Frederik Macholdt på facebook, han vil kunne gi dig en grundig fortælling om JRF

Min kost lå næsten ved siden af hvad den gør nu, men min træning har ændret sig til mere Cardio og mindre styrketræning.

Den største bonus ved det, er den gruppe man bliver medlem af, den er virkelig guld værd.

For dem som har god gang i deres træning og det bare er fuld fart frem, er der ikke det store at komme efter, men hvis man er sat lidt i stå, eller har svært ved at motivere sig, eller slet ikke kan/har været igang er det skide godt.

Selv valgte jeg det da en ven gerne ville prøve, men ikke ville alene, ehm, ja! Så hoppede med og tænkte, dør sku nok ikke af det.

Link to comment
Share on other sites

Af ren og skær nysgerrighed har jeg skrevet til den omtalte Frederik og her er hvad jeg fik retur:

Det vi laver helt grundlaeggende, er planlaegning af traening og kostprogrammer til hver enkel person, som du nok har en ide om. De er så saa individuelle, så du ved praecis på hvilke tidspunkter hvilke dage du spiser hvad, og selvfoelgelig planlagt efter hvad du kan lide, ikke lide, om du har allergi, hvor du er nu og gerne vil arbejde dig frem til.

Traeningen også helt baseret på dine oensker og behov, saa der er ingen begraensninger på nogen punkter - det er super sjovt og helt nyt.

Det er cirka 30-60 minutter om dagen, og slet ikke noedvendigt at skulle i fitness center. Alt goeres med din egen krop helt ligesom graekerne

Vi er support doegnet rundt, saa der er ingen som bliver glemt. Derudover er der members group, hvor der er masser af aktivitet hver dag, hvor du kan faa raad, inspiration og motivation.

Du er daekket ind på alle fronter, saa det er simpelthen kun c selv som kan vaere forhindringen i at naa ens maal.

Det vigtigste aspekt er at der skal vaere en balance mellem at man er glad for det man goer og samtidig goer man de ting som faar én i den rigtige retning.

Proev ogsaa at tjekke vores hjemmeside ud, den er lige kommet op www.jrfhealth.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share