Realistisk vægttab på 93 dage?


SRB92
 Share

Recommended Posts

Hey allesammen!

Har nogle spørgsmål, jeg håber i kan svare på - (jeg er: mand, 20 år, 178cm)

Det hele startede for omkring 2 år siden. Jeg vejede 110kg og besluttede mig at det nok var på tide at tabe mig. Efter et år havde jeg smidt lige omkring 25kg ved casual træning og små ændringer i kosten - ikke noget vildt og fancy. Til slut endte jeg på 79kg. Så kom der dog en periode med studenterkørsel, studenterfester, festivaller mm. hvorefter jeg tog kg på igen, og endte på 92.

Status er dags dato at min vægt svinger mellem 82.7 og cirkus 83.5.

Jeg går snart 3 måneder ledig inden videregående uddannelse, hvor jeg rigtig gerne vil smide kiloene en gang for alle, og mine spørgsmål i denne sammenhæng er:

- Min umiddelbare plan var at træne i de 93 dage jeg har til rådighed, med hviledage lørdag + søndag. Er det for voldsomt? Man hører meget om at kroppen skal restituere osv. men samtidig ser man i vægttabsprogrammer at de personlige trænere sætter folk til at træne noget der minder om 4 timer dagligt alle ugens dage - hvad er rigtigt og forkert?

- Jeg har et personligt mål om at ramme de 73-75 kg. Da kiloene begynder at blive sværere at tabe jo mindre man bliver volume-mæssigt, kan dette så lade sig gøre? Altså at smide 10kg på 3 måneder?

- Og, da jeg har været så stor som jeg nu engang har, har jeg hørt at min fedtprocent naturligt vil være højere end andre med samme vægt og højde, som ikke tidligere har vejet 110kg - er det rigtigt? Kan jeg slet ikke gøre noget ved det?

Mine 3 måneder med fokus på træning starter om præcis 2 måneder. Inden da, håber jeg at veje omkring 81, så jeg er så langt nede som muligt inden ledighedsperioden.

Vil lige slutte af med at sige at jeg ikke ved så meget om alle de tekniske aspekter til træningen. De kilo jeg har smidt har jeg bogstavelig talt løbet væk - så hvis der samtidig er gode fif til eventuelle træningsmetoder der vil være gode til fedtforbrænding, er de meget velkomne!¨

Mvh

/SRB

Link to comment
Share on other sites

Der var en artikel her på motiononline med et hjemmetræningsprogram ... P90X (90 dage) ... prøv at kigge på den.

Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg ikke var i god nok form til at gå igang med det. Men om 60 dage går startskudet for mig.

Jeg har leget lidt med lillebroren Power 90 i de sidste 114 dage og det har givet mig store forbedringer.

Jeg ville tro at du nok sagten kunne komme ned på 75-76, kommer an på hvor meget muskelmasse du tager på i samme periode.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Din-nye-livsstil

Hey allesammen!

Har nogle spørgsmål, jeg håber i kan svare på - (jeg er: mand, 20 år, 178cm)

Det hele startede for omkring 2 år siden. Jeg vejede 110kg og besluttede mig at det nok var på tide at tabe mig. Efter et år havde jeg smidt lige omkring 25kg ved casual træning og små ændringer i kosten - ikke noget vildt og fancy. Til slut endte jeg på 79kg. Så kom der dog en periode med studenterkørsel, studenterfester, festivaller mm. hvorefter jeg tog kg på igen, og endte på 92.

Status er dags dato at min vægt svinger mellem 82.7 og cirkus 83.5.

Jeg går snart 3 måneder ledig inden videregående uddannelse, hvor jeg rigtig gerne vil smide kiloene en gang for alle, og mine spørgsmål i denne sammenhæng er:

- Min umiddelbare plan var at træne i de 93 dage jeg har til rådighed, med hviledage lørdag + søndag. Er det for voldsomt? Man hører meget om at kroppen skal restituere osv. men samtidig ser man i vægttabsprogrammer at de personlige trænere sætter folk til at træne noget der minder om 4 timer dagligt alle ugens dage - hvad er rigtigt og forkert?

- Jeg har et personligt mål om at ramme de 73-75 kg. Da kiloene begynder at blive sværere at tabe jo mindre man bliver volume-mæssigt, kan dette så lade sig gøre? Altså at smide 10kg på 3 måneder?

- Og, da jeg har været så stor som jeg nu engang har, har jeg hørt at min fedtprocent naturligt vil være højere end andre med samme vægt og højde, som ikke tidligere har vejet 110kg - er det rigtigt? Kan jeg slet ikke gøre noget ved det?

Mine 3 måneder med fokus på træning starter om præcis 2 måneder. Inden da, håber jeg at veje omkring 81, så jeg er så langt nede som muligt inden ledighedsperioden.

Vil lige slutte af med at sige at jeg ikke ved så meget om alle de tekniske aspekter til træningen. De kilo jeg har smidt har jeg bogstavelig talt løbet væk - så hvis der samtidig er gode fif til eventuelle træningsmetoder der vil være gode til fedtforbrænding, er de meget velkomne!¨

Mvh

/SRB

Hej SRB92.

Dit bmi er nu: 26.2 udfra dags dato vægten du skrev. Og din højde.

Du er i overvægtig skalaen.

4 timers træning om dagen er alt for meget! 30-60 min om dagen er helt fint. og så husk at varier din træning så meget du kan.

Udfordre dig selv til at tag en spinnings træning fx eller et andet sjovt hold. Når du varier træningen så overrasker du kroppen ligesom hvis du varier din mad meget.

Du siger du ikke har ændret dine kostvaner så meget. Her skal du ændre dine kostvaner helt og leve sundt.

Hele hemmeligheden bag vægttab er at du skal spise sundt og motion er stort set lige meget der.

Motion er selvfølgelig en rigtig god ting og så går vægttabet også hurtigere.

Hvis du har yderligere brug for hjælp så kig på min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/din-nye-livsstil

De bedste hilsner

Din-nye-livsstil

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey alle!

Mange tak for de fine svar! :)

Følger lige op på situationen:

Mine 3 måneders træning startede i går, mandag den 29. April.

Fra første post er jeg gået fra 82-83 kg - til nu 78.5 med 1-3 gange moderat træning pr. uge :)

Har fået lavet en fedtprocentsmåling mm. som jeg vil skrive op her - den har jeg tænkt mig at opdatere cirkus en gang i måneden :)

Højde: 1.77cm

Vægt: 78.5

BMI: 25.1

Ledningsevne: 548

Fedt % 20.3

Fedt masse: 15.9kg

Dette er udgangspunket for de 3 måneder med træning.

Har mandag trænet morgen samt eftermiddag, og ligeledes lavet morgentræning tirsdag. Min umiddelbare plan, er at træne hver morgen, med lør- og søndage undtaget.

Link to comment
Share on other sites

Hey alle!

Mange tak for de fine svar! :)

Følger lige op på situationen:

Mine 3 måneders træning startede i går, mandag den 29. April.

Fra første post er jeg gået fra 82-83 kg - til nu 78.5 med 1-3 gange moderat træning pr. uge :)

Har fået lavet en fedtprocentsmåling mm. som jeg vil skrive op her - den har jeg tænkt mig at opdatere cirkus en gang i måneden :)

Højde: 1.77cm

Vægt: 78.5

BMI: 25.1

Ledningsevne: 548

Fedt % 20.3

Fedt masse: 15.9kg

Dette er udgangspunket for de 3 måneder med træning.

Har mandag trænet morgen samt eftermiddag, og ligeledes lavet morgentræning tirsdag. Min umiddelbare plan, er at træne hver morgen, med lør- og søndage undtaget.

Lad mig lige forstå det korrekt.

Du er 178 cm høj, vejer 78.5 og har fået målt din fedtprocent til 20.3%

I forhold til resten af din historie giver det absolut ingen mening. Hvordan fik du målt din fedtprocent?

Link to comment
Share on other sites

Lad mig lige forstå det korrekt. Du er 178 cm høj, vejer 78.5 og har fået målt din fedtprocent til 20.3% I forhold til resten af din historie giver det absolut ingen mening. Hvordan fik du målt din fedtprocent?

Ifølge mit nyligterhvervede pas er jeg 179cm høj ... så må gud ud fra det.

Hvad er det helt præcist der ikke giver mening? De ovennævnte data er korrekt citeret. Det er blevet målt på sådan en fancy vægt hos mit lokale træningscenter (FitnessDK).

Hvis fedtprocenten lyder af meget, er en plausibel forklaring, at jeg som tidligere skrevet i mit første indlæg, har vejet 110kg - derved vil min fedtprocent også være tilsvarende højere på nuværende tidspunkt - de klassiske fedtlagringer på mave, balder og lår, hvor der stadig er rester fra mine tunge dage.

Det styrketræning jeg laver er blot let styrketræning, så jeg holder pulsen og en vis forbrænding oppe mellem løbeture og crosstraining sessioner, samt bibeholde så meget muskelmasse som muligt, da jeg motionstræner ret meget på nuværende tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share