Projekt væk med dunken


Mikkel1234
 Share

Recommended Posts

Hey Hey

Det her er så ligesom endnu et engagement jeg giver mig selv i forhold til at komme godt igang med ny livsstil og en sundere krop.

Jeg forholder mig anonymt men har til gengæld ingen problemer med at poste data omkring min vægt osv.

Jeg er en ung mand på 24, jeg vejer ind på 117,3 kg her til aften, og starter imorgen på en ny kostplan, efter min første uge hvor jeg kun har fokuseret på at holde mig langt væk fra sukker. Og alkohol er også slut i en periode.

Jeg er efter et par år med nogle sure episoder med dødsfald og hvad skal man kalde det; trøstespisning, efterhånden kommet i en vægt hvor jeg slet ikke kan kende mig selv.

Til gengæld er jeg nu i en situation hvor jeg mener jeg kan overskue projektet.

Mit første delmål er og se hvor jeg står en måned fra nu, ved at følge min kostplan, få mindst 30 min motion om dagen og ingen slik og alkohol.

Sæt Igang. :-)

Link to comment
Share on other sites

Tak for velkomsten!

Mht træning og træningsformer ser det ud som følger:

Fodboldtræning 2 gange ugentlig hele marts, Mountainbikekørsel i weekenderne,

Derudover cardio og styrketræning på de dage jeg ikke har noget fast, som minimum 30 minutters loop træning hver dag.

Jeg kan godt mærke at jeg ikke får nær så meget energi ind som jeg ellers er vant til, og det skal jeg også lige have ind i hovedet :)

Jeg har fået udleveret en kostplan af min læge(ikke diætist eller noget, men han gravede noget frem han mente ville være godt), som jeg har passet til efter min smag.

Det er en ca 1800kcal program, men jeg har det så til gengæld sådan at der ikkke er noget jeg ikke vil unde mig selv, men det skal bare arbejdes af ved kasse 1, oveni min normale træning, men indtil videre holder jeg mig lige til planen.

Planen ser ud som følger:

Antal/Str/Mængde Enhed Produkt

Morgen 1 stk Grovbolle

2 stk Magert kødpålæg

eller

1,5 dl Müsli

2 dl Let youghurt

Formiddag 1 skive Rugbrød

1 stk Magert kødpålæg

1 stk Frugt

Frokost 1,5 skive Rugbrød

2 stk Magert kødpålæg

1 stk Æg

Eftermiddag 1,5 dl Let youghurt

1 stk Frugt

Aften 150 gram kød eller fisk

100 gram kogt ris, pasta

? stk Grøntsager

1 spsk olie til madlavningen

1 dl sovs

Sen aften 20 gram nødder

Drikkevarer 0,5 liter mælkeprodukt, skummetmælk, cocio light, drikkeyoughurt light

Link to comment
Share on other sites

Log dag 1 - 3

Dag 1:

Morgen: 1 grovbolle

Formiddag: 1½dl yoghurt og skåret vandmelon

Middag: rugbolle med roastbeef, peperrod og remoulade

Eftermiddag: Æble + et groft pølsehorn i overskud fra bedre tider

Aften: 100g rejer 200g salat, et lille stykke brød.

Fodboldtræning 75 minutter

Sen aften: ca 20 gram pinjekerner, ½dåse tun og et knækbrød

Dag 2:

Morgen: Grovbolle med kylling og bacon, ½liter vand

Formiddag: 1 Banan

Middag: 1½ skive rugbrød, 1 æg og 1 skive hamburgeryg, en agurkeklods.

Cirkeltræning - 24 min høj intensitet

Eftermiddag: 1½ dl yoggi jordbæryoughurt + et æble

Aften: 1 hakkebøf, 140 gram før stegning, 100 gram kogte vildris, ca 200 gram grøntsagsblanding tørstegt på panden, 1dl fromage fraiche rørt op med krydderi som sauce.

Sen aften: 20 gram cashew nødder, 1 glas mælk

Dag 3:

Hele dagen fra 08.30 - 18 er brugt på at kløve brænde og stable brænde for mine bedsteforældre, og var hårdt fysisk arbejde fra start til slut, og jeg har derfor indtaget lidt større portioner end ellers.

Morgenmad: 1 grovbolle med hamburgerryg, 1 glas skummetmælk

Formidag: 1 Æble

Middag: 200 gram ris + gryderet, 1½ tomat

Eftermiddag: En kop kaffe og en 2 hjemmebagt boller med smør

Aften: klar suppe med grøntsager og kødboller, 1 portion

Sen aften: 20 gram cashewnødder ½ liter cola zero.

Link to comment
Share on other sites

Vægt dag 4: 116,5 kg

Prøv at veje dig max. én gang om ugen og altid om morgenen. Det kunne eks. være hver mandag morgen, lige efter du har ladet vandet.

Ens kropsvægt kan svinge en del alt efter, hvad man har indtaget op til vejningen og hvornår på dagen, det er. Man vejer ofte mere sidst på eftermiddagen end om morgenen. Så det vil være med til at give et "stabilt" billede af dit vægttab.

Ydermere vil du, hvis der går minimum en uge mellem vejningerne, forhåbentlig opleve et større tab fra gang til gang, end hvis du vejer dig hver 3.-4. dag. Dette kan virke kan virke ret motiverende.

Edited by Lav profil
Link to comment
Share on other sites

Dag 5:

Indtil videre er jeg godt tilfreds med mit program, men der er så knap nok gået en uge endnu.

Jeg synes allerede nu jeg oplever en anden måde at opfatte min kost på, og det er jo lækkert, desuden får jeg smagt mere på maden jeg laver.

Morgen/formiddag - en skål yoghurt, 1 æble

Middag, 1½ skive rugbrød, 2 skiver kartoffelpølse og 1 æg, 1 glas minimælk

Eftermiddag: 1½ dl youghurt, 1 æble

Loop træning, 10 min cykel og 24 min cirkeltræning

Aftensmad: 120 gram oksebøf, 100 gram vilde ris, 150 gram wokblanding

Løb 3 km, 19 min, plads til forbedring :D

Sen aften: ½grovbolle med chorizo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share