Proteinbarer


trine1007
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg vil egentlig bare høre om der ikke er nogen der har nogle lækre opskrifter på proteinbarer som er nemme at lave?

Er på jagt efter nogle gode opskrifter på dem, da jeg har nemmere ved at spise en proteinbar end at drikke en proteindrik.

Håber der er nogen der har nogle lækre opskrifter :-)

God weekend!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.bodybuilding.dk/hjemmelavet-proteinbar-t22923.html

Opskriften er et godt udggangspunkt,men jeg kan anbefale at skære ned på antallet af kulhydrater og selv eksperimenter med ingredienser.

Lars

Uden at være den store ekspert, men er det så ikke et rimelig højt indhold a kcal ?

Meeen, det ser nu lækkert ud. Har du forsøgt at bage, og hvordan gik det ? :4mewantfood:

/Martin P

Link to comment
Share on other sites

Hvordan blev de?

De blev egentligt okay. Men lidt for tørre efter min smag.

Lavede en omgang med æg og fromage Frais. De blev meget bedre, ikke så tørre.

men men.. Jeg vil nu prøve nogle hvor jeg putter noget revet Squash i. Jeg er ret sikkert på at det vil gøre dem meget mere saftige.

Og squash er neutrals i smagen og skulle give noget tekstur

Jeg regner med at lave dem i muffin forme. Da de passer meget godt til 50 gram. Og med lidt bagepulver i bliver de andre gode og nemme at tage med.

Jeg poster når jeg er færdig med at ekesperimentere i morgen. Hvis de bliver gode smider jeg opskriften her.

Link to comment
Share on other sites

De blev egentligt okay. Men lidt for tørre efter min smag.

Lavede en omgang med æg og fromage Frais. De blev meget bedre, ikke så tørre.

men men.. Jeg vil nu prøve nogle hvor jeg putter noget revet Squash i. Jeg er ret sikkert på at det vil gøre dem meget mere saftige.

Og squash er neutrals i smagen og skulle give noget tekstur

Jeg regner med at lave dem i muffin forme. Da de passer meget godt til 50 gram. Og med lidt bagepulver i bliver de andre gode og nemme at tage med.

Jeg poster når jeg er færdig med at ekesperimentere i morgen. Hvis de bliver gode smider jeg opskriften her.

De blev ikke helt så vellykkede. Jeg forsøgte uden Havregryn, og med Squash og Fromage frais og Æggehvider. Tror der manglede lidt tørstof for de blev lidt for svuppede efter min smag.

Tænker at det kan løses med mere Protein pulver hvis Kulhydraterne skal reduceres. Det suger godt normal.

Jeg vil lege lidt videre med dem, og se om jeg får et godt resultat, Det er jo en god lille let og sund ting hvis det er.

Link to comment
Share on other sites

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=15106

Her er der en tråd, som jeg selv har anvendt. Brugte vist nok en af de først angivne opskrifter. Synes de blev helt okay. Ville dog tilføje en smule mere kanel, lidt flere havregryn og en anelse mere SØD (sødemiddel). Da jeg gjorde det anden gang sad de lige i skabet, og de holdt sig egentlig fra at blive tørre, så længe de stod i køleskab pakket ind i sølvpapir.

Held og lykke med det :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share