Sign in to follow this  
MadMathias

Jeg vil fortsætte

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en dreng, som i 8. klasse vejede jeg 107 kg. med en fedt procent på 31. Jeg er nu snart færdig med 9. klasse og vejer nu 101 kg. med en fedt procent på 14. Lige siden, at jeg startede i 9. klasse har jeg styrketrænet 6 gange i ugen, og spis sundt hele tiden. Men jeg føler, at jeg er ved at få et tilbagefald, og har derfor meldt mig til kajak. Jeg har regnet mig frem til, at gennem et træningspas (kajak) ville jeg forbrænde 2184 kcal. Er det ikke et alt for højt underskud, hvis jeg gerne vil beholde alt den muskelmasse jeg har fået opbygget? Jeg har selvfølgelig stadig tænkt mig at styrketræne.

Ps. jeg skal ro 2 gange ugentligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det kommer jo meget an på hvor meget du spiser nu. Og med 101 kilo lyder det som om der er lidt endnu før du rammer en ideal vægt.

Motion gør ikke et vægt tab alene. Hvis du vil tabe dig skal du begynde at spise sundt. Kajak og Cardio er dog en god ide lige meget hvad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvor langt ror/padler/whatever du i et træningspas?

Med en vægt på 100 kg skal du nok op på noget, der minder om fire timer med max knald på, før du klokker 2000 kcal ind - og det vil jeg endda mene er højt sat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uagtet hvilke beregnere du har brugt, skal du ikke bekymre dig om at komme til at tabe dig mere end ønskværdigt.

Skulle du opleve, at du over natten er blevet tynd og slap, så kan du skære lidt ned igen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this