Skal jeg tabe mig?


Gymnast
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg er en pige på 15 år, vejer ca 55 kilo og er 175 cm høj.

Jeg synes selv jeg er lidt overvægtig, ikke meget men lidt.

Min BMI viser at jeg ligger lige imellem undervægtig og normalvægtig.

Mine veninder siger at jeg er mega tynd men jeg synes at de er mega tynde.

Jeg tror måske at min mor synes jeg er lidt overvægtig men at hun ikke tør sige det til mig.

Jeg har mange mavemuskler fordi jeg laver så meget gymnastik!

Hvad skal jeg gøre?

Hvordan fjerner man fedt på hoften/siderne?

Hjælp mig!!

Tak :)

Link to comment
Share on other sites

Du er med garanti ikke overvægtig!

Den slags tanker kommer du ingen vegne med!

Jeg tror snarere at din mor er bekymret for dine tanker om at du er overvægtig, end for at du reelt er det!

Der findes en rådgivningslinje for unge piger, hvor du kan chatte med ungerådgivere, der hjælper unge piger med negative tanker om sig selv som dine - Girltalk (link)

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Du er med garanti ikke overvægtig!

Den slags tanker kommer du ingen vegne med!

Jeg tror snarere at din mor er bekymret for dine tanker om at du er overvægtig, end for at du reelt er det!

Der findes en rådgivningslinje for unge piger, hvor du kan chatte med ungerådgivere, der hjælper unge piger med negative tanker om sig selv som dine - Girltalk (link)

Okay, jeg ved bare ikke det der med min mor fordi hun bliver ved med at sige at vi skal spise sundt, og at hun skal tabe sig osv men jeg synes at hun er tyndere end mig..

Jeg er ikke helt tilfreds med mig selv men det er der jo ikke nogen der er.

Jeg vil gerne tabe mig lidt om hofterne men ellers ikke.. Hvordan gør man det?

Link to comment
Share on other sites

Man kan desværre ikke selv bestemme hvor man taber sig :annoyed: det er noget som kroppen er programmeret til ligesom din hårfarve osv.

Mødre (og forældre i det hele taget) er ikke altid til at blive kloge på hvad de mener! Derfor håber jeg også at du vil benytte dig AKTIVT af KåreS fine link. Med det du har skrevet, vil det være en megagave til dig selv at snakke eller chatte med nogle som ikke på forhånd kender dig og som heller ikke er så gamle.

I øvrigt sejt med gymnastikken og mavemullerne!

Link to comment
Share on other sites

Mine veninder siger at jeg er mega tynd men jeg synes at de er mega tynde.

Piger der er 175 og vejer 55 er som oftest ret tynde, uanset hvad de synes om andre piger eller andre piger synes om dem. Højde og vægt er nogle ret konkrete størrelser, som man ikke så nemt kommer uden om og kan tillade sig at have en subjektiv mening om.

Men hvis du føler dig for tyk, så har du jo et problem, som du er nødt til at arbejde med.

Du kan ikke være for tyk med dine tal. Du kan måske have fordelt den smule fedt du har, så det ikke ser så pænt ud som du havde håbet, men det er der heldigvis råd for.

Spise godt og efter en konkret og velorganiseret plan, samt træne.

Hvis du vil have konkret inspiration til det, så spørg herinde. Der er masser af hjælpsomme folk der gerne giver råd og vejledning.

Jeg tror måske at min mor synes jeg er lidt overvægtig men at hun ikke tør sige det til mig.

Du skal ikke tro. Du skal vide. Plag ikke dig selv med negative idéer og forestillinger, som du ikke har fået konkrete beviser for. Hvis du er i tvivl så spørg din mor direkte om hun synes du er for tyk. Hvis du spørger på det rigtige tidspunkt, gerne lidt uventet, så vil hendes umiddelbare reaktion sandsynligvis afsløre hendes egentlige tanker.

Forældre er nogle velmenende idioter. De vil en det bedste, men ofte er de ikke særligt gode til at håndtere andet end at tjene pengene til at man ikke sulter (er selv far til tre børn, så jeg VED det :wink: ). Hvis det viser sig at hun synes du er for tyk, så husk og VID at hun tager totalt fejl på alle planer. Der er intet tykt over dig. Punktum! Hvis hun synes du er tyk, så er det hendes problem, ikke dit.

Spis så godt du kan efter en god plan og træn fornuftigt og målrettet, så kan du kun blive gladere for din krop og mere sikker på dit værd. Det vil ændre hvordan du ser dig selv, når du bliver stærkere og dygtigere og det vil sandsynligvis også ændre din mors tanker om dig.

Hvordan fjerner man fedt på hoften/siderne?

Du kan ikke punktslanke dig. Du kan kun sænke din fedtprocent generelt og/eller forme muskulaturen.

Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg ved bare ikke det der med min mor fordi hun bliver ved med at sige at vi skal spise sundt, og at hun skal tabe sig osv men jeg synes at hun er tyndere end mig..

Såvidt jeg kan se, taler din mor om at "hun" skal tabe sig. Det betyder jo ikke automatisk at det er dig der skal tabe sig.

Link to comment
Share on other sites

Så nu er det ændret..

Nu skal jeg jo ikke være en brokkerøv, for det ser umiddelbart fint ud, men hvis du gerne vil have en rimelig vurdering af din vægt, dit udseende og måske endda din fedtprocent, så er et større farvebillede med godt lys og mindre tøj et absolut plus. Det siger jeg ikke kun fordi at det ville være rart at se på, men også fordi det er den eneste reelle måde hvorpå at du kan få en fornuftig vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg jo ikke være en brokkerøv, for det ser umiddelbart fint ud, men hvis du gerne vil have en rimelig vurdering af din vægt, dit udseende og måske endda din fedtprocent, så er et større farvebillede med godt lys og mindre tøj et absolut plus. Det siger jeg ikke kun fordi at det ville være rart at se på, men også fordi det er den eneste reelle måde hvorpå at du kan få en fornuftig vurdering.

Æhhhh :clown2: Pigen er 15 år, 175 cm høj og vejer 55 kg og profil billedet viser en slank krop som bestemt hverken er lidt eller meget overvægtig !

Jeg tror bestemt ikke der er behov for den store vurdering af udseende, vægt, mindre tøj eller justering af fedtprocent.. Behøver du rare billeder at se på, så findes der andre sider..

Link to comment
Share on other sites

Æhhhh :clown2: Pigen er 15 år, 175 cm høj og vejer 55 kg og profil billedet viser en slank krop som bestemt hverken er lidt eller meget overvægtig !

Jeg tror bestemt ikke der er behov for den store vurdering af udseende, vægt, mindre tøj eller justering af fedtprocent.. Behøver du rare billeder at se på, så findes der andre sider..

Du har helt ret, hvis jeg vil have rare billeder at kikke på, så findes der andre sider. Derfor virker det heller ikke rationelt at insinuere, at jeg på et offentligt forum, hvor jeg har haft min daglige gang gennem de sidste par år og flere kender min private identitet, angler efter billeder af bare 15-årige piger.

Jeg har svaret redeligt på Gymnasts helt konkrete forespørgsler. 1) Skal jeg tabe mig? 2) Hvordan ser jeg ud på mit profilbillede? Til punkt et svarede jeg at det var hun objektivt set ikke. Hvad angår punkt to står jeg ved min vurdering, at hvis hun ønsker en fair vurdering af sin fysik ud fra sit profilbillede, så skal billedet være bedre. Alle kan se slanke ud i sort tøj, på et sort/hvid billede med hænderne over hovedet. Længere er den altså ikke.

Vis venligst lidt respekt.

Edited by CloudHands
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Nu skal i ikke komme op og skændes!!

Jeg smider ikke mere tøj men jeg vil gerne svare på hvad min fedtprocent er.

Jeg har målt den her på siden og jeg har ikke en måletang så det blev med målebånd og det vil sige at den er målt på at jeg er en kvinde på 18-26 år. Fedtprocent: 26,7.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Nu skal i ikke komme op og skændes!!

Jeg smider ikke mere tøj men jeg vil gerne svare på hvad min fedtprocent er.

Jeg har målt den her på siden og jeg har ikke en måletang så det blev med målebånd og det vil sige at den er målt på at jeg er en kvinde på 18-26 år. Fedtprocent: 26,7.

:smile:

At dømme ud fra dit billede (og det giver altså ikke meget at gå efter), så ligger du nærmere på 20% end på 30%. Tjek evt. denne side ud med visuel vurdering af fedtprocent http://www.leighpeel...and-percentages

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share