Optimering af fedtforbrænding uden tab af muskelmasse


Pythoner
 Share

Recommended Posts

Hej MOL!

Mit problem i øjeblikket er at smide den sidste smule fedt på kroppen og få presset fedtprocenten en anelse ned. Jeg har søgt lidt rund omkring og fundet frem til, at måde man forbrænder fedt på uden tab af muskelmasse mest optimalt er ved højintensitets intervaltræning. Inden denne intervaltræning skal man ligeledes kun have spist en smule protein 10-20 gram, og ellers køre træningen på 'tom tank'. Er dette rigtigt, eller er der tilføjelser/ændringer der ville optimere fedtforbrændingen uden tab af muskelmasse?

Ligeledes et andet spørgsmål. Er det normalt at have en brystmuskel, der er større end den anden? Jeg er højrehåndet og derfor er jeg stærkest i højre arm - men det er min venstre brystmuskel der er størst, og tilsyneladende er det min højre brystmuskel der 'knækker' først i brystøvelser, og dermed den største - venstre - der holder længst.

Mvh :)

Link to comment
Share on other sites

I forhold til fedttab og muskelbevaring, vil jeg mene at styrketræning kombineret med kontrolleret energi indtag og evt øget aerob aktivitet. HIIT er en glimrende form for aerob træning, der samtidigt belaster det anerobe energi system, men hvis du styrketræner og har styr på din kost, så vil selv lav intens aerob træning virke. Kombination af styrketræning og HIIT kan være hård at restituere fra, men kan du restituere fra det set up du har lavet, er det jo fint.

De fleste af os har synlige højre-venstre asymmetrier. I ekstreme fald, er der måske en gammel skade eller andet, der årsager det. Styrketræning vil typisk forbedre det på længere sigt.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share