Igang igen med træning, dårlig ryg.


Hohne
 Share

Recommended Posts

Hey motion-online forumet! Er en dreng på 18 år og 1 månede og har fået grønt lys for at træne igen efter en 2 år lang pause. Var godt kørende da jeg desværre kom ud for et uheld der resulterede i at jeg flækkede en ryghvirvel, (brækkede ryggen, men med alle nerver intakte heldigvis) og siden da har været suspenderet fra træningen. Men nu er det tid til at starte igen og kan tydeligt mærke jeg har brug for at få styrke og masse igen inden jeg går efter six packen. Problemet er bare at jeg være meget forsigtig med at lægge meget vægt på ryggen, specielt til at starte med siden man godt kan sige jeg er lidt skrøbelig efter en 2 års pause. Så long story short; er der nogle øvelser der ville kunne erstatte ting som squat og dødløft, samtidigt med at øge muskelmassen og vægten på en ansvarlig/god måde? :) tak på forhånd, det ville være lækkert med lidt hjælp fra en med viden/erfaring :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, et generelt godt alternativ til squat som jeg selv har gjort brug af er walking lounges med hænderne bag nakken. Tjek evt. en video på youtube. Efterhånden kan man holde håndvægte i hænderne, men det er godt at begynde den.

Dog er det kun et råd, og du bør måske lige få det tjekket, da det lyder som en rimelig seriøs rygskade. Men som udgangspunkt ville jeg vælge lounges af den ene eller anden art, hvis jeg ikke måtte squatte. Men få spurgt nogle mere velbevandrede gutter i dette område, da jeg ikke ved om det kunne fungere for dig :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share