Mande bryster og mavefedt


Wasd9595
 Share

Recommended Posts

Hej !

Jeg er en dreng på næsten 17 år, som vejer lige omkring de 70 kg og ca. 180 cm høj. Så jeg vil ikke beskrive mig som overvægtig. Men det seneste år er jeg begyndt at få mandebryster samt en lille delle lidt under navlen. Jeg har besluttet mig for at der skal gøres noget ved disse ting inden de bliver for store! Det vil sige at jeg ikke har planer om at blive specielt pumpet, men bare gerne vil have fedtet væk :D:D

Men hvad skal jeg gøre?? Er det kur eller styrketræning? Eller måske begge dele? Jeg løber ca 5 km hver anden dag. Hvis det er styrketræning, hvilke øvelser skal jeg så lave? :)

- Jeg takker for hjælpen! :)

PS: Jeg har desværre ingen mulighed for at gå i træningscenter

Edited by Wasd9595
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

En eller anden må meget gerne anlægge svar her.

Der er jo efterhånden tilsvarende svar på alle spørgsmål, som bliver stillet på forumet nu om dage, og det samme gælder google. Spørgsmålet er bare om hvad man skal søge efter, og på forumet fandt jeg ikke frem til noget specielt.

Hvis folk bare bliver ved med at sige "søg i forumet" hvordan skal dette forum så kunne leve videre?

Jeg vil umiddelbart tænke at mavebøjninger kunne være et alternativ, men jeg er langt fra ekspert på området.

Link to comment
Share on other sites

Helt generelt omkring vægt tab og træning:

1:

Ingen kur, sats på kostomlægning og livsstilsændring. En kur er en virkelig dårlig her-og-nu løsning på et livsstilsproblem. Livsstilsændring er den eneste vej frem.

2:

Manboobs, bildæk, store lår kan kun fjernes ved at ændre/sænke sin fedtprocent. Altså hvis man har uønsket fedt skal man ud i et generelt fedt tab, gerne suppleret med styrketræning og kredsløbstræning. En god tommelfinger regel er at du bør cykle/løbe(du skal have pulsen op/svede) 30-60 min hver dag også styrketræner 2+ gange om ugen. De fleste vil kunne opnå den mængde træning ved at cykle/løb frem og tilbage fra arbejde samt gå i træningscenter 2 gange om ugen med fokus på de store løft(squat, dødløft og bænkpres).

Link to comment
Share on other sites

Nu kan jeg kun tale fra egen erfaring, men før i tiden da jeg var overvægtig (96 kg), havde jeg også let tendens til mandebryster og for meget fedt på maven. Da jeg så cuttede ned til 80 kg, var det væk. Så umiddelbart vil mit bud være, at få en lavere fedtprocent. Da du kun vejer 70 kg, skal du endnu længere ned i vægt for at mindske din fedtprocent - og det er måske ikke super fedt.

Da der ikke er oplyst noget om hvordan du spiser i forvejen, er det her svært at rådgive dig. Men taget din vægt i betragtning, ville det være en god ide at komme i gang med noget fysisk og få bygget nogle muskler på kroppen. Du lyder åben overfor styrketræning, men oplyser samtidig at du ikke har mulighed for at træne i et træningscenter? Har du andre muligheder for at styrketræne?

Edited by SimpelMikkel
Link to comment
Share on other sites

styrketræning ... få flere muskler. muskler spiser fedt, fordi de bruger energi hele tiden.

du kan jo gøre det derhjemme, f.eks. google 100 pushups og følg det. har selv rigtigt svært ved at træne hjemme.

du kan også joine en hvilken som helst sport hvor man udvikler styrke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share