Vægttab - kcal?


HamDenLille
 Share

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg har læst på denne hjemmeside i 1 år nu, men har først meldt mig ind nu. KÆMPE FAN ;)

Lidt baggrund.. Jeg er 24 år gammel, har vejet 142 kg og er nede på 98 nu og er 194 høj, MEN kan ikke komme længere ned..

Jeg træner 6 dage om ugen (om morgenen før skole) jeg løber til opvarmning og følger et halvmarathons program, hvorefter jeg styrketræner ca. 25-30 min. Udover det cykler jeg i skole (3 km), men ellers sidder jeg stille i skolen og hjemme..

Jeg vil MEGET gerne ned på 95 kg og har forsøgt i ca. et halvt år nu (fra 98 til 95), og har haft tålmodighed, men den er ved at være sluppet op..

Har fundet et beregner der sagde jeg skulle spise ca. 2800 kcal, men har lidt problemer med at sætte sådan en sammen og det er det jeg gerne vi have hjælp til.. Måske i kender et sted? Eller i har en masse fritid og har et bud? Så vil jeg gerne hjælpe med noget andet, f.eks. mat ? Hehe

Jeg har haft problemer med at overspise til aften, men har fået styr på det..

Jeg ved godt der er mange indlæg, men kan ikke finde så meget jeg ikke ved.. Og er sikker på der er meget jeg ikke ved, endnu :-)

Mvh

Anders

Edited by HamDenLille
Link to comment
Share on other sites

Begge n0rgaards foreslag burde være passende - jeg har selv brugt foodcomp (kan googles) + et hjemmelavet excell-ark, i perioder hvor jeg ville have helt styr på maden.

Reelt er det jo ikke min sag, men med så flot et vægttab (og en ganske rimelig vægt i forhold til din højde), ville jeg anbefale dig at glemme vægten i en periode. Spis sundt (evt. regn kalorier hvis det er noget du virkeligt føler for), træn som du hele tiden har gjort, men drop dit fokus på vægten og brug i stedet spejlet. Mit gæt ville være at du ingen forskel vil kunne se på 3kg.

Jeg ved det kan være svært at omstille sig fra "vægt OCD", men jeg tror du i sidste ende ville blive gladere for dit flotte resultat.

Lige meget hvad du beslutter dig for, så held og lykke herfra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jo tak for begge svar! Lige præcis sådan nogle sider jeg kiggede efter :-)

Kunne godt ske jeg skulle smide den vægt ud :-)

Hej der.

Jeg og en veninde har "lejet" en proff. træner/kostvejleder dér hvor vi træner (kondition)

Vi fik flg. at vide (og overholdt det): Jeg mand: spis MAX 1500 Kcal pr. døgn. Min veninde: spis MAX 1000 kcal pr. døgn.

Jeg tabte 5 kg. på en uge og nu - 2 mdr efter har jeg tabt 7 kg og min veninde har tabt godt 10 kilo på samme tid. Takket være madital.dk og vores træner går vi begge mætte i seng HVER aften :-)

Held og lykke med det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej der.

Jeg og en veninde har "lejet" en proff. træner/kostvejleder dér hvor vi træner (kondition)

Vi fik flg. at vide (og overholdt det): Jeg mand: spis MAX 1500 Kcal pr. døgn. Min veninde: spis MAX 1000 kcal pr. døgn.

Jeg tabte 5 kg. på en uge og nu - 2 mdr efter har jeg tabt 7 kg og min veninde har tabt godt 10 kilo på samme tid. Takket være madital.dk og vores træner går vi begge mætte i seng HVER aften :-)

Held og lykke med det.

Nu kender jeg ikke til jeres præcise individuelle livsstile, vægt, hvor aktive I er osv, men blot at give jer nogle kalorier at gå efter er ikke smart. Og spise 1500 kalorier om dagen?! Og din veninde der spiser 1000 kalorier om dagen?! I smadrer blot jeres metabolisme fuldstændig. Ja, I kommer til at tabe jer hurtigt, men med så få kalorier kommer det også til at tære på musklerne i meget høj grad. Og udover det, så når I starter ud med at spise så få kalorier, hvad gør I så når I vil tabe jer yderligere? For pludselig er der stort set ingen kalorier at skære af. Og det er ikke for at bebrejde dig/jer noget som helst, da I i princippet har gjort det rigtige og henvendt jer til en "ekspert".

Men til HamDenLille så ville absolut ikke gøre det samme, med blot at spise efter et tilfældigt udvalgt tal. Regn i stedet dit ligevægtsindtag ud, træk 500-800 kalorier fra. Kalorierne får du på følgende måde: 40%protein, 40%kulhydrat, 20%fedt og så burde du være godt kørende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share