ENDNU en knæskade...! Eller?


LeCerveau
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er forholdsvis ny til Triathlon, er dog på ingen måde ny til træning.

I forbindelse med cykling, fik jeg på min sidste tur (75 km) ondt på ydersiden af venstre knæ.

Da turen var ved, at være slut, gjorde det mega ondt. Smerten går fra toppen af knæet, og ud på ydersiden, (en lille bue)

Jeg tænkte FUCK, løbeknæ, men det er som om, symptomerne ikke rigtig passer. I det sekund jeg steg af cyklen var smerten væk, og der er kun en smule ubehag tilbage. Jeg kan ikke fremprovokere smerten, ved at løfte, bøje, eller gøre andet ved knæet.

Der er INGEN smerter overhovedet ved svømning, og løb.

Nogen som har et forslag? Måske min cykel eller cykelsko er indstillet forkert? (men så er det vel lidt mærkeligt "skaden" først kommer nu?) har kørt flere ture.

Link to comment
Share on other sites

Cykel og sko er meget oplagte bud. Ubehag ved fejl-indstillinger kan nemt komme snigende. Lad dig ikke lulle hen ad den grund men justér dig ud af det ASAP. Efter xx (=mange) ture hvor ømheden forsvinder med det samme, kan du risikere at det uden noget som helst varsel sidder permanent og så kan du bøvle med knæpause i flere måneder.

Kører du på tricykel og har sadlen langt fremme? At få knæene ud over krankboksen kan godt drille sarte knæ men jeg ved ikke hvor det sætter sig normalt og jeg kan heller ikke komme på tommelfingerregler ved ømhed på siden af knæet.

Har du haft nogen til at køre begved dig som kan se om din knæ arbejder lodret eller kører ind/ud?

Forkert saddelhøjde PLEJER at sætte sig enten foran eller bagpå, så umiddelbart er det ikke oplagt at det er den som er forkert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share