Adventure Race træning + diverse


Sara Dinesen
 Share

Recommended Posts

Det kunne være jeg skulle begynde at holde lidt styr på min træning, so her it goes.

Jeg er ved at træne op igen, til at starte lidt adventure races (AR). Dette foregår med en blandet omgang løb; tempo, interval, o-løb (korte/lange), længere løbeture, terræn osv., mtb, landevej, lidt klatring for at holde overkroppen i form og inliner-træning.

For at holde motivationen til at blive ved med at progrediere eller bare vedligeholde, melder jeg mig til lidt alm. løbekonkurrencer, o-løbs-konkurrencer og duathlon/triathlon-konkurrencer.

Jeg tager ikke nødvendigvis tid på min træning. Jeg går mere efter kroppens signaler for anstrengelse; fx jeg bruger gerne Borgs anstrengelsesskala. For så er jeg sikker på at jeg opnår en superkompensation, i en større eller mindre grad. Hvis jeg tager tid, er det for at sikre at jeg er i gang i et bestemt tidsrum.

D. 8/5:tempotræning, 4,8 km på plant underlag/asfalt. Submaks-niveau

Forslag til kommende træning/events:

D. 10/5: Intervaltræning, i skov/grusstier.

D. 12/5: O-løbstræning lørdag, 5 km i bakket terræn.

D. 13/5: Mini-triathlon, 300 m svøm, 20 km. cykling, 4 km løb. Restitutionsniveau.

Edited by Sara Dinesen
Link to comment
Share on other sites

Klatretræning d. 9/5: Er ved at genoptræne fra en håndoperation d. 15/2. Fokus på teknik og bevægemønstrer.

Træningen d. 10/5 blev ændret en smule, da jeg havde fælles træning med et par fyre.

Jeg havde stykket et o-løb sammen til den ene, så han kunne have lidt sjov med at genopfriske orienteringsevnen fra cirkus-mili.

Niveauet var let, så der forekom ikke længerevarende finorientering.

11,92 km i alt på 01:22. En ganske fin tid med et super godt tempo. Rundede min max. ydeevne de sidste 300 m.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share