Vægttab og motion


WorkOut!
 Share

Recommended Posts

Hej!

Så er tiden kommet for mit vedkommende. Nu skal der smides nogle kilo! Jeg er 160 høj og vejer 79kg, hvilket jo klart er alt for meget! Jeg satser på, at jeg med tiden kommer ned på 55kg igen, men der er jo lang vej endnu. I første omgang satser jeg på, at smide 10 kg på 10 uger.

Jeg forventer at indtage ca. 1200 kcal pr. dag og jeg forventer at dyrke decideret motion 3-4 gange ugentligt.

Jeg har en forventning om, at løbe 3 gange i ugen og tage en tur på mountainbiken 1 gang i ugen, nu hvor sommeren banker på inden længe, bliver det hovedsagligt udendørs motion, også fitnesscenter til efteråret.

Hvordan griber jeg det bedst an med løbetræningen? Vil det være bedst at starte ud på blødt, men ujævnt underlag? Skovområde f.eks.? Eller hårdt underlag som asfalt?

Eller en variation?

Hvordan undgår jeg bedst at få skader? Jeg har jo en del ekstra vægt, så jeg skal formentlig starte stille og roligt ud.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

for mit løb har det holdt mig fra skader at løbe med stigning eller som du nævner terræn/blødt underlag. Alt for mange "løber" ind i skader med kombinationen af for lidt løbeerfaring og for mange asfalt km. En god lang travetur er fint en gang eller to om ugen istedet for løb de første mdr. hvis du starter fra nul. Efter hånden som benene bliver optrænet og vægten daler, vil du gradvist løbe flere km pr. uge. Så er det ellers bare om at lytte til kroppen og læse her på MOL, der er virkelig meget brugbar læsestof. God løbe tur.

Hilsen Muni (mtb på et hjul)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share