fedttab og frygt for hængehud


fyr82
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har i mange år (mindst 6) spist meget usundt og altid lige fået et stykke (hvis ikke en HEL) kage stort set hver dag, plus 3-5 gåture op til McDonalds om ugen hvor jeg liige skulle ha en chili cheese top og noget cheeseburger-halløj.

Jeg er 30 år nu, er 180cm høj og med str 40 bukser, t-shirt og undertøj på, vejer jeg 106kg.

Min daglige motion er et par gåture da min cykel blev stjålet for ca et halvt år siden, lige før vinteren.

Det har altid været min plan at ville ha en ordenlig krop igen, som jeg havde da jeg gik på efterskole. Det er 13år siden.

Men mit mål står fast: Jeg vil have en ordenlig krop, se ordenlig ud, have en ordenlig god kondition og- hvis heldet giver det, blive en tøserne kigger lidt efter ;-) heh just kidding, er ligeglad med tøserne, bare jeg får den krop jeg gerne selv vil ha, for min egen skyld.

Så tænkte jeg, hvis jeg lavede en test-uge, hvor jeg skar drastisk ned på kulhydraterne og kun drak vand som væske, hvordan vil min krop reagere på det i bare en uge ?!.

Jeg tog udfordringen, droppede ALT junk og spiste stort set kun grøntsager og et par frugt om dagen. Jeg snød lidt, jeg drak en Nutrilett smoothie (dem der med 12 vitaminer og 11 mineraler i) næsten hver dag (max 1 om dagen), da jeg tænkte det nok var en super tilføjelse.

Men resultatet blev, at jeg efter to dage fik kontant ballance i kroppen, hvilket jeg altid havde svært ved med junkfood hver dag.

Den kontinuerlige skidetrangsfølelse forsvandt og jeg havde det godt.

Jeg lavede ingen motion whatsoever i denne uge, kun gåture hver dag for at få "gang" i kroppen, ved en lille smule bevægelse.

Jeg vejede mig på den samme vægt hver dag med tilsvarende tøj, og jeg ku se at for hver dag der gik, tabte jeg mig 500gr og kom op på et 3,5 kg samlet tab i denne uge.

Konklusionen må være at jeg kan godt tabe mig. Jeg spiser lidt junk nu igen, da det kun var en test for mig, jeg satte et mål på 1 uge og fuldførte det.

Og nu tænker jeg.. Når nu jeg rigtig vil tage fat, og komme igang med mit store mål, nemlig at få min 33% fedtprocent ned på ca 15, gerne lavere, ska ha en ordenlig krop- og kombinere denne uges kost-strategi med træning for at bevære de muskler jeg nu engang har.

Hvordan undgår jeg HÆNGEHUD ??

Når jeg står op, kan man se at bæltet har lavet en "kant" på mit mavefedt som er der selvom jeg står uden tøj. Og jeg føler at mine arme er en lille smule hængeblævret i bunden når jeg rækker armene ud.

Når jeg sidder ned, ja så "ligger" min mave stort set på mit skød, altså den buler ned som en kæmpe badebold, værre end et bildæk hvis man skal sige det sådan. Mine bryster hænger faktisk også når jeg sidder.

Når jeg nu engang går igang med projektet om den gode krop, hvordan undgår jeg bedst muligt at få hængehud ?. Jeg håber det er muligt (selvfølgelig).

Forresten. Mit primære mål hedder midt august her om et kvart års tid. Jeg vil smide så meget fedt som muligt, og stadig undgå hængehud.

Er hængehud noget min krop automatisk får strammet op, hvor det bare er tiden som bestemmer ?.. skal jeg spise noget bestemt for at hjælpe huden ?, gøre noget bestemt ?, bruge vibratorer ? kan tiden stramme huden op, selvom jeg smider fedtet hurtigt ?. Vil træning stramme huden op hurtigere ?.

Nå, tid til endegørelse på min roman ;D

Hvordan undgår jeg / Hvad gør jeg - mod hængehud ?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg selv har været omkring de samme kilo, er samme højde ca. og har smidt dem i en højere alder end din, vil jeg vurdere at du indtil videre bare skal få smidt de kilo og antage du ikke har noget problem med det du spør' om! Men hvis din livvidde er seriøst meget over 112 cm, kan det da godt være at du har meget lidt muskelmasse oveni og at sammenligningen med mit vægttab ikke kan bruges...

Skrevet af én der nu vejer tyve kilo mindre end, da det var værst...

Link to comment
Share on other sites

Dengang jeg startede med at gøre noget seriøst med mit vægttab var jeg rimelig tung. Det billede jeg har hvor jeg er størst vejer jeg 137 kg, det er dog 3 år siden nu, og jeg begynder at nærme mig de 90 kg.

Meget simplificeret kan det sættes op sådan her.

1. Spis 2000 kalorier om dagen

Prøv at tælle dem i lidt tid, du kan sagtens tage på mcd og spise chili cheese tops (ca. 260 kcal pr. pose såvidt jeg husker) men så bruger du dine kalorier hurtigere. Når man har brugt de første 1840 kcal på en stor big tasty bacon menu med 2 poser chili cheese tops så er der ikke meget tilbage til resten af dagen. I takt med at du opdager hvad maden indeholder i energisammensætning så kommer der mere på som vigtigt, men at styre mængden er skridt nummer et. Det handler bare om ikke at gå over det. Men tja, må da tilstå at tanken om at 2 bakker cart'e'dor vanilje er ca. 2000 kalorier nogen gange virker meget lokkende.

2. Dyrk 3500 kalorier motion hver uge. Om det er en 80 km. cykeltur i solen eller 30 min. løb 4 gange om ugen er ligegyldigt, bare bevæg dig og brug et pulsur til at føre regnskab. Det er ikke altid præcist, men det giver en god indikation om du er på rette vej.

3. Falder man i så sig fuck det og kom tilbage på hesten dagen efter.

4. Søg information. Hvis du ved mere om hvordan kroppen bruger enrgien du indtager og hvilken effekt det har på den hvad du smider i den. Jo bedre kan du se muligheder og ulemper. Wikipedia og dette forum er din ven i denne henseende.

Jeg er begyndt at tænke meget på om min mave folder sig helt sammen når jeg kommer længere ned i vægt, da den er begyndt at hænge lidt. Men personlig vælger jeg at komme ned på mit mål (79 kg) og så tage den derfra. et problem ad gangen.

Jeg har været lang tid om mit vægtab og det kan gøres langt hurtigere, jeg falder nogen gange i og andre gange dropper jeg det i nogen måneder hvis der er andet vigtigt. Dog har jeg fundet noget som virker super godt for mig, men det handler om at finde sin egen vej.

De 4 ting jeg nævnte ment som et udgangspunkt. Med tiden, hvis man vælger at tælle sig slank, vil du lære mere og selv kunne rette ind.

Min metode er kalorietælning og P90/P90X (træningsprogram beskrevet på siden her). Til at starte med kunne jeg ikke P90X så jeg tog 150 dage med P90 (mindre version) og er begyndt på P90X nu, hvor jeg ser mærkeligt men dejligt fremskridt. Kunne ikke lave en ordentlig armbøjning i november, nu laver jeg 15-20 i streg. Venter bare på det samme sker med Pullups, men det er fandme hårdt. :)

Link to comment
Share on other sites

Det bedste tidspunkt at plante et egetræ på er for ti år siden eller i dag.

Hvorfor bliver du ved med at finde på undskyldninger for at udskyde det?

Hver eneste dag du propper dig med junk øger du din risiko for alverdens sygdomme

Hvis du kan holde en uge, kan du også holde de par måneder der skal til for at ændre dine vaner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg godt at jeg bare skal igang.

Men grunden til jeg "venter" er at jeg frygter jeg kan få hængehud hvis ikke jeg gør noget bestemt samtidig med projektet.

Jeg ville lige vente et par uger, og høre JER (motion-online) om jeres erfaringer med hængehud og hvad man kan gøre mod det.

Misforstå mig ikke. jeg VED skam jeg bare skal igang, men hvis jeg får hængehud ved ikke at gøre det "rigtigt" fra starten, så vil jeg hellere vente til jeg bliver klogere på emnet.

Jeg spørger igen. :

Er der nogen herfra som har erfaringer med hængehud ?. Kan jeg slippe godt af sted hvis bare jeg træner nok ?.

Den dér med at tage en ting som det kommer.. well.. hvis det kommer, og det er for sent fordi jeg "gjorde" det forkert- ville jo være spild af tid.. jeg vil hellere være fed end at have hængehud resten af livet.

Alle bud tages seriøst :happy:

Link to comment
Share on other sites

Det bedste du kan gøre for din hud, er at spise sundt og varieret, og drikke vand nok. Der findes ingen mirakelkur til at undgå evt. hængehud, hvilket jeg i øvrigt ikke tror du får.

Jeg har selv tabt mig 22 kg - fra 80 til 58 kg til mine 164 cm. Min hud hænger ikke, men jeg kan da godt mærke at den er lidt løs på maven, og brysterne hænger lidt - er hunkøn :blush: . Men jeg vil viser absolut hellere min krop frem nu, end dag jeg var tykkere, og min hud var mere stram.

Jeg var så 46 år da jeg startede mit vægttab, og jo yngre man er, jo mere smidig er huden og jo bedre kan huden trække sig sammen. Så jo før du kommer i gang, jo bedre. Du har ingen undskyldning. De første 20-30 kg vil kun forbedre dit udseende.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share