Tage på i vægt! Hjælp!


LukasMendez
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er en dreng på 14 år, som er træt af sin krop..

Mange overvægtige kender det nok.

Nu er det bare det at jeg ikke er overvægtig..

Jeg er undervægtig og jeg kan overhoved ikke tage på. Jeg har forsøgt i årevis... Jeg har spist, spist, og ÆDT som bare pokker! Hvilket ikke har hjulpet, overhoved.. Derefter begyndte jeg at træne, og det var virkelig hårdt.

I starten var det 20 mavebøjninger pr. dag, derefter gik det over til snart 100 armbøjninger, og mavebøjninger.

Det gjorde jeg virkelig i en lang periode, men det nyttede ingenting.

Intet var at se på mig. :crybaby:

Og nu ved jeg seriøst bare ikke hvad jeg skal gøre?

Nogle siger at det kommer med tiden, men min far er selv i forvejen ekstremt tynd, og har tynde ben ligesom mig, og jeg vil virkelig ikke være ligesom ham.

Så mit spørgsmål er - HVAD SKAL JEG GØRE?

Har hørt lidt om noget Weight Gainer, men skal lige være sikker om det er værd at købe, før jeg gør det?

PS: Det skal lige siges jeg er 1.67 og vejer 46, dvs BMI = 16.49 :( Det er sgu ikke godt :(

Edited by LukasMendez
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Teorien og praksis er simpel. du kan GODT tage på i vægt, det handler udelukkende om hvad du spiser!

Det kræver lidt mere af dig, end at du æder 2 kartofler mere til aften, især hvis du vil holde din vægtforøgelse under kontrol.

Det ville være praktisk med lidt baggrundsviden, det kan du eventuelt tilføje senere, hvis du ikke føler at vægten rokker sig det mindste.

Du skal indtage flere calorier end du forbrænder, de overskydende calorier vil resultere i en øget vægt.

Du spiser sikkert 3 måltider om dagen, som alle andre..

prøv det her:

Havregryn om morgenen, eventuelt støttet af en weightgainer.

En/to skiver rugbrød, eventuelt med et stykke frugt omkring 10.00.

Frokost omkring 12, spis hvad du vil, men tænk nu på at det er byggesten til en stor og stærk krop, men det vigtigste er sådan set bare at det indeholder nogle calorier.

kl 15.30-16 Et par stykker frugt, eventuelt yougurt/brød hvis du er sulten.

aftensmad når og hvad mor nu serverer for dig. foreslå mørkt brød- lyst brød er ikke din ven.

slut dagen af med en weightgainer hvis du har plads til det i maven.

Det er ikke en vidunderkostplan, men hvis du gør som skrevet, så skal de kg nok komme på, 3-4kg om måneden, men det er op til dig!

det vigtige er, at du ikke render rundt og er sulten overhovedet.. og hvis du træner, så få noget mad smidt ombord, SENEST 2 timer efter du har trænet.

held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens supplere med en weight gainer. Dog er det vigtigt at huske, at weight gaineren IKKE skal erstatte de måltider du allerede spiser. Spis som normalt og så fyr 3 kæmpe weight gainer shakes ned om dagen. Som Mick-T også skriver, så handler det udelukkende kun om hvor mange kalorier du indtager og hvor mange du forbrænder. At du "spiser meget og der ikke sker noget" er en særdeles subjektiv vurdering. Du synes måske selv, at du spiser meget, men andre synes måske at du spiser meget lidt.

Så prøv at spis som normalt og så forsøg dig med weight gainer hvis du har lyst til det. Bland det evt op med sødmælk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share