Hvordan får jeg mindre muskler?


Peskjo
 Share

Recommended Posts

Hej Forum.

Jeg døjede med en skade i benet over en længere periode, der hindrede mig i at løbe. I den periode gik jeg så over til styrketræning i stedet. Det tog ''overhånd'' og min overkrop blevet for stor, i hvert til fald i mine egne øjne. Jeg vil gerne være mere atletisk bygget, og knap så meget ''pumper''.

Mit spørgsmål er så: hvordan kan jeg bedst smide muskel vægt/størrelse, uden at ofre min udholdenhed, kondi og min core- og ben styrke?

Mange gentagelser? har jeg gjort i snart et måned nu, og der er endnu ikke kommet nogle synlig- eller vægt forskel.

Ville meget gerne smide omkring 2-3 kg muskler på overkroppen, for at få en mere ''løbe klar'' krop.

Link to comment
Share on other sites

Løb mere! - Spis Mindre (Skru gerne ned for prots og fedt, selvom de stadig er essentielle)!

+ lidt krydrer med noget coreplank (evt. Rygbro, sidebro og hyperextensions), og armbøjninger i ny og næ.

Og hvis du ønsker flere øvelser med minimal belastning (=Mindre muskelvækst) som vedligeholder din core styrke så kunne det være; Birddogs, Dead bugs eller lign. calisthenics/kropvægtsøvelser!

Til ben kan du lave Split Squats, Lunges og Air Squats - Ellers skulle løbet gerne holde det vedlige!

Håber det hjalp - Men det er også lige værd at notere at ens udseende er et resultat af sin/sine aktiviteter, så hvis løb er i fokus... så kom ud at løb, så kommer udseendet af sig selv!

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

Tusinde tak for dine svar, de er begge virkelig bruglige :)

Men Risikere jeg ikke at miste udholdenhed og ikke mindst kondi ved at spise mindre. (kommer selvfølgelig andet på hvor meget mindre) Men da jeg gik efter six pack, kørte jeg kur over 3 uger hvor jeg spiste omkring 500-700 Kcal for lidt om dagen. Det afkræftede mig ihvertfald virkelig meget og jeg måtte nærmeste bygge min kondi op fra ny.

Og troede ''nærmest ikke'' at man kunne få for meget Protein. Hjælper det da med at holde musklerne vedlige eller sådan noget i den kaliper? :4whistling: (så dermed ikke optimalt når jeg vil smide muskelmasse)

Link to comment
Share on other sites

Selvom at det som sådan er emnet uvedkommende, så kan man sagtens få for meget protein, der er en lidelse der kaldes "Rabbit Starvation" hvor man spiser mere protein end kroppen kan nedbryde, det kommer oftes også sammen med andre symptomer som vitamin- & mineral mangel. - Der er selvfølgelig kun meget få eksempler på dette, og det sker oftes i eks. 'overlevelses'-situationer hvor man er tvunget til kun at spise magert køb, som kanin og generelt alle slags fugle. Jeg erindrer at have hørt at ca. 300g protein om dagen (Men det skal du ikke holde mig op på!) er grænsen, ellers begynder nyrere at sige fra. Selvfølge vill man i langt tid være i stand til at slippe af med det overskydende gennem urinen.! Men igen, det er ikke en frygt man skal have - det er bare vigtigt at huske at alle energikilder(Med undtagelse af alkohol !) er vigtige.

Og du skal selvfølge stadig intage protein, blot minimere indtaget - og hvis du er bange for at miste kondi, så bare rolig, vægttabet vil gøre op for det, så du kan altid bygge det op igen!

En god idé er at indtage den største mængde protein, efter et træningspas, for at restituere bedre ogminimere sulten som efterfølger træningen.

En tommelfinger regel i løb er 1kg dødvægt = 3% dårligere resultat, så i dit tilfælde taler vi altså 6 - 9% forbedring, hvilket du umuligt kan miste i kondi. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share