Mærke i lårmuskel


Mbb
 Share

Recommended Posts

Jeg har for nogle uger siden intensiveret min træning. Dvs at jeg dagligt træner en halv til en hel time, en blanding mellem løb, crossfit trainer, styrketræning og spinning.

Jeg har for nyligt lagt mærke til at jeg på begge lår har et mærke ind. Det er godt 30cm ned fra hoften, altså ikke midt på lårne. Det er ikke ekstremt, men nok til at man kan se det når jeg står op og mærke det når jeg kører hånden over.

Jeg har en tendens til at læne mig op af vasken på badeværelset og har lige nu lagt mærke til at netop hvor jeg rammer håndvasken på lårne, er hvor jeg har mærker ind.

Er det muligt at et sådan vedvarende tryk dagligt kan efterlade et mærke ind i musklen? Og i så fald går det væk hvis jeg aktivt stopper at læne mig op af håndvasken dagligt?

Jeg håber der er en som kan besvare dette lidt alternative spørgsmål.

Mange tak.

Mvh Mbb

Link to comment
Share on other sites

Er det en vandret bule du har? Er den lodret er det nok bare opdelingen i muskulaturen du kan se.

Men fra vasken må det vel være vandret - den burde ikke kunne lave vedvarende mærker.

Det lyder underligt; kan du ikke tage et billede og smide op?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

@Juan Pelota:

Nej, det er ikke straekmaerker - det er et maerke/bule ind i musklen.

@Gregers TF:

Ja, det er en vandret bule ind i muslkel. Jeg har kigget naermere paa muskelfaestninger og der burde (hvis jeg er bygget korrekt) ikke vaere opdeling af muskulaturen der.

Ja, det er maerekligt - har altid traenet flere gange i ugen og har aldrig foer lagt maerke til det. Rent logisk mener jeg heller ikke at vasken kan vaere aarsag, men det undre mig utroligt meget at maerket ind i laarene stemmer fuldstaendigt med hojden paa vasken jeg laener mig op ad, samt at bulerne er identiske paa begge laar..

Her er foto, maaske det kan hjaelpe paa nogle ideer til hvad der er aarsag. Det blev lidt overeksponeret lysmaessigt, men 'bulerne ind' kan ses paa begge laar.

Har vaeret uden adgang til net, derfor det sene svar. Mange tak for interessen:)

Mvh

Mbb

post-55557-0-60917200-1339649124_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Synes dog at hakket sidder længere oppe, end der hvor du nævner. Og så er det kun på det ene lår, hvilket er ret mærkeligt. Hakket sidder nogenlunde samme sted som på billedet, Mbb har lagt op. Ja gammel tråd, som kom frem da jeg googlede problemet. :o)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share