Tage på


Kindon
 Share

Recommended Posts

Hej jeg er en pige på 13 år der er 158 høj og vejer 39.

Jeg har anoreksi og er i behandling og ved og tage på...

Har det fint med det, MEN JEG KAN BARE IKKE TAGE PÅ!! i de sidste 6 uger har den stået stille og de vil have man tager 0,5-1kilo på om ugen. Men jeg vil tage på sundt jeg har nemlig ALTID HADET SLIK OG KAGE..

Kan i være søde og hjælpe mig for ellers vil de inlægge mig og sende mad igennem en slange op fra min næse.

Før anoreksi 48 kilo, før behandling 35 kilo, nu 39 kilo, slut vægt 47.. Hjælp

Kh idioten

Link to comment
Share on other sites

Hej KåreS

De ''kloge'' har opgivet mig helt de bliver bare ved med og proppe mig op med smør...

Jeg ligger stille 24 7. er på hjemme skole pga. det her så ligger i min seng døgnet rundt. Får omkring 50gram smør om dagen, plus almindelig mad. Sådan har det været i 6 uger nu uden der er sket noget OVERHOVED!

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke noget magisk over det. Mængden af kcal du spiser har direkte sammenhæng med din kropsvægt hvilket du som annoretiker ved alt om. Hvis du virkelig vil tage mere på, skal du spise mere mad - så simpelt er det. Og jeg kan garantere dig at med en kropsvægt på 39 kg spiser du stort set intet! Det er lige før at 2 grovboller med ost er nok.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kindon

Jeg synes ikke du skal spise usundt. Det vil du ikke have det godt psykisk med og det er din psyke der bestemmer..

Jeg har selv haft anorexi for mange år siden og ved om nogen hvor svært det er... Jesper T har ret i at du skal spise noget mere. Det kan være svært, det ved jeg godt. Min diæt indeholdt bl.a. 3 proteindrikke om dagen. Det mærkes ikke som mad, så hvis du ikke allerede får det, skulle du prøve det. Det kan måske hjælpe dig med at få kalorier nok. Jeg vil ønske dig held og lykke og håber du snart bliver rask.

Link to comment
Share on other sites

Hej Anette

Tak for dit svar!

Hvad kan sådan en Shake bestå af altså smag er meget kræsen ??:)

Og jov jeg indtager faktis 1600 kcal om dagen men vil stoppe med og tælle for så kan jeg jo ikke se hvor meget jeg ekstra får

JEG ER JO SMART ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej Anette

Tak for dit svar!

Hvad kan sådan en Shake bestå af altså smag er meget kræsen ??:)

Og jov jeg indtager faktis 1600 kcal om dagen men vil stoppe med og tælle for så kan jeg jo ikke se hvor meget jeg ekstra får

JEG ER JO SMART ;D

Hej Kindon

Du kan enten købe færdige proteindrikke. De har forskellig smag. Bl.a. vanilie eller chokosmag. Men du kan også lave en shake selv med mælk, youghurt, rismælk eller sojamælk og tilføje protein og en smag du kan lide. F.eks. banan, forskellige bær eller cacao. Dengang jeg fik proteindrikke var det af sygehuset og når jeg skulle hjem på weekend foreslog de at jeg lavede en god gammeldags koldskål med æg, så det er også en mulighed :-)

Håber du er godt på vej til at blive rask.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share