Sign in to follow this  
Followers 0
Håndboldspilleren111

Holde min hastighed

36 posts in this topic

Hej

Jeg er begyndt og træne min krop for noget tid siden. Jeg kender andre som har trænet så deres de er blevet langsomme fordi det er blevet så "pumpet" i deres overkrop.

Det er jeg så blevet bange for at det skal ske for mig. Jeg træner ryg, mave, arme og squat. Jeg løber så også hver søndag og cykler i skole hver dag.

Hvordan kan jeg sikre mig at jeg ikke bliver langsom da jeg også gerne vil kunne spille en hel håndboldkamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Løb, løb og atter løb, hvis du vil beholde din hurtighed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vil du sikre dig at du ikke bliver langsom, eller sikre dig at du kan spille en hel håndboldkamp? Det er to forskellige ting, som trænes på to forskellige måder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hurtighed = interval løb

Udholdendenhed = længere løbe ture

kombineret med styrketræning!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg bliver også hurtigere af interval løb?

Jeg har ikke den store lyst til at løbe interval på lange ture. Er der ikke andre måde som man kan blive hurtigere på?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Hvad spiller du i håndbold, angreb eller forsvar ? Det er ikke ligegyldigt, da det vil være afgørende for hvilken styrketræningsform du skal gå efter (der findes rigtig mange, så forstår du er forvirret)

Lad høre, så skal jeg vende tilbage til dig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervallet længde, intensitet og pauserne styrer hvorvidt man bliver hurtigere, langsommere eller mere udholden.

10 * 15m maks spurt med 2 min pause = hurtighed

5 * 3 min løb, ved 3 km tempo (hastigheden man løber 3 km med i gennemsnit) med 3 min pause = udholdenhed i en fodbold kontekst (at man kan holde den samme intensitet ved gentag høj intensivt arbejde).

Lange turer = ikke specifikt nok, og man risikere at blive langsommere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intervallet længde, intensitet og pauserne styrer hvorvidt man bliver hurtigere, langsommere eller mere udholden.

10 * 15m maks spurt med 2 min pause = hurtighed

5 * 3 min løb, ved 3 km tempo (hastigheden man løber 3 km med i gennemsnit) med 3 min pause = udholdenhed i en fodbold kontekst (at man kan holde den samme intensitet ved gentag høj intensivt arbejde).

Lange turer = ikke specifikt nok, og man risikere at blive langsommere.

Når jeg sådan lige læser det igennem flere gane så forstår jeg det!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er svært at sige noget om uden at kende til resten at dit program. Har du mulighed for at smide hele molevitten inklusive ALT op herinde i tråden?

Det ville give mulighed for at give dig meget bedre råd. Det kunne også være du skulle starte en log og følge din egen progression, det kan være et godt værkstøj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super.

Hvordan vil du nå frem til dit mål, hvis du ikke ved hvad målet er og hvilken vej du skal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0