kalorieindtag og Peanut butter


stineo
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Jeg er en pige på 18 år. Jeg er 162 og vejer ca. 44-45 kg, hvilket vil sige at jeg er i gang med at tage på, efter at have tabt mig en del kilo.

Jeg styrketræner ca. 3 gange om ugen, samt går til spinning 2 gange, og så går jeg også indimellem en tur med hunden (-:

Indtager lige pt. omkring 2500-2600 kalorier om dagen, vil i mene det er passende? - For ønsker jo ikke at tage en hel masse fedt på, men gerne nogle muskler.

Og så har jeg fået øjnene op for det kære peanut butter, som jeg ikke havde smagt før, indtil for ca. 2 uger siden, og det er jo genialt! - Og eftersom det indeholder en del kalorier, samtidig med en masse sundt fedt og protein, har jeg valgt at inkludere det i min kost. - Men hvor meget er det rimeligt at spise pr. dag? - Hvis det da er okay at spise det hver dag?

Det skal lige siges at jeg drikker weight gainer efter hver gang jeg har trænet, samt ca. en time inden jeg går i seng om aftenen.

Og vil også gerne lige påpege at jeg ikke Bulker/cutter, men blot ønsker at tage på i vægt ved at være i kalorieoverskud i en periode, og derefter bibeholde vægten.

Håber i kan hjælpe, Tak.

Link to comment
Share on other sites

Og så har jeg fået øjnene op for det kære peanut butter, som jeg ikke havde smagt før, indtil for ca. 2 uger siden, og det er jo genialt! - Og eftersom det indeholder en del kalorier, samtidig med en masse sundt fedt og protein, har jeg valgt at inkludere det i min kost. - Men hvor meget er det rimeligt at spise pr. dag? - Hvis det da er okay at spise det hver dag?

Så længe du inkludere peanut butter kalorierne i dit daglige max kalorie indtag, er der intet problem. Men prøv at holde det til 1-2 mader om dagen, det er en kalorie tung spise. En peanut butter mad lige efter styrketræning er en god ide.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak, det vil jeg prøve (-:

- Hvor mange gram er der ca. i en spiseske peanut butter?

Det kan en køkkenvægt svare på ;)

Men en god tommelfingerregel er at en spiseske vand vejer 15 gr og mad vejer altid lige deromkring (undtagen skumfiduser og flødeboller). Peanutbutter kan vist ikke flyde, så det ligger omkring 16-20 gr. per spiseskefuld.

Prøv peanutbuttersuppe. Smager fantastisk. Og kig ordentligt på etiketten på din peanutbutter. Mange (de gode) typer er nærmest bare blendede peanuts med en smule salt. Men andre indeholder alt muligt skrammel.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share