Konditionstræning ved brug af overkroppen


nicovegas
 Share

Recommended Posts

Hej brugere af motion-online

Jeg har er "stort problem som jeg håber i kan hjælpe mig lidt med. For 5 år siden kom jeg til skade med mit venstre knæ og det volder desværre stadig store problemer. Jeg har altid været vant til at dyrke meget konditionstræning, hvor jeg primær træner udholdenhed. Det er desværre næsten ikke muligt i dag. Selv boksning, cykling svømning giver problemer, pga. irritation i knæet. Jeg vil derfor høre jer om i har nogle gode ideer til hvordan jeg kan træne udholdenhed, uden at belaste knæet?. Jeg vil gerne svede og ikke kun via styrketræning. Det eneste jeg snart kan finde på er styrketræning, hvor jeg tager "mange" gentagelser. Eller en af de maskiner hvor man cykler med armene. De findes bare ikke mange steder.

Jeg er i øjeblikket i gang med et væddemål med et par gutter, hvor vi skal se hvem der kan tabe sig mest inden 1. august. Kosten kører derudad, men mangler at svede via noget kondition/udholdenheds træning. Giver det mening?

Håber i kan hjælpe med nogle gode forslag?

På forhånd tak

Michael

Link to comment
Share on other sites

Prøv med kajak, det belaster ikke benene og er super træning. Havkajak er mest for motionister og hvis man vil have en naturoplevelse, samtidig er det super nemt at gå til og fin træning. Tur/kaj er mere konkurrenceorienteret, det er dog svære at ro (balance og teknik) og det kan være svært at komme ind i en klub (ventelister mm.), men når man først er medlem er der også adgang til styrketræning og kajakergometer mm.

Edited by Triathleten
Link to comment
Share on other sites

Du kan lave en masse armstrækkere og kropshævninger. Så får du også lidt styrke med, og det er godt at supplere med, hvis man vil tabe sig. Det giver ikke mening at prøve at svede sig til et vægttab, men det mente du sikkert heller ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share