Forbrænde fedt hjælp


Peter Larsen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har tænkt mig at købe en motionscykel, så jeg kan tabe fedt på kroppen. Men bliver mine ben muskler ikke størreer og hårdere? Det har jeg ikke lyst til, jeg vil gerne blive tyndere.

Og jeg er en faxe kondi og drikker måske 3 dåser om dagen i gennemsnittet, så ja jeg tager mange kalorer ind -.- Er der mon en anden drik der smager godt men med lidt kalorier? For light sodavand smager desværre ikke godt :( MySmoothie skulle være 100%, men hvor mange kalorier har de?

Og hvis I kender til et sted med en motionscykel der er virkelig let og kan tæle kalorier jeg har brændt, så send endelig et link :)

Link to comment
Share on other sites

Muskler er vist mest hårde når de spænder..men meget små muskler med et lille lag fedt uden på vil sikkert give det look du leder efter. I den sammenhæng er kosten ret afgørende stort kalorie underskud, så du både mister fedt og muskel masse(det ikke det sundeste i verden, så evt.start med bare at tabe overvejende fedt, dvs et moderat underskud, og se om det ikke giver det look du leder efter).

i forhold til sodavandene er det sikkert muligt at strikke en kostplan sammen hvor der er råd til det, særligt hvis du får cyklet en masse. Evt. læs mere af dette website der er en del fornuftigt om kost.

I forhold til at tælle kalorier er det muligt men de fleste beregnere på cykler er ikke særligt præcise, men kan bruges som rette snor. EVT. hvis du vil have en ok vurdering af antal brændte kalorier så få lavet en ordentlig VO2max test. En liter luft koster ca. 4,6(eller er det 5) kcal at forbrænde, så kan du have et puls ur på der fortæller dig hvor meget dit hjerte slår og derfra estimere hvor meget ilt du har brugt, også lave et fornuftugt gæt på hvor mange kalorier du har forbrændt.

Go fornøjelse med projektet

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg tror seriøst ikke du skal være nervøs for at få store lår af at køre lidt på motionscykel. Hvis cykelryttere har store lår, skyldes det nok snarere at de træner omkring 30-35.000 km om året.

Selv cykler jeg 100-200 km om ugen, og mine lår er blevet muskuløse og trimmede. De ser i al beskedenhed ret godt ud. Det siger konen også.

Men køb en cykel i stedet, det er meget sjovere at cykle i udendørs.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om min pointe gik hen over hovedet på folk, men jeg mener altså ikke at cykelryttere har store lår... Derfor: Hvis man er bange for at få for store lår af at cykle, så skal man kigge på dem der cykler mest og tjekke om de har store lår. Det har de ikke.

Så mon ikke at lidt motionscykleri kan foregå uden at svulme op? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Yes vi er helt med Cloud.

Til Peter vil jeg bare sige at jeg har tænkt nogen lunde de samme tanker. For jeg var også ret nervøs for at jeg ville få alt for store ben og især lår, hvis jeg begyndte at cykle meget. Dog har jeg oplevet at det er værst på en spinningcykel og ikke nær så galt på en klassisk motionscykel.

Så mit bedste råd vil være at anskaffe en motions. eller kondicykel, what ever :), og på den måde undgå alt for store lår. (Kommer naturligvis an på hvor meget man bruger den :) )

Jeg har selv en cykel fra Abilica, som jeg har været super glad for.

(http://www.abilicaonline.dk/kategori/motionscykler/)

Håber du kan bruge det til noget. Ellers held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Generelt får man ikke store lår af at cykle men hvis man er heldig og er disponeret for det, så kan man altså godt få kød på stængerne af cykeltræning. Formodentlig især hvis man kører korte intervaller, bakke - og spurt-træning.

Martin - hvad skulle forskellen være på evt. muskelvækst i benene på en motionscykel og en spinningcykel? Og hvorfor?

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jo man får så kæmpe store lår af at cykeltræne

dauphine-2011-stage-3-bradley-wiggins-graham-watson.jpg?w=630

Drop Faxe K'erne med det samme hvis du vil have resultater relativt hurtigt. Du skal træne en hel del hvis du skal forbrænde 3 af dem om dagen. Vand er fremragende til at drikke. 0 kcal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share