Alkohol


kasper212@forum.dk
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen

Jeg har et spørgsmål ang alkohol.

Hvor meget bliver man sat tilbage pr genstand sådan formmæssigt???

Ved godt det er et meget bredt og individuelt spørgsmål, men vil man evt. kunne drikke 1 øl uden det påvirker konditionen???

Spørgsmålet lyder nok lidt dumt, men det er ikke så meget mit tilfælde, men spørgsmålet generelt. Håber på en god debat :-)

Mvh

Kasper

Link to comment
Share on other sites

Har du en fed aften, hvor du får indtaget for meget vil du blive sendt, op til, 14 dage tilbage i din træning. Du kan blive sendt længere tilbage.

Man burde kunne drikke en genstand uden der skete noget, et glas rødvin eller en øl skulle endda være sund, men husk det kun er en, ikke to. :)

Link to comment
Share on other sites

Har du en fed aften, hvor du får indtaget for meget vil du blive sendt, op til, 14 dage tilbage i din træning. Du kan blive sendt længere tilbage.

Man burde kunne drikke en genstand uden der skete noget, et glas rødvin eller en øl skulle endda være sund, men husk det kun er en, ikke to. :)

Nej, det er ikke korrekt.

Hvis vi ikke taler om et permanent indtag af alkohol, men bare en enkelt gang en gang imellem, så vil en normal "våd" aften i byen ikke gør meget ved ens kondition. De to ting har ikke direkte noget med hinanden at gøre.

Men det vil typisk være hårdt at træne dagen efter en hård bytur og her er det reelt farlige....at man ikke holder sin træningsplan fordi man har tømmermænd.

Men en direkte sammenhæng mellem alkohol og ens iltoptagelsesniveau dag(e) efter man har drukket det giver ingen mening.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg husker så hæmmer alkohol, selv i små mængder, ens restitution/muskelopbygning. Må indrømme at det er over 10 år siden jeg sidst læste om det, men er vist noget med at alkohol sænker testosteron niveauet + frigiver mere kortisol = ingen trænings effekt af styrketræning hvis man drikker sig ned samme aften som man styrketræner.

Men det er 10 år gammel viden, så måske er man blevet klogere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg svarede på "formen" forstået som cardio-evner.

I samme moment så talte jeg om ens generelle "tilstand" efter rusen og ikke ens "tilstand" i rusen.

For det er da rigtigt, at såvel ens restitution som ydeevne i forskellige fysiske retninger i større eller mindre grad er påvirket negativt mens kroppen kæmper med at nedbryde "giftstoffet" alkohol i dets åre.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share