Krampe i fødder under zumba/stram op


bls
 Share

Recommended Posts

Hej Molboere

I et forsøg på at prøve noget nyt har jeg været til hhv zumba og stram op time. Det første var sjovt og det andet meget givende. Desværre fik jeg begge gange kramper, nærmest i fodsålerne. Det var yderst generende.

Er der nogen der har en ide om hvorfor? Det er ikke noget jeg normalt oplever under styrketræning, heller ikke selv om jeg supersæt'er, og får pulsen godt op.

Mine egne ideer spænder over: for lidt væskeindtag (jeg sveder som en hest, bare jeg overvejer at flytte fødderne), forkerte sko (træner i et par asics kayano, mens jeg venter på at forretningen får de rigtige træningssko hjem) eller ringe blodomløb (har siddet stille de tre foregående uger og læst itl eksamen)

vh

Birgitte

Link to comment
Share on other sites

Mig bekendt findes der ingen forklaring på krampe, ud over at træthed og at man ikke er i form til lige den sport kan være udløsende faktorer. Måske kan udstrækning hjælpemidler en periode, men det er rent gæt. Jeg kan selv få krampe i den midterste tå på venstre fod når jeg svømmer crawl, og det er en anelse belastende - men sikkert morsomt for de andre i bassinet :-P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share