Kvinde søger hjælp til programlægning mm.


Anjapihl
 Share

Recommended Posts

Hej.

Først lidt Info om mig. Jeg er 38 år og har dyrket styrketræning i et års tid i loop som er en form for cirkeltræning.

Nu er jeg rykket til et "rigtigt" motionscenter da jeg gerne vil arbejde mere specifikt med nogle bestemte muskelgrupper.

Jeg ønsker at træne minimum 3 gange om ugen med styrketræning og gerne 1 gang med noget pump eller lign.

Jeg vil helst ikke træne mere end 1 time ad gangen da jeg også har andre ting jeg skal nå ;)

De muskel grupper jeg især gerne vil arbejde på er baller (vil gerne have en mere fyldig mås) mave, arme og skuldre.

Kunne i hjælpe mig med forslag til et program. Jeg er lidt markeret nu, men det gør ikke noget jeg bliver mere markeret. Det skal siges at jeg har dårlige knæ så det skal der helst tages højde for.

Samtidig vil jeg gerne tabe 2 kilo og opbygge mere muskelmasse.

Håber i kan hjælpe :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg ville foreslå dig noget crossfit-agtig træning med kettlebells og kropsvægt og godt med squats og launches og boxjumps, hvis knæet tilader det. Det giver en flot og harmonisk krop - og så kan hele kroppen trænes effektivt igennem på 20 min, det er der ikke mange andre måder at træne på, der tilbyder.

Derudover måske en dag om ugen med de "olympiske" løft, dødløft, overhead squat osv. Jeg synes, at de giver en god kropsholdning og teknik i forhold til andre øvelser - hvis man selvfølgelig udfører dem rigtigt, hvilket kræv :)

Og husk at tage tiden til at strække godt ud og supplere styrketræningen med noget kernetræning og smidighed, det er også godt for skadesforebyggelsen.

Jeg ved ikke hvilke problemer du har med det, men så meget træning som muligt uden smerter (under eller efter) er altid godt :)

Hvis du ikke har fundet rigelig vejledning i de svar og links, som folk har givet, vil jeg gerne hjælpe dig med et mere spicifikt program, ellers god fornøjelse med træningen.

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share