MOL cykelextravaganza


Kermit
 Share

Recommended Posts

Der har for nogle år siden været kørt noget der blev kaldt MOL Dogme Sommercup, hvor vi et par gange i løbet af sommeren mødtes og kørte enkeltstart på en rundstrækning, mest for sjov skyld. Jeg tænkte om det ikke var på tide at vi prøvede at lave noget igen her i juli måned? Alle kan selvfølgelig deltage om man kommer på longjohn eller enkeltstartcykel. Vi kører først en runde på rundstrækningen i fællesskab for at lære den at kende, og så bliver rytterne ellers sendt afsted en af gangen med 1 minuts mellemrum eller hvad vi nu finder ud af. De langsommeste starter selvfølgelig først, og de hurtigste sidst så vi kommer nogenlunde samtidig i mål.

Jeg foreslår ruten oppe ved Stumpedyssevej hvor man starter på Sandholmgårdsvej - drejer th af Kongevejen, th af Stumpedyssevej, og th af Sandholmgårdsvej. I alt ca. 12 km med 100 højdemetre pr. omgang. Den skal selvfølgelig køres 2 gange.

Og så kommer det svære - at finde en dag hvor de fleste kan. Som sagt en hverdag hvor vi mødes kl. 17 eller 17.30 et sted og kører af en bestemt rute ud til ruten, så der er mulighed for at blive samlet op på vejen. Så dem der har lyst til at deltage, kan i ikke skrive hvis der er nogle hverdage hvor i absolut bare ikke kan? Så prøver jeg at finde ud af noget, men umiddelbart tænker jeg engang i uge 30, 23-27 juli.

Link to comment
Share on other sites

Jeg starter gerne først, for at blive indhentet af den sidste. :4smartass: Ugen ser okay fornuftig ud, dog passer mandag, og måske torsdag ikke ind i mit program.

Og hov glemte at skrive, fantastisk initiativ!

Edited by RuneR
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det var det så åbenbart ikke stemning for; jeg har en mistanke om at tiderne ikke mere er til den slags. Eller er vi bange for at få lammetæv af Kermit??

Hvad om vi prøver et andet koncept hvor vi kører mere sammen og har mere tid til at knævre - altså blot en cykeltur som vi krydrer med lidt fartleg?

En ide kunne være:

Mødes ved / opsamle på vej til Vestegnen.

Hilse på Hestedhøje - jeg vil tro at alle er well done efter blot 2 ture op men det er let at tage efter humør.

Trille syren ud af stængerne på vej til Tyren (der er ret præcist 20km til Ganløse).

Snuppe en runde eller to hvor dem der gider, kan klappe til den på bakkerne og så selvfølgelig med opsamling bagefter. Der er vist også et byskilt et sted man kan tage som finale.

Trille roligt ind mod København (hvis ikke det går Kjøwenhavnerspurt i den) og sige pænt farvel efterhånden som vi vender snuden hjemad.

Tirs/tors er jo traditionelt cykeltræningsdage.

Så hvad med tirsdag d. 31 med opsamling klokken 18 ved Heino cykler på Roskildevej - jeg gætter på at 17:30 bliver for tidligt hvis man ikke lige bor tæt på.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Klart jeg gør.

Hvad jeg lige kan vurdere, så når striben af regn og torden at trække forbi inden vi skal hjemmefra.

Men vi kommer nok til at trækkes med våde veje.

Måske er det også en ide at tage lygter med.

I ANDRE KAN STADIGVÆK NÅ DET :poking:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg dukker op lige meget hvad. Men står den ned i stænger når vi kører fra Brøndby kan det godt være jeg bare drøner hjemad :bigsmile: Men udgangspunktet er i hvert fald at jeg kommer, og at dømme ud fra prognoserne så er det vand der kommer ikke særlig meget - men de har jo før taget fejl hos DMI.

Link to comment
Share on other sites

Det er sq fair nok - jeg kommer 100% sikkert også forbi om ikke andet så for at hilse på.

Men lad os nu se hvad der sker. Prognoserne fra i går og indtil i formiddags ligner mere det som radarkortet viser end hvad byvejr lægger op til lige nu.

Her 16:28 begyndte det at dryppe men selv hvis vi kommer til at ligge i "byge-halen" burde det ikke være over en time om at trække forbi. :please:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share