Tonni Jensen bænkpresser 335kg


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Jeg har efterhånden været i HSK et års tid. Selv om jeg normalvis kun er der 2 gange om ugen, har jeg kun set hr. Jensen squatte én gang. Så det er vist meget sjælden dødløft og squat står på programmet.

Hvis jeg ikke husker helt forkert, har han vist bænket 340 til træning. Han failede vist 350, hvor vi stod 5-6 spottere :w00t:

Sig lige hej næste gang du er der, hvis du ser mig, så jeg endelig kan få sat ansigt på navnet. :smile:

Link to comment
Share on other sites

317,5 i konkurrence og 340 til træning.

Der er forskel på trøjerne fra dengang, men Tonni er nok stærkere alligevel.

Fair nok. :smile: Men egentlig ærgerligt, at det pga. trøjerne er så svært at sammenligne løftene over tid.

Link to comment
Share on other sites

"KOM NU TÅÅÅNNIIEE!"

Det kommer jeg til at gå rundt og sige resten af dagen.

Haha - Havde ikke set filmen før du skrev det, men kunne med det samme gennemskue det måtte være Sørig. Kan utroligt godt forestille mig dig fise rundt i bar overkrop på Zefside og råbe det! :laugh:

Flemming Bruntse bænker 350kg med kun lidt forced og slingshot... Der er laaang vej Tonni :tease:

LOL et lorteløft. Det kan jo sleeet ikke sammenlignes med Tonnis...

Ja.

Præcis ligesom bælte, knæbind, squatdragt,bænkprestrøje og andet.

Det er 100% for egoet.

Dumme spørgsmål fordrer dumme svar.

Board press og dødløft fra rack er også udelukkende for ego.

Stød fra blokke er også udelukkende et ego-løft.

Det er vel rimelig ligetil at konkludere at et stykke udstyr der hjælper i en del af en bevægelse kan hjælpe til at overloade andre dele? At man kan vænne sig til at have flere kilo i hænderne og bevæge dem i en fuld (men assisteret) bane? At man med kan bruge tungere vægt end ellers for at styrke sit lockout?

Undskyld at jeg anser folk for at være voksne tænkende mennesker, det skal aldrig ske igen. :)

Come on, C... Der er jo mange, også på MOL og inkl. vægtløftere, der helt forståeligt ikke aner hvad man laver i styrkeløft og hvad noget af det udstyr man bruger hjælper med.

Desuden rammer den næsten alt for godt vores snak om raw/udstyr og fordele/ulemper ved disse :wink:

Det afsnit giver simpelthen ingen mening. Du er nødt til at formulere dig bedre, for det er umuligt at konkludere, hvad du overhovedet mener i nævnte afsnit.

Om end lidt spydigt synes jeg nu også at Fame Boys "forklaring" giver ok mening. Jeg kan godt give et par ord med, KK, hvis der er noget du stadig funderer over?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er patetisk den måde Flemming Bruntse løfter på. Ingen tvivl om at han er brølstærk, men jeg havde været mere imponeret hvis han havde løftet fx 300 kg uden at nogen rører stangen.

Skal man løfte 350 skal man gøre det på denne måde:

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Der er sgu intet patetisk over at løfte de kg Bruntse gør;-)

Ingen tvivl om, at han har en imponerende styrke der er lysår foran stort set alle andre i Danmark. Det handler om måden han udfører løftet på. Hvis en anden har hjulpet med at løfte vægten, så kan man vel reelt ikke sige man har løftet det pågældende antal kilo – hvad enten det er 50 kilo eller 350 kilo.

Jeg ser det også nogen gange i mit eget center, at en eller fortæller at han har løftet fx 150 i bænkpres og spotteren hjælp ”næsten ikke”. Så han man i min verden ikke løftet de 150 kilo.

Det er måske bare mig der ikke har forstand på styrkeløft, men det er sådan jeg ser det.

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Ingen tvivl om, at han har en imponerende styrke der er lysår foran stort set alle andre i Danmark. Det handler om måden han udfører løftet på. Hvis en anden har hjulpet med at løfte vægten, så kan man vel reelt ikke sige man har løftet det pågældende antal kilo – hvad enten det er 50 kilo eller 350 kilo.

Jeg ser det også nogen gange i mit eget center, at en eller fortæller at han har løftet fx 150 i bænkpres og spotteren hjælp ”næsten ikke”. Så han man i min verden ikke løftet de 150 kilo.

Det er måske bare mig der ikke har forstand på styrkeløft, men det er sådan jeg ser det.

Men hvor ser du at han har sagt at han har bænket 350kg?

Det er en video af et trænings løft, hverken mere eller mindre. Alene det at kunne kontrolere 350kg er en præstation meget meget få nogensinde kommer i nærheden af.

Link to comment
Share on other sites

Når man linker til en video i en tråd omhandlende et konkurrence-styrkeløft, så er det vel ikke mystisk at en ikke-styrkeløfter som AGV laver sammenligningen.

Ingen grund til at hate på AGV (eller Bruntse for den sag skyld) - kun de tosser som mener at løftene i de 2 videoer kan sammenlignes på nogen måde.

Link to comment
Share on other sites

Når man linker til en video i en tråd omhandlende et konkurrence-styrkeløft, så er det vel ikke mystisk at en ikke-styrkeløfter som AGV laver sammenligningen.

Nu var det faktisk ikke mig der lavede sammenligningen mellem Flemming og Tonni. Det var faktisk Onkel Troels. :wink: Han skrev således ” Bruntse er slet slet ikke på styrkeniveau med Tonni.” Her går han da ind og ser på de to løftere i forhold til hinanden – altså en sammenligning.

Men jeg er da helt enig med dig Niels, at Onkel Troels ikke bør sammenligne de to løft. Det virket ikke til han har forstand på styrkeløft. :wink:

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare det er patetisk at kalde folk patetisk pågrund af at man laver et grimt løft med hjælp. Din forud antagende holdning til de forskellige måder at træne på får mig til at give dig ret i at du nok ikke ved så meget om styrkeløft. Bruntse træner iøvrigt stærkmand og ikke styrkeløft;-)

Link to comment
Share on other sites

Accenten får mig til at tænke på Tonni Bonde. "Vil Tonny sælg' 'et, vil Tonny sælg' 'et?" :laugh:

At man kan bænkpresse 335 kilo er bare vanvittigt. Ikke så meget at sige til det. :pumpin::smilerock:

Jeg kom til at tænke på det samme, hehe !

Nu hol'er du Tonni !

Den tar 4 af de store og kan lys' igennem en rødhåret :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare det er patetisk at kalde folk patetisk pågrund af at man laver et grimt løft med hjælp.

Jeg har ikke kaldt ham patetisk. Jeg sagde at "det er patetisk den måde Flemming Bruntse løfter på."

Da jeg ikke kender manden, omtaler jeg naturligvis ikke hans person.

Link to comment
Share on other sites

Du kan vende og dreje det som du vil. Men jeg reagere når nogle får kaldt deres præstationer patetiske/ynkelige af en eller anden internet hero fordi de ikke lige passer ind i den måde hvorpå du mener at løft skal foregå.

Men lad os komme tilbage til Tonnis præstation som jeg mener er helt vild.

Jeg havde egentligt regnet med at Niels' rekorder ville stå længe endnu da han så længe var i en klasse for sig indenfor bænkpres. Men så er det da glædeligt at se at Tonni faktisk har nået et tilsvarende niveau eller over. På trods af nok lidt bedre bænkprestrøjer. Mon ikke også Tonni kunne løfte +300kg i en alm. Fury eller F6er trøje som vidst var af den årgang som Niels satte sine rekorder i?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share