20-årig pige, 86 kilo, søger gode råd, problem med alkohol (øl)


Zippo
 Share

Recommended Posts

Som der står ovenfor, er jeg en pige på 20 år, som pt vejer 86 kilo. Jeg er ikke sikker på hvor høj jeg er, men omkring 164 vil jeg tro.

Jeg ved hvad der er værd at vide om kost. Førhen har jeg fra tid til andet svunget i vægt, mellem 57 og 64, og vejede også på et års tid omkring 53, da jeg var cirka 16-17 år gammel.

Men for cirka 3 år siden gik mit liv rimelig meget i står, og jeg begyndte at drikke mere, en hel del ting ændrede sig.

Der er intet bedre for mig, end at være fysisk aktiv, min ligenu, er det noget med at skulle gå lange turer ovs. alene, hvor at jeg førhen rørte mig meget automatisk, ved at være sammen med venner.

Jeg skal (forhåbentlig) starte på en uddannelse i oktober, hvor at jeg kommer til at rører mig meget, men vil gerne smide nogle kilo inden.

---så det jeg søger er ikke nær så meget råd om kost og motion, som det er råd om et andet syn på tingende - såsom mad, og eftersom at synet på mad, meget vel kan hænge sammen med synet på alt muligt andet, og at jeg er meget alene det meste af tiden, en anden måde "ikke at kede sig" på, end at spise og drikke.

På forhånd tak (: .

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst dit indlæg 3-4 gange, og er stadig ikke sikker på, hvad det er du spørg om/søger.

---så det jeg søger er ikke nær så meget råd om kost og motion, som det er råd om et andet syn på tingende - såsom mad...

Mad og kost er synonymer, forstår ikke hvad du mener.

og at jeg er meget alene det meste af tiden, en anden måde "ikke at kede sig" på, end at spise og drikke.

1) synes du, at din ensomhed er et problem?

2) trøstespiser/drikker du?

3) er din kedsomhed et produkt af ugidelighed eller manglende initiativ?

Igen jeg er overhoved ikke sikker på hvad det er du spørg om eller hvad det er du gerne vil.

Link to comment
Share on other sites

Tror at du kan løse dit problem ved at få styr på dine tanker og følelser. Det vil nok være en god start. Derfor skal du have gjort op med alle dine dårlige vaner og starte på en frisk.

Hvor stort alkoholproblem snakker vi om? Drikker du hver dag? Og hvor meget? Hvis du ikke selv kan stoppe, må du søge hjælp. Du kan snakke med din familie om det. Hvis dette ikke hjælper, kan du få hjælp via lægen. Det vigtigste er at du gør noget ved problemet.

Ensomhed er heller ikke en god ting og det skal du komme ud af hurtigt. Mennesker har sociale behov, som skal dækkes. Det kan udvikle sig til depression, hvis du er alene det meste af tiden. For at bekæmpe det, skal du være i kontakt med folk. Søg nye venner, hvis du ikke har nogen fornuftige. Brug også mere tid sammen med familien.

Når du har styr på de større problemer, som du har, kan du begynde at fokusere på kost og motion og tabe dig.

Held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share