Første Marathon. Hvilken by skal jeg starte i?+


Recommended Posts

Hej Allesammen

Jeg er en ung fyr der har haft en livslang drøm om at gennemføre et Marathon.

Jeg har besluttet mig for at det skal være, og ville derfor hører jer hvilke ruter der er gode til begyndere?

har hørt Berlin skulle være flad, og at København også skulle være god.

Jeg har dog en stor drøm om at løbe i Barcelona.

Er der nogen der er bekendt med ruten i Barcelona, og hvorvidt det ville være en god rute at starte på????

Mvh

Kasper

Link to comment
Share on other sites

København naturligvis (afhængig af hvor du bor).

Der er ingen grund til at gøre det sværere end højst nødvendigt, og løber du "på hjemmebane" vil du have flere folk du kender på ruten, og du er hjemme og kan passe dine forberedelser i fred.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona er rimelig flad men en enkelt 'stor' bakke... Og nogle små...

Jeg ville nu anbefale BERLIN som et fantastisk sted at løbe sit første marathon... DEr er rigtig mange danskere der løber det, det er et af de største løb i verdenen og ruten er helt flad og løbet er utrolig godt organiseret.... Masser af tilskuere hvilket betyder rigtig meget for ens motivation i løbet af turen....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu ved jeg ikke hvor "ung en fyr" du er.. Hvis du har i sinde at løbe helt alene, altså at du ikke har nogle venner/bekendte som også skal løbe - så ville jeg måske starte med at tage sådan noget som Copenhagen Marathon; det er nemt at gå til og overskue, og egentlig et okay marathon. Selve ruten er sindssygt flad og uden alt for mange skarpe sving mv. - så god mulighed for at sætte en personlig rekord (selvom alle første marathon er personlige rekorder ;-) ).

Har du derimod nogle mennesker som gerne vil enten følge dig, eller deltage i løbet også - så vil jeg uden tvivl anbefale Berlin. Det er et af verdens absolut største marathons med 40.000 deltagere (København ~10-15.000) - derudover er det super godt organiseret og et helt exceptionelt event. Berlin er desuden en af verdens hurtigste (hvis ikke dén hurtigste) rute®.

Er det ens første marathon, og har man ikke deltaget i løb før osv. kan det dog godt virke lidt uoverskueligt, fordi området er så kæmpe stort og der er så mange mennesker.

Men vil man have en virkelig god oplevelse, så er Berlin marathon the place to be - det får virkelig Købehavns marathon til at virke som et lille motionist-løb 10k ved siden af.

Jeg kan ikke udtale mig om Barcelona da jeg aldrig har prøvet den desværre.

Det mest oplagte til sit første marathon vil dog næsten altid være det som er tættest på - og Købehavn er et ganske glimrende sted at løbe synes jeg.

Men har du mod på det, så kan du sagtens nå begge to på en sæson, Købehavn ligger i Maj måned og Berlin ligger i September; så kan man passende slå to fluer med ét smæk, når konditionen alligevel er i top i maj, så er der lige et par måneder til at forbedre den yderligere og lave en endnu bedre tid i Berlin :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share