Isolerede aminosyrer


pk
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har i perioder med hård træning (ironman) brugt proteinpulver for at hjælpe med restitutionen (specielt da jeg samtidig er vegetar).

Men nu kan man ikke længere får det proteinpulver jeg har bedst resultater med (Twinlab Triple Whey) fordi det indeholder L-Glutamin, som er en isoleret aminosyre - og man må ikke isolere aminosyrer i Danmark (ihvertfald ikke til indtagelse). Det er den forklaring jeg har fået.

Men hvorfor egentlig ikke? Hvad er der galt med det? Jeg går ud fra, at grunden er, at lille jeg skal beskyttes som forbruger - men hvad er faren ved en isoleret aminosyre?

Link to comment
Share on other sites

Et kort svar,

Ingen.

Det er noget fis at man ikke må tilsætte isolerede aminosyrer til et protein, men sådan er dansk lovgivning nu så spøjs. Hvorfor fanden kan vi ikke få en bodybuildende sundhedsminister????

Man må faktisk heller ikke sælge et produkt tilsat creatin, men alle gør det. Og alle sælger også proteinpulvere tilsat L-Glutamin. Ellers kan du jo bare selv tilsætte det.

Men det skulle da være muligt at købe Triple Whey fra Twinlab. Hvis du ikke kan finde en dansk forhandler så prøv hos www.gymgrossisten.com. De forhandler ihvertfald twinlab, og i "forbudslandet" Sverige er det da fuldt ud lovligt. Det er også billigere end herhjemme selv om du skal betale porto. Har du prøvet www.bodycore.dk ?

Link to comment
Share on other sites

>PK

Triple Whey fra Twinlab.

3,5 kg til 988 sek ca = 800 danske.

Denne pris er fra www.gymgrossisten.com.

Det skal lige siges at de har en fandens masse rabatordninger så den reelle pris bliver formodentlig noget lavere.

Det kan tilmed bestilles pr efterkrav.

Jeg har gode erfaringer med firmaet, og hvis du køber et produkt hos dem vil du fremover få tilsendt pjecer med gode tilbud engang imellem. Og nogle gange er de altså ekstemt billige, i forhold til danske firmaer!!!

Link to comment
Share on other sites

Du har sgu ret i at der er en grundafgift på 245 +12,50 pr kg. Det har der ikke før været. Så er der ikke megen fidus i at købe det fra sverige. Faktisk har man før i tiden kunne få sendt det fragtfrit hvis man bestilte for over 1500 sek.

Men som du nævner, har gymgrossisten stadigvæk en dansk afdeling. Grunden til at jeg skriver stadigvæk, er fordi at de på et tidspunkt varslede lukning pga den danske fødevarelovgivning som umuliggjode salg af langt størstedelen af deres produkter. Jeg ved dog ikke hvorfor at de ikke har lukket alligevel, men det skal vi da ikke beklage os over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share